madtops avatar

Moderatormeddelande

Postat av madtop 2020-01-27, 18:02
Medlem
Länkpost och tillhörande inlägg raderat
/Moderator

2020-01-27, 19:03
Bannlyst
Jag vill påstå att jag sett ett bevis på att landningarna var fejk.
Det är en filmsekvens från en dokumentär och man ser en helt omöjlig rörelse av en astronaut på månen.
Det är ett bevis som skulle hålla i en rättegång.
Citera
2020-01-27, 19:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusson
Det är en filmsekvens från en dokumentär och man ser en helt omöjlig rörelse av en astronaut på månen.

Såg du möjligen det redan vid unga år?
Citera
2020-01-27, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Såg du möjligen det redan vid unga år?
Jag såg det nyss i denna dokumentären, 2:03:11 och framåt:
https://youtu.be/KpuKu3F0BvY
Citera
2020-01-28, 09:12
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Månlandningen 1969 skedde när kalla kriget var som ”hetast”. Tror du på allvar att ryssarna skulle missa ett tillfälle att avslöja en sådan monumental lögn av jänkarna?
Citera
2020-01-28, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Månlandningen 1969 skedde när kalla kriget var som ”hetast”. Tror du på allvar att ryssarna skulle missa ett tillfälle att avslöja en sådan monumental lögn av jänkarna?
Ja vem skulle trott på dom efter att nån miljard människor precis sett det på tv?
Ryssarna hade bara blivit utskrattade och sedda som dåliga förlorare.
Men kan du förklara videolänken ovan så är det välkommet.
Senast redigerad av Kukusson 2020-01-28 kl. 09:25.
Citera
2020-01-28, 10:04
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ja vem skulle trott på dom efter att nån miljard människor precis sett det på tv?
Ryssarna hade bara blivit utskrattade och sedda som dåliga förlorare.
Men kan du förklara videolänken ovan så är det välkommet.

Ryssen hade aldrig försuttit ett sådant tillfälle att FÖRSÖKA förödmjuka USA. Det vet alla som var med, men du är väl född efter -89 gissar jag.
Citera
2020-01-28, 10:16
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Ryssen hade aldrig försuttit ett sådant tillfälle att FÖRSÖKA förödmjuka USA. Det vet alla som var med, men du är väl född efter -89 gissar jag.

Finns teorier om att USA har mutat ryssarna att hålla tyst. Just vid denna tidpunkt i historien så hade Sovjetunionen problem med missväxt & dålig skörd. Så att dom tacksamt emot ekonomisk försörjning i utbyte mot sin tystnad.

En annan teori är att i och med att raketen gick att spåra, att man har skickat en obemannad farkost för att få det att se äkta ut.
Citera
2020-01-28, 11:35
Medlem
Citat:

Nej det du inte.... Du har sett nåt som verkade omöjlig, men det finns givetvis en logisk förklaring till rörelsen, att den blev sådan, och vad som gjorde den möjlig, och det är inte att månlandningarna var fejk.

Jag tippar på att den sekvens och rörelse du såg var den när en astronaut trillar framåt och se sprätter tillbaka upp bakåt som om uppryckt av ett snöre...? Den rörelsen är helt normal (men ser såklart lustig och otrolig ut för oss som är vana med jordens mycket kraftigare gravitation) när man på månen väger bara ca en sjättedel mot på jorden tänk dig själv vilka rörelser du skulle kunna göra om du hade samma muskelmassa för att böka runt med 70-100Kg men istället bara väger 15-25Kg?..

Edit: Nej det var tydligen inte den rörelsen, utan ett påstående om att det skulle glidas på fötterna på nåt omöjligt sätt. Men, det är ju jäkla uppenbart att den dåren i videon hittar på och hela förbannade videon är gjord för att lura lättlurade stollar.... De ljuger ju rakt upp o ner i videon. Det som sker i sekvensen är att astronauten trycker ifrån med fötterna och går upp på tå, typ. Det sker inget som helst märkligt glidande på fötterna, utan det vi ser är hur benen skjuts uppåt sett från fötterna, får fötterna sträcks och han går upp på tå.

Att du är så lättlurad att du går på en så uppenbar illusion säger en hel del om dig...
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2020-01-28 kl. 11:42.
Citera
2020-01-28, 12:47
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Finns teorier om att USA har mutat ryssarna att hålla tyst. Just vid denna tidpunkt i historien så hade Sovjetunionen problem med missväxt & dålig skörd. Så att dom tacksamt emot ekonomisk försörjning i utbyte mot sin tystnad.
Och de har fortsatt att vara tysta i 50 år... Varför?

Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
En annan teori är att i och med att raketen gick att spåra, att man har skickat en obemannad farkost för att få det att se äkta ut.

Du menar så här?

https://www.youtube.com/watch?v=P6MOnehCOUw
Citera
2020-01-28, 13:01
Medlem
Citat:
Nej, det är inte en omöjlig rörelse och nej, det är inte ett bevis som skulle inte hålla i en rättegång...

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej det du inte.... Du har sett nåt som verkade omöjlig, men det finns givetvis en logisk förklaring till rörelsen, att den blev sådan, och vad som gjorde den möjlig, och det är inte att månlandningarna var fejk.

Jag tippar på att den sekvens och rörelse du såg var den när en astronaut trillar framåt och se sprätter tillbaka upp bakåt som om uppryckt av ett snöre...? Den rörelsen är helt normal (men ser såklart lustig och otrolig ut för oss som är vana med jordens mycket kraftigare gravitation) när man på månen väger bara ca en sjättedel mot på jorden tänk dig själv vilka rörelser du skulle kunna göra om du hade samma muskelmassa för att böka runt med 70-100Kg men istället bara väger 15-25Kg?..

Edit: Nej det var tydligen inte den rörelsen, utan ett påstående om att det skulle glidas på fötterna på nåt omöjligt sätt. Men, det är ju jäkla uppenbart att den dåren i videon hittar på och hela förbannade videon är gjord för att lura lättlurade stollar.... De ljuger ju rakt upp o ner i videon. Det som sker i sekvensen är att astronauten trycker ifrån med fötterna och går upp på tå, typ. Det sker inget som helst märkligt glidande på fötterna, utan det vi ser är hur benen skjuts uppåt sett från fötterna, får fötterna sträcks och han går upp på tå.

Att du är så lättlurad att du går på en så uppenbar illusion säger en hel del om dig...
Ja, det syns att astronauten går upp på tå. Antagligen för att rikta kameran för fotografering.
Hälen på vänster stövel tittar fram bakom klippan när han går upp på tå. Syns tydligare i slowmotion och speciellt vid 2:03:50 när han snubblar till efter andra tåhävningen.

Der är flera klipp i anslutning till den sekvensen av filmen som ser lustiga ut, men precis som du skriver beror det på den låga gravitationen och klumpiga rymddräkter.
Citera
2020-01-28, 13:20
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Och de har fortsatt att vara tysta i 50 år... Varför?

Du menar så här?

https://www.youtube.com/watch?v=P6MOnehCOUw

Jag litar inte ett dugg på vad Nasa säger! Av någon anledning så har Nasa infört flygförbud över " landningsplatserna " som Appollouppdragen använde sig av. Hmm... Varför det kan man undra?🤔

Och hur kan det vara ett problem NU att ta sig igenom Van- Allenbältet, när det gick så galant på 60 och 70- talet? Hela sex gånger också! Tolv om man betänker att de ska hem igen! Inte dåligt med 50 år gammal teknik!👌 Ändå kan inte NASA upprepa den bedriften idag! Hur kan det komma sig?

Tekniken går inte baklänges. Men det är precis vad den verkar göra i Nasas fall. Sen är det väldigt konstigt att Nasa har " slarvat " bort alla orginalhandlingar från Apollouppdragen. Vi ska köpa att dom har glömt bort hur man tar sig igenom Van- Allenbältet?

Mänsklighetens största ( påstådda) bedrift och NASA slänger alla viktiga dokument! Visst! Tjena!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in