2020-01-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
I Thailand har man haft 14 fall. 5 har tillfrisknat och ingen har dött ännu. Så i Thailand är det 100 procent chans att tillfriskna.
Thailand here i come
Citera
2020-01-28, 09:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Lägg av! Det pågår ingen pandemi.
Du verkar sitta och gotta dig åt att det vore häftigt om världen gick åt helvete på grund av detta virus.

Du är inte en del av lösningen, du sprider falsk information och bidrar till paniken.
1) jag vill leva, inte dö
2) jag har i denna tråd lagt in mängder med trådar med fakta, info, länkat till personliga berättelser på plats.

Jag vill vara förberedd. Att du säger att det inte pågår en pandemi är imho groteskt samtidigt som det är skrattretande.
Det här är själva skolboksexemplet på en pandemi.

Så håll käft, shill.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-01-28 kl. 09:42.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Lägg av! Det pågår ingen pandemi.
Du verkar sitta och gotta dig åt att det vore häftigt om världen gick åt helvete på grund av detta virus.

Du är inte en del av lösningen, du sprider falsk information och bidrar till paniken.

Vet du, du skulle kunna ringa en svensk som är på plats i Wuhan, Johan Björnfot från Solna.
Det är han som du har hört i radio de senaste dagarna.
Han lär kunna ge en aktuell rapport.
Citera
Medlem
Det tål att upprepas att i Kina så äter man med sina egna pinnar från gemensamma kärl mitt på bordet (man använder pinnarna man äter med för att flytta maten till sin egen tallrik). Detta gör att sannolikheten för smitta mellan kineser i Kina torde vara mycket större än smitta utanför Kina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Ett par intressanta frågor om det här viruset är ju det faktum att I Wuhan finns det ett viruslab som jobbar med bland annat att forska på sarsviruset.
En annan grej är Bill Gates ska ha känt till detta virus redan för ett år sedan och förutspått att det kommer att döda ett antal miljoner människor.
Sars döda 750st människor, som en jämförelse.
Bill Gates spenderar dessutom stora summor pengar varje år för att minska folkökningen på jorden.
Köper det med Viruslabbet då det finns bevis och att det är ren fakta, det där med Bill Gates how ever... (Du har väl inte glömt att sätta på foliehatten)
Btw jag har alltid min foliehatt på
Citera
2020-01-28, 09:41
Medlem
kazangass avatar
Vissa av er är fullständigt immuna mot att kunna ta in fakta som den ser ut.
Sen att fakta inte stämmer med er uppfattning, det gör inte aktuell fakta felaktig.

Detta är inte ett konspirationsforum.
Citera
2020-01-28, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
1) jag vill leva, inte dö
2) jag har i denna tråd lagt in mängder med trådar med fakta, info, länkat till personliga berättelser på plats.

Jag vill vara förberedd. Att du säger att det inte pågår en pandemi är imho groteskt samtidigt som det är skrattretande.
Det här är själva skolboksexemplet på en pandemi.

Så håll käft, shill.
Nä, i princip ALLT du delat har varit felaktigt. Bättre faktakoll innan du skriver vore trevligt.

Sen så säger jag inget om pandemi...Det är möjligt att det utvecklas till det eller inte. Dock så tror jag det mest är Kina som kommer drabbas av detta...
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-01-28 kl. 09:44.
Citera
2020-01-28, 09:44
Medlem
Citat:
Vissa av er är fullständigt immuna mot att kunna ta in fakta som den ser ut.
Sen att fakta inte stämmer med er uppfattning, det gör inte aktuell fakta felaktig.

Detta är inte ett konspirationsforum.
Tror de flesta kan ta in fakta, problemet är som jag nämde tidigare: Alla experter säger olika saker, så vad ska man tro på, jo worst case scenario för i allmänhet vill folk inte då av något smutsigt kinavirus, utan av att bli 94 år gammal sittandes i sin gungstol på verandan och somna in till en vacker solnedgång med, 20 gin och tonic i systemet.
Citera
2020-01-28, 09:45
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoKingAl
Ja vi vuxna svenskar förstår detta. Men förstår inresande kinesers barn detta?

Nej. Långt ifrån alla svenskar förstår vikten av att tvätta sina händer.

Skulle det skötas bättre så skulle än färre drabbas av influensa o magsjuka.
Citera
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoKingAl
Köper det med Viruslabbet då det finns bevis och att det är ren fakta, det där med Bill Gates how ever... (Du har väl inte glömt att sätta på foliehatten)
Btw jag har alltid min foliehatt på
Att dra fram foliehatt snacket det är ju bara så korkat!
Jag delger bara vad jag har snappat upp och att Bill Gates jobbar på att minska antalet människor på jorden är ingen hemlighet, men om man lever under en sten så är det kanske ingen fakta som når en så lätt.
Du inhämtar väl dina kunskaper från 3 år gamla aftonbladet som folk slängt i skogen i närheten av din sten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hong Kong är åtminstone en modern stad. Där kanske man inte äter marsvin, råttor, etc.

Ja jag precis som du tror att man inte ska lita på kinesiska regeringen.
Första dagen jag följde detta var det 973 smittade, sen 2200 smittade, idag 4700 smittade. En enorm stegring. Ska vi ta vår misstro till dessa siffror, och tänka realistiskt så får man nog lägga till 2 nollor på slutet. Det var ju +100 000 smittade i Wuhan för flera dagar sedan.

Tips: ta inte upp snacket om viruset med dem, det kan vara stigmatisering. Fast du är en klok och tänkande människa så det behöver ju inte sägas.

Sverige kommer nog inte göra kontroller tyvärr. De kontrollerar ju inte ens de som frivilligt ringer upp...

Eller så är det så att det är ett nytt virus. Diagnosen ligger efter pga brist på protokoll, kunskap etc. När man rampar upp diagnosmetoder och utrustning då går naturligtvis även upptäckta fall upp allt eftersom. Sjukvården är dessutom överbelastad initialt.

Jämför vi med uppgifter om hur många som testats, övervakas och kollas utomlands där kapaciteten inte är överbelastad så verkar det som att de testat många men hittat bara 52 totalt i 14 länder. I USA har de hittat 5 och igår var uppgiften om vilka som observeras och undersöks på dryga 100.

I Sverige sa den ansvariga Folkhälsomyndigheten som gör testerna att de testat 10-20 fall, inga smittade funnits. Kunde de inte leverera exaktare siffror då de måste veta exakt hur många prover de fått in.

I Skottland var det ett antal som testats. Igår var det i alla fall 0-resultat.

Man undrar varför väst inte publicerat mer uppgifter om vilka som testats, och hur många som inte varit smittade, hur de som visat sig ha viruset mår, om några skickats hem som virusfria efter sjukdomen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej. Långt ifrån alla svenskar förstår vikten av att tvätta sina händer.

Skulle det skötas bättre så skulle än färre drabbas av influensa o magsjuka.
Det är ju just det jag vill poängtera, jag stödjer ditt förslag till en kampanj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in