2020-01-28, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Demonstrationerna i HK kopplat till coronaviruset har jag ingen uppfattning om.

Det var inte vad jag menade. Jag menade om svenska turismen varit låg i Kina under december på grund av demonstrationsoroligheterna och att det är till vår fördel nu när ett gigantiskt virus brutit ut.
Citera
2020-01-28, 03:16
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
4231 smittade officiellt nu.
106 döda.
Ytterligare 690 i kritiskt tillstånd.

Rätt rejäl ökning. Var hittade du siffran på att 690 befinner sig i kritiskt tillstånd?
Citera
2020-01-28, 03:18
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Rätt rejäl ökning. Var hittade du siffran på att 690 befinner sig i kritiskt tillstånd?

Antar han menar 563 serious, 127 critical

Hubei province
(including Wuhan) 2,714 100 563 serious, 127 critical

Sen han postade har det gått upp, There are currently 4,521 confirmed cases worldwide, including 106 fatalities.
Citera
2020-01-28, 03:20
Medlem
Är det inte så trött det är period för vinterkräksjukan
Citera
2020-01-28, 03:21
Medlem
Finns det någon som vet ifall någon av patienterna utanför Kina har blivit frisk. Man hör ju bara att de vårdas på något sjukhus, men blir de utskrivna någon gång?
Citera
2020-01-28, 03:27
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Antar han menar 563 serious, 127 critical

Hubei province
(including Wuhan) 2,714 100 563 serious, 127 critical

Sen han postade har det gått upp, There are currently 4,521 confirmed cases worldwide, including 106 fatalities.

Just det.

Hittade:

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/

Värt att notera fördelningen på de kända fallen i Wuhan.

2,714 smittade. 100 döda, 127 i kritiskt tillstånd och 563 i allvarligt tillstånd. Man får ju verkligen hoppas att antalet insjuknade är långt mycket högre än 2714 eftersom detta annars vore katastrofala siffror.

Oavsett vilket så ser man ju nu att spridningen har ökat snabbt i ett helt gäng provinser som har 100 till närmare 200 smittade och även i storstäder som Beijing och Shanghai närmar sig antalet 100. Kineserna har kort sagt misslyckats rätt rejält med karantänen av Wuhan. Å andra sidan var det nog ett omöjligt uppdrag.
Senast redigerad av fernebo 2020-01-28 kl. 03:32.
Citera
2020-01-28, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Just det.

Hittade:

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/

Oavsett vilket så ser man ju nu att spridningen har ökat snabbt i ett helt gäng provinser som har 100 till närmare 200 smittade och även i storstäder som Beijing och Shanghai närmar sig antalet 100. Kineserna har kort sagt misslyckats rätt rejält med karantänen av Wuhan. Å andra sidan var det nog ett omöjligt uppdrag.

Ja och det kommer att bli exakt samma här tro inget annat. Detta är en av de sista dagarna då allt är någorlunda normalt. En del människor är fortfarande lyckligt ovetande eller förnekar. Det är ju svårt att ta in detta, att allt bara förändras på så kort tid. Att allt som vi har tagit för givet plötslig bara försvinner.
Man kan ju trösta sig med att om man dör så är man inte ensam, men ingen vill ju egentligen dö. Blir man infekterad så vill man nog ha en rejäl överdos morfin så man slipper plågas.
Citera
2020-01-28, 03:44
Medlem
Ja det är en förbannad skam att se att ni får veckors försprång och så pissar ni bort det? Ni hatar alltså era nära och kära? Var är era lager mat, era skyddsdräkter och ert frånträdande ifrån social interaktion?

Skäms ännu en gång pissiga mänsklighet. Om 1 månad kommer ni skaka.

Detta är inledningen på en gigantisk pandemi. 1720, 1820, 1920 och 2020, skrev det förra veckan men då skrattade några avskum: höhöhö inte jag, jag är ju säker höhöhö.

Vänta
Citera
2020-01-28, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja och det kommer att bli exakt samma här tro inget annat. Detta är en av de sista dagarna då allt är någorlunda normalt. En del människor är fortfarande lyckligt ovetande eller förnekar. Det är ju svårt att ta in detta, att allt bara förändras på så kort tid. Att allt som vi har tagit för givet plötslig bara försvinner.
Man kan ju trösta sig med att om man dör så är man inte ensam, men ingen vill ju egentligen dö. Blir man infekterad så vill man nog ha en rejäl överdos morfin så man slipper plågas.

Vill får väl verkligen hoppas att det blir som med SARS att det självdör.Ingen vet varför SARS slutade spridas !
Senast redigerad av pollarn 2020-01-28 kl. 03:52.
Citera
2020-01-28, 03:46
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Ska inte prata med asiater imorgon, vill inte smittas. De har väl återvänt hit nu så man ser de på bussar, tåg och dylikt. Hjälp!!!

Det här kommer tydligen som en chock för dig: de som reser till/från Kina från nordiska flygplatser har främst nordiskt utseende. Du undviker någon stackars vietnames och sätter dig jämte Bosse som kom hem från Shanghai igår.

Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
En sak jag tänkt på, tror ni svenska turismen till Kina varit nere på grund av HK-demonstrationerna, som innebär att vi har väldigt få hemvändare jämfört med innan?

Nej, jag tror inte folk i gemen undviker övriga Kina pga situationen i HK. För övrigt var det lika dyrt/trångt som vanligt när jag åkte hit.
Citera
2020-01-28, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Ja det är en förbannad skam att se att ni får veckors försprång och så pissar ni bort det? Ni hatar alltså era nära och kära? Var är era lager mat, era skyddsdräkter och ert frånträdande ifrån social interaktion?

Skäms ännu en gång pissiga mänsklighet. Om 1 månad kommer ni skaka.

Makthavarna är livrädda att vidta nödvändiga åtgärder för de vet att hela systemet kollapsar. Men detta är en nödsituation. Ett undantagstillstånd måste utfärdas omgående ifall man vill rädda några. Kollapsen kommer ju i alla fall, det handlar bara om veckor eller dagar.
Citera
2020-01-28, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Det här kommer tydligen som en chock för dig: de som reser till/från Kina från nordiska flygplatser har främst nordiskt utseende. Du undviker någon stackars vietnames och sätter dig jämte Bosse som kom hem från Shanghai igår.
Nej, jag tror inte folk i gemen undviker övriga Kina pga situationen i HK. För övrigt var det lika dyrt/trångt som vanligt när jag åkte hit.

Helt obegripligt att folk kan vara så totalt ovetande eller naiva så de sätter sig på ett plan till Kina. Det är ju som att spela rysk roulette. Dessutom så är det väldigt oansvarigt eftersom man sedan tar med sig smittan hem när man åker tillbaka.
Var i Kina befinner du dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in