2020-01-27, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Är det Fouad? Jag fattade det också som att den smala var misstänkt skytt.

Fouad är skytten och dessutom verkar han vara den med minst hjärnceller, detta har de utnyttjat och låtit honom göra jobbet.

Jag undrar hur mycket han har fått för det säkert 20K som han köpte lite gräs, kläder från johnells, åkte lite taxi i namnet Alex och sedan slut och tillbaka till samma misär.
Citera
2020-01-27, 17:45
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowit
Fouad är skytten och dessutom verkar han vara den med minst hjärnceller, detta har de utnyttjat och låtit honom göra jobbet.

Jag undrar hur mycket han har fått för det säkert 20K som han köpte lite gräs, kläder från johnells, åkte lite taxi i namnet Alex och sedan slut och tillbaka till samma misär.
Hahaha ja, taxichaffisens berättelse om hur nojiga dom var var talande. Det var väl då dom åkte för att hämta kläder? Samt blev fotograferade av ett vittne för att dom såg så nojjioga/skumma ut. Jönssonligan.
Citera
2020-01-27, 17:53
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Sjukt att mehdi ska gå loss på detta.

Tung rozhs mamma är som kan ge så mkt info o vet så mkt. Riktig krigar morsa.

Snarare misslyckad morsa.
Citera
2020-01-27, 18:28
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Quaison och Isak , båda från blåa tunnelbanelinjen och AIK.

Vill du utveckla?
Citera
2020-01-27, 19:04
Medlem
Brottinators avatar
Läser nu att mamman påstår att skytten skulle varit normalbyggd eller t.o.m. större, det talar mot Fuad***. Å andra sidan ändrade hon sin första uppgift om att Rozh skulle vara i konflikt med någon, två gånger.

Hon berättar även att hon och Rozh pratat om hämnd för brorsan, några år framåt. Kan hon ändra sin uppgift om skytten för att vilja ta hand om honom själv på nåt vänster? Eller bara dåligt vittnesmål kanske..

Är det här Adi som ska vara tung men blivit bortskrämd från Rinkeby, av DP?
https://imgur.com/a/sN2UH6r

*** Hehe nevermind såg nu att hon ändrade sig till smal igen.
Senast redigerad av Brottinator 2020-01-27 kl. 19:12.
Citera
2020-01-27, 20:29
Medlem
mirosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Helt otroligt hur korkade dessa individer är. Planera mord och färdas dit med kommunaltrafik; ha med sig sin privata telefon som man vet blir uppkopplad till närliggande mast; åka tillbaka till brottsplats dagar efter mordet; skriva panikartade sms timmar efteråt.

Någon med insyn som vet i runda slängar hur mycket cash dessa grabbar kan få för ett mord?

Väldigt svårt att säga hur mycket betalt dem fått.. Kan ju fått betalt i varor (knark) vissa gör det för lojaliteten för att klättra inom gruppen eller för rykte. Skulle gissa för en kille som rozh så hade man inte betalat mer än 150k om ens det.
Citera
2020-01-27, 20:32
Medlem
dezines avatar
Halvan (Fuads) DNA hittades på handskarna som låg i väskan och som dessutom hade tändsatspartiklar på sig, så den saken är rätt klar.

MGM 2 (N@sser) blev även av med sin brorsa samma sommar, hänger det ihop på något sätt?

(FB) Man skjuten i Tensta 2019-08-07
Citera
2020-01-27, 20:36
Medlem
Ett av vittnena säger ju "Såg ut att vara hjulbent. Han gick konstigt som att han var stel eller skadad eller pga av att han var hjulbent. Han stannade till lite extra med ena benet när han gick"

I förhör med Nasser så frågar de ju honom om hans ben
"FL: Samma sätt. Mm. Du haltar ganska mycket.
Mohamed: Hm?
FL: Du haltar när du går.
Mohamed: Aa.
FL: Hur länge har du gjort det?
Mohamed: Flera år.
FL: Flera år?
FL: Hur kommer det sig?
Mohamed: Jag har skadat korsbandet.
FL: Okej. Vilket ben är det som du har ont i? Eller som du har problem?
Mohamed: Högra korsbandet."

Talar för att Nasser är MGM?
Citera
2020-01-27, 20:41
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PovenST
Ett av vittnena säger ju "Såg ut att vara hjulbent. Han gick konstigt som att han var stel eller skadad eller pga av att han var hjulbent. Han stannade till lite extra med ena benet när han gick"

I förhör med Nasser så frågar de ju honom om hans ben
"FL: Samma sätt. Mm. Du haltar ganska mycket.
Mohamed: Hm?
FL: Du haltar när du går.
FL: Hur länge har du gjort det?
Mohamed: Flera år.
FL: Flera år?
FL: Hur kommer det sig?
Mohamed: Jag har skadat korsbandet.
FL: Okej. Vilket ben är det som du har ont i? Eller som du har problem?
Mohamed: Högra korsbandet."

Talar för att Nasser är MGM?
Det handlade väl om någon som stått i porten några dagar innan och verkat skum?
Citera
2020-01-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Det handlade väl om någon som stått i porten några dagar innan och verkat skum?
Helt rätt! Fel av mig!
Citera
2020-01-27, 21:15
Medlem
Brottinators avatar
Varför mördades Shalaw?

- - -

Alltså vilka vidriga människor det handlar om.. Från förhör med Anja:

”Sen började Rozh skriva till med mig och sa att han ville ha pengar från mig som jag var skyldig honom. Jag skrev att han inte kommer få de pengarna nu. Sen blev det ett tjafs som eskalerade. Det skrevs horunge och fittunge. Jag sa att jag skulle slå hans tjej och han sa värre saker tillbaka. Så vi blockade varandra.
Sen skrev han på Instagram att han skulle våldta min mammas fitta. Det såg jag någon dag efter att han hade blivit skjuten. Han hade skickat det tidigare, men jag hade inte sett det förrän då. Jag blev så arg när jag öppnade meddelande att jag skrev tillbaka till honom typ "vem fick äta sina ord". Men efter att jag hade skickat det fick jag ångest och tog tillbaka meddelandet och tänkte att det var väldigt dumt skrivet. Jag ångrade mig så mycket, med tanke på det som hände och han var ju faktiskt min vän.”

En skuld på 500 kronor alltså. Fuck vilka loosers. Men på instagram är det Rolex som gäller 😂

Och wut, ska Rozh haft en konflikt med Sebbe Staxx? Trodde han var frälst och skit nu 😅

”Det var i samband med att Rozh visade vapnet som han berättade om hotet från Sebastian Stacks. . Patrizia vet inte om Rozh har berättat för andra personer att Sebastian har hotat honom. Patrizia vet inte heller när i tid Rozh hade blivit hotad eller var någonstans. Hon vet inte om det fanns andra personer på plats då hotet hade framförts. Det hon vet är att Sebastian hade hotat Rozh med en pistol och i samband med det sagt att Rozh ska "hålla sig borta". Det är det Rozh har berättat för henne men hon vet inte vad Sebastian menade när han sa så eller varför han hotade Rozh. Patrizia tillägger att hon själv tror att det kanske var på grund av att Rozh hade pratat skit om Sebastian. Patrizia tillfrågas om hon själv har hört Rozh säga något dåligt om Sebastian och uppger att Rozh sagt att han ogillade honom. Däremot vet hon inte om det var före eller efter hotet som Rozh sa det.

På fråga vad Rozh och Sebastian hade för relation ihop till varandra uppger Patrizia att Rozh berättat att de gjort musik ihop och även träffats. Patrizia ombeds berätta så mycket hon vet om Sebastian och säger att han är en känd svensk rappare. Han har tidigare varit medlem i ruppen Kartellen.( Fhl ant. Sebastian Stakset). Patrizia har aldrig träffat Sebastian när hon har varit med Rozh.”
Senast redigerad av Brottinator 2020-01-27 kl. 22:06.
Citera
2020-01-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Varför mördades Shalaw?

- - -

Alltså vilka vidriga människor det handlar om.. Från förhör med Anja:

”Sen började Rozh skriva till med mig och sa att han ville ha pengar från mig som jag var skyldig honom. Jag skrev att han inte kommer få de pengarna nu. Sen blev det ett tjafs som eskalerade. Det skrevs horunge och fittunge. Jag sa att jag skulle slå hans tjej och han sa värre saker tillbaka. Så vi blockade varandra.
Sen skrev han på Instagram att han skulle våldta min mammas fitta. Det såg jag någon dag efter att han hade blivit skjuten. Han hade skickat det tidigare, men jag hade inte sett det förrän då. Jag blev så arg när jag öppnade meddelande att jag skrev tillbaka till honom typ "vem fick äta sina ord". Men efter att jag hade skickat det fick jag ångest och tog tillbaka meddelandet och tänkte att det var väldigt dumt skrivet. Jag ångrade mig så mycket, med tanke på det som hände och han var ju faktiskt min vän.”

En skuld på 500 kronor alltså. Fuck vilka loosers. Men på instagram är det Rolex som gäller 😂

Och wut, ska Rozh haft en konflikt med Sebbe Staxx? Trodde han var frälst och skit nu 😅

”Det var i samband med att Rozh visade vapnet som han berättade om hotet från Sebastian Stacks. . Patrizia vet inte om Rozh har berättat för andra personer att Sebastian har hotat honom. Patrizia vet inte heller när i tid Rozh hade blivit hotad eller var någonstans. Hon vet inte om det fanns andra personer på plats då hotet hade framförts. Det hon vet är att Sebastian hade hotat Rozh med en pistol och i samband med det sagt att Rozh ska "hålla sig borta". Det är det Rozh har berättat för henne men hon vet inte vad Sebastian menade när han sa så eller varför han hotade Rozh. Patrizia tillägger att hon själv tror att det kanske var på grund av att Rozh hade pratat skit om Sebastian. Patrizia tillfrågas om hon själv har hört Rozh säga något dåligt om Sebastian och uppger att Rozh sagt att han ogillade honom. Däremot vet hon inte om det var före eller efter hotet som Rozh sa det.

På fråga vad Rozh och Sebastian hade för relation ihop till varandra uppger Patrizia att Rozh berättat att de gjort musik ihop och även träffats. Patrizia ombeds berätta så mycket hon vet om Sebastian och säger att han är en känd svensk rappare. Han har tidigare varit medlem i ruppen Kartellen.( Fhl ant. Sebastian Stakset). Patrizia har aldrig träffat Sebastian när hon har varit med Rozh.”
Hahaha jag läste också delen om att sebbestax ska ha hotat honom. Kan de verkligrn stämma? Var väl flera år sedan Sebbe blev ”frälst”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in