2020-01-26, 16:33
Medlem
Fris avatar
Ställningstaganden i sakfrågor verkar inte ha någon som helst effekt på SD:s opinionsstöd. Deras väljare verkar inte alls bry sig, de bara tror att de proteströstar och förväntar sig uppenbarligen inte något resultat av det. SD:s strategi är att inte säga eller göra nånting alls, för då kan desperata naiva väljare inbilla sig att SD, detta blanka anonyma parti, står för det som de själva hoppas att de står för. Så länge SD inte levererar nånting så kan de lura väljare med motsatta åsikter att rösta på dem.

SD gjorde ju för ett år sedan helt om angående EU-medlemskap. Utan någon intern debatt om saken, och märkligt nog utan att någon enda SD:are uttalat avvikande åsikt. Alla kunde de plötsligt göra helt om i partiets viktigaste kärnfråga. Inte för att SD bildat opinion mot EU det senaste årtiondet, men Jimmie Åkesson sade så sent som inför valet 2018 att det var EU-motståndet som var avgörande för varför han en gång gick med i SD.

EU:s viktigaste grundkoncept är förbud mot nationella gränskontroller så EU-medlemskap är detsamma som ohämmad massinvandring av anonyma migranter. Det där med att utlänningar vi inte kan rösta på stiftar svensk lag och att EU-avgifter är större än hela kostnaden för rättsväsendet, är ett par andra frågor som SD nu alltså inte vill göra nånting åt. SD samarbetar i EU inte med någon politiker som vill reformera EU inifrån (som LePen, Orban, Salvini, Dansk Folkeparti). Så liksom kommuner och landsting, använder SD EU bara som en födkrok som genererar skattebetalarnas cash till partikassan som SD-pamparna personligen lever gott av.
Senast redigerad av Fri 2020-01-26 kl. 16:36.
Citera
2020-01-26, 16:38
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag tror en faktor är när en person blir förälder.
Man blir mer beskyddande, mindre naiv och tänker mer på sina barns framtid.
Mitt intryck är det motsatta! Småbarnsföräldrar knarkar på sina hormoner och ser allt i rosenrött, samt är för sönderstressade för att bry sig det minsta om sånt som samhällsutvecklingen.
Citera
2020-01-27, 16:45
Medlem
Hur reagerar mammor till yngre offer som blivit misshandlade, förnedringsrånade eller våldtagna av invandrare?
Senast redigerad av Grunkz 2020-01-27 kl. 17:00.
Citera
2020-01-27, 16:51
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur reagerar mammor till offer som blivit misshandlade, förnedringsrånade eller våldtagna av invandrare?
Om de är färre än 10 000 i månaden så är de outnumbered av beviljade uppehållstillstånd.
Citera
2020-01-27, 20:24
Medlem
ArgusOnes avatar
Med tanke på det klena valresultatet senast, så har jag tappat allt hopp om svenskarnas röstvanor. Verkar inte ens räcka med rekord i massinvandring, rekord i skjut, sprängningar eller en ens en terrorattack för att folk ska vakna.
Citera
2020-01-27, 20:30
Bannlyst
Vi i media jobbar intensivt med att få fram skandaler och rasistiska uttalanden som kan kasta skitig skugga på sd. Alla, som rasister kallar pk, har ett öra i alla rum, beredd med inspelning på mobil, nån nyfiken fråga för att få tydligt bekräftat att det är en sd-politiker. Sd-politiker ska inte kunna befinna sig någonstans, det finns alltid öron och ögon på jakt efter skandaler.
Citera
2020-01-27, 20:50
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Med tanke på det klena valresultatet senast, så har jag tappat allt hopp om svenskarnas röstvanor. Verkar inte ens räcka med rekord i massinvandring, rekord i skjut, sprängningar eller en ens en terrorattack för att folk ska vakna.
Fast kanske lite SD-mekande med ökad EU-styrning, som med att införa EU-beskattning, genom påverkan inifrån, kan hjälpa? Kanske. Ja det trooor jag!
Fast, inteee mycke...

Men införandet av overkställt förbud mot tiggeri i världens minsta kommun, där Jimmies sambo regerar? Ja, vi får väl se hur det går med det. Det är åtminstone inte mindre än inget. Det är det inte.
Citera
2020-01-27, 20:56
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Fast kanske lite SD-mekande med ökad EU-styrning, som med att införa EU-beskattning, genom påverkan inifrån, kan hjälpa? Kanske. Ja det trooor jag!
Fast, inteee mycke...

Men införandet av overkställt förbud mot tiggeri i världens minsta kommun, där Jimmies sambo regerar? Ja, vi får väl se hur det går med det. Det är åtminstone inte mindre än inget. Det är det inte.

Sölvesborg och Staffanstorp verkar vara de två små ljusen i vintermörkret. Kanske dags att bygga etniska enklaver av dessa orter?
Citera
2020-01-28, 11:07
Medlem
Brottsligheten rycker fram alltmer även i de vita reservaten. Medans regeringen och JÖK-boet uppenbarligen struntar i gemene svensk. Känslan av att vara otrygg och utelämnad i hemmiljön ska inte underskattas. Fler och fler kommer att upptäcka det. Fördel SD.

https://www.expressen.se/gt/elsa-maria-56-ranades-i-sitt-eget-bostadsomrade/

Citat.
När Elsa-Maria Gustafsson, 56, klivit av bussen och börjat promenera mot hemmet i Askim slog rånarna till.

Exakt ett dygn senare blev en annan kvinna i samma ålder brutalt misshandlad när hon rånades alldeles i närheten.

– Man blir beklämd över att man nu också ger sig på och rånar oss ”tanter”. Det är en otäck utveckling, säger Elsa-Maria.
Citera
2020-02-06, 11:37
Medlem
arbetets avatar
Att de aldrig lär sig. Finns det ingen vuxen människa i hela Norrköpings kommun som kan ryta till åt dumheterna?:

SD polisanmäler Norrköpings stadsmuseum

Sverigedemokraterna i Norrköping anmäler stadsmuseet för att ha hängt upp en bild på partiets styrelse i kommunen på utställning om nazism.

Det är på grund av utställningen Medlöperi och Motstånd som Sverigedemokraterna i Norrköping nu anmäler stadsmuseet, det var P4 Östergötland var först med att rapportera om. Utställningen ska skildra nazismen från förr och nu.

– Det är det lägsta jag har varit med om, att man försöker koppla 30-talets nazism med Sverigedemokraterna är ren galenskap. Att min styrelse finns med i samband med hakkors och grymheter som nazismen kan jag inte tolka som något annat än smutskastning, säger Darko Mamkovic Sverigedemokraternas ordförande i Norrköping.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/sd-polisanmaler-norrkopings-stadsmuseum?cmpid=del:tw:20200205:sd-polisanmaler-norrkopings-stadsmuseu m:nyh:lp
Citera
2020-02-06, 11:55
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Att de aldrig lär sig. Finns det ingen vuxen människa i hela Norrköpings kommun som kan ryta till åt dumheterna?:

SD polisanmäler Norrköpings stadsmuseum

Sverigedemokraterna i Norrköping anmäler stadsmuseet för att ha hängt upp en bild på partiets styrelse i kommunen på utställning om nazism.

Det är på grund av utställningen Medlöperi och Motstånd som Sverigedemokraterna i Norrköping nu anmäler stadsmuseet, det var P4 Östergötland var först med att rapportera om. Utställningen ska skildra nazismen från förr och nu.

– Det är det lägsta jag har varit med om, att man försöker koppla 30-talets nazism med Sverigedemokraterna är ren galenskap. Att min styrelse finns med i samband med hakkors och grymheter som nazismen kan jag inte tolka som något annat än smutskastning, säger Darko Mamkovic Sverigedemokraternas ordförande i Norrköping.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/sd-polisanmaler-norrkopings-stadsmuseum?cmpid=del:tw:20200205:sd-polisanmaler-norrkopings-stadsmuseu m:nyh:lp

Som du skriver, att de aldrig lär sig.

Det här är mums för SD i opinionen, folk blir förbannade och man är trött på den ständiga politiska smutskastningen.
Citera
2020-02-06, 12:04
Medlem
vanartads avatar
Jag kan tänka mig att SD's popularitet kan komma att sjunka betänkligt om de inte omedelbart börjar propagerar för betydligt mer rigorösa hälsokontroller av alla resenärer som antingen vistats i regioner som haft utbrott av NCoV alternativt som har feber.

Tittar man på utvecklingen av nCoV och jämför denna med SARS eller svininfluensan, bör man bli väldigt oroad. Framgångsrika politiker har alla det gemensamma att de är proaktiva och inte som reactiva som der staat-schweißer.

Jag skulle således vilja höra betydligt mer från SD om hur man avser hantera nCoV och inte som nu vänta tills katastrofen är ett faktum om det nu är så illa som de ser ut.

Proaktiv, var ordet…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in