Citat:
Det beror på vilken fråga det är. Att de partier som orsakat gängvåldet ska hålla samtal om frågan och utesluta det enda oskyldiga partiet blir naturligtvis extremt provocerande i många väljares ögon.Sossarna fortsätter att vara urbota korkade. SD utestängs från samtalen om höghastighetstågen. Alltså precis samma strategi som med gängsamtalen. Detta utestängande av i dagsläget runt 25 procent av Sveriges befolkning är horribelt.
Skulle vara mycket intressant med en OU hur betydelsefullt detta är i processen att gå över till SD. Stor betydelse, medelstor, liten eller ingen betydelse. Jag inbillar mig att det inte är betydelselöst.
Skulle vara mycket intressant med en OU hur betydelsefullt detta är i processen att gå över till SD. Stor betydelse, medelstor, liten eller ingen betydelse. Jag inbillar mig att det inte är betydelselöst.
Men frågan om höghastighetstågen, tja, hur många röstar på SD för deras politik på områdena infrastruktur och transporter? Ungefär lika många som röstar på dem för deras idrottspolitik skulle jag förmoda. Det är nog lika bra att stå utanför samtalen om det där prestigeprojektet för 230 miljarder (kommer naturligtvis att sluta på 400 miljarder när all oförutsedd fördyring tillkommit), vars enda syfte är att Stockholmspolitiker ska komma hem tidigare på kvällen efter att ha varit med i Opinion Live. Då kommer SD att vara det enda oskyldiga partiet... igen!
Apropå Sifo tycker jag dock det är hög tid för fler småundersökningar för Expressen, de har tappat ångan där. Eller så kanske det var en sån där ”första två månaderna gratis, därefter XXX.XXX:-/månad”-deal ungefär som medias egna tidningsabonnemang, så snik-Expressen beställde en undersökning om dan i två månader och sen blir det max en vartannat år.