2020-01-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Mongo, barn fick narkolepsi av ETT sorts vaccin. Jag tog samma vaccin, fick ingen narkolepsi. Samma med alla anhöriga som tog det, ingen fick narkolepsi. Konstigt! Kan det vara nojiga föräldrar som tror saker? Kanske har barnen utvecklat den diagnosen helt på egen hand? Har en klasskamrat som utvecklade den diagnosen som 13-åring - inga vaccin inblandade öht!

KOMMER det ett vaccin mot Coronaviruset så kommer jag ta det. Absolut. Jag vill leva, inte dö.

PS det här viruset verkar ha en dödlighet på ca 10%
Nej, de fick den pga vaccinet. Det är konstaterat då de uteslutit en massa andra faktorer etc. Detta har varit noggrant undersökt. Hursomhelst så finns det alltid en fara med att lansera ett vaccin för tidigt. Att hävda att barnen skulle fått det ändå hjälper ingen. Vi måste lära av historien och ta det på allvar. För gör vi inte det så häller vi vatten på anti-vaccinanters kvarn.

Nej, dödligheten är inte 10%. Snarare runt 2-3%....

Jag fick förövrigt svininfluensan. Den var som som en vanlig influensa. Inga konstigheter. Så länge man är frisk så är det lugnt. Inte orolig!
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-01-27 kl. 16:13.
Citera
2020-01-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Nej, de fick den pga vaccinet. Det är konstaterat då de uteslutit en massa andra faktorer etc. Detta har varit noggrant undersökt. Hursomhelst så finns det alltid en fara med att lansera ett vaccin för tidigt. Att hävda att barnen skulle fått det ändå hjälper ingen. Vi måste lära av historien och ta det på allvar. För gör vi inte det så häller vi vatten på anti-vaccinanters kvarn.

Det var en extremt låg procent som fick det
Citera
2020-01-27, 16:10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Barn också, vilka kan få komplikationer för resten av livet.

Man får väga riskerna mot varandra helt enkelt.

Risken för att dö är 10% utan vaccin, och risken för att utveckla följdproblem till följd av vaccinet är (ungefär) 0.001%.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Är det därför en frisk 36-åring dog?

Var han inte 38 år gammal? Och ingen verkar veta huruvida han hade någon bakomliggande sjukdom, mer än att de snabbtestat lite blodvärden?
Citera
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
This is what it sounds like across #Wuhan tonight. In the city (of 11 million) that is effectively quarantined as the epicenter of the #coronarvirus, a social media message urged people to chant ‘Jiāyóu!’ from balconies & streets. It means, ‘keep going’. Have a listen:
@NBCNews

Keep going är tydligen Carry on...

NBC som källa är enligt mig relativt trovärdig.

Vad vill dom få sagt med det då?
Citera
2020-01-27, 16:11
Medlem
Bucons avatar
Skulle mellanlandat i Peking slutet feb. 24/1 gick air china ut med att alla biljetter med bokningsnummer som börjar på 999 fick avboka sin resa och pengarna tillbaka. Vilket gjordes utan problem.

Och då skulle min resa ändå ligga en månad fram i tiden. Så jag tror inte de räknar med en snabb lösning på problemet, tyvärr.
Citera
2020-01-27, 16:11
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Mongo, barn fick narkolepsi av ETT sorts vaccin. Jag tog samma vaccin, fick ingen narkolepsi. Samma med alla anhöriga som tog det, ingen fick narkolepsi. Konstigt! Kan det vara nojiga föräldrar som tror saker? Kanske har barnen utvecklat den diagnosen helt på egen hand? Har en klasskamrat som utvecklade den diagnosen som 13-åring - inga vaccin inblandade öht!

KOMMER det ett vaccin mot Coronaviruset så kommer jag ta det. Absolut. Jag vill leva, inte dö.

PS det här viruset verkar ha en dödlighet på ca 10%

Det är precis det som är min poäng. Om du är en förälder, eller har körkort så får du överväga om det är värt narkolepsin eller inte. Är du den första som ställer upp på att bli chippad också, om regeringen skulle vilja att alla svenskar skaffar ett RFID-chip?
Citera
2020-01-27, 16:12
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Barn också, vilka kan få komplikationer för resten av livet.

Små barn bör hållas välnärda o isolerade. Dagis o skolor är ingen lämplig miljö under en tid av smittande luftburen epidemi.

Jag är faktiskt skeptisk till att trycka in hastigt framtagna mediciner i små barn.
Citera
2020-01-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Att utbrottet inte uppfyller de krav som WHO ställer för ett internationellt nödeläge?
Följer du alla utbrott av diverse patogener med samma energi som just detta från Wuhan?

Om inte, varför är just detta så läskigt för dig?

Har inte sett så omfattande isoleringsförsök tidigare. Och anar att kineserna inte skulle reagerat så kraftfullt om de inte har fog för det. Bilden lär väl bli tydligare de närmaste dagarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Var han inte 38 år gammal? Och ingen verkar veta huruvida han hade någon bakomliggande sjukdom, mer än att de snabbtestat lite blodvärden?

Han var 36 och jo det vet man. Givetvis kan man dö i vilket fall i samband med ett kompromiserat tillstånd, så det kan vara undantaget som bekräftar regeln.
https://time.com/5770924/wuhan-coronavirus-youngest-death/
Citera
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Väldigt många tog vaccinet mot svininfluensan.

Och en del fick narkolepsi, samt andra komplikationer.
Citera
2020-01-27, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Har inte sett så omfattande isoleringsförsök tidigare. Och anar att kineserna inte skulle reagerat så kraftfullt om de inte har fog för det. Bilden lär väl bli tydligare de närmaste dagarna.

Inkubationstiden är 14 dagar. Om de hålls isolerade denna tid är chanserna goda att de får bukt på det i någon utsträckning. Nu är det helt utom kontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in