2020-01-26, 21:09
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Absolut, men nu var det inte så länge sen försäljningen var. Ska man köpa aktier för miljonbelopp köper man inte allt på en gång. Deddutom vill man ha likviditet så man kan agera på bra möjligheter. Vidare så kan pengarna ändå ha plockats ut då man haft nästan fyra bankdagar på sig.
Försäljningen var flera månader tidigare. Köpa fonder gör du på en dag. Normalt får man råd av banken vid affärer av denna typ, och pengarna är instoppade i något annat inom en månad eller två. I den mån man har kontanter kvar liger de oftare på depån än på ett vanligt bankkonto.

Sen vet vi inget om hur det såg ut i just det här fallet.

Lördag och söndag är inte bankdagar, och bilen var borta på tisdagen, så max två bankdagar.
Citera
2020-01-26, 21:15
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Försäljningen var flera månader tidigare. Köpa fonder gör du på en dag. Normalt får man råd av banken vid affärer av denna typ, och pengarna är instoppade i något annat inom en månad eller två. I den mån man har kontanter kvar liger de oftare på depån än på ett vanligt bankkonto.

Lördag och söndag är inte bankdagar, och bilen var borta på tisdagen, så max två bankdagar.

Vad jag menar är att börsen är högt värderad, man bör inte gå all in på risk med allt kapital, speciellt om inkomster är små i förhållande till kapitalet. Tycker inte vi ska utesluta att miljonbelopp ligger på ett sparkonto på samma bank dom transaktionskontot.

Må-tors får jag till 4 bankdagar.
Citera
2020-01-26, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Om kåken inte skulle ha haft fiberuppkoppling fungerar internet ändå med kontantkort i telefon eller surfplatta. Om man köper ett sådant kort.

Eller använda BO mobiler som hot spots.
Citera
2020-01-26, 21:17
Medlem
Citat:

Men! Hur många miljoner - en eller tio? som kretinerna fick med sig är väl ändå tämligen
egalt?? Bovarna tänkte sig att göra ett stort klipp - och klippte två st. människoliv. Det enda av vikt, som hänt....
Citera
2020-01-26, 21:54
Medlem
Citat:
Om kåken inte skulle ha haft fiberuppkoppling fungerar internet ändå med kontantkort i telefon eller surfplatta. Om man köper ett sådant kort.
Men då vet jag inte om det går att spåra ringde samtal senare för att se vad det har varit för aktiviteter på tel. eller platta. Vet inte hur det är. Men det är nog så som någon skrev att GM tagit tel. eller platta med sig. I Så fall har dom ju också brottsoffrens uppgifter så då har dom ju kunnat fortsätta att affära.
Citera
2020-01-26, 21:57
Medlem
Citat:
Eller använda BO mobiler som hot spots.
Vad är hot spots?
Citera
2020-01-26, 22:08
Medlem
Citat:
Vad är hot spots?

Att du använder mobilen som en trådlös router med internetuppkoppling.
Citera
2020-01-26, 23:38
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Vad jag menar är att börsen är högt värderad, man bör inte gå all in på risk med allt kapital, speciellt om inkomster är små i förhållande till kapitalet. Tycker inte vi ska utesluta att miljonbelopp ligger på ett sparkonto på samma bank dom transaktionskontot.

Må-tors får jag till 4 bankdagar.
De hittades väl onsdag förmiddag. Hur får du in onsdag och torsdag?
Citera
2020-01-27, 10:34
Medlem
Citat:
Vad är hot spots?
Man surfar på den andra mobilens surfpott enkelt uttryck. Det ställer man in under ""anslutningar" på båda mobilerana.
Citera
2020-01-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Bra!
Det finns säkert någon hos polisen som fattar vilket ärende det gäller. Hur många dubbelmord i Vallentuna finns det?

Bara det nu inte blir liggande som det har hänt tidigare i vissa mordfall.

Så bra att du pratat med polisen @terrieterrie, det är ju en högst väsentlig
uppgift att din vän gillat ett foto på din Facebook lördag förmiddag.

Hoppas nu också som @notknapparen skriver, att din information kommer till
utredarna av morden och inte blir liggande någonstans. Underligt att den du
pratade med inte kände till dubbelmordet.

Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Jo, men det blev bara jättekonstigt. Hon som tog emot samtalet visste inte vilket ärende jag pratade om. Men nu har jag i alla fall sagt det där, så nu är det upp till dem att avgöra om det har betydelse eller inte.
Citera
2020-01-27, 11:05
Medlem
Citat:
De hittades väl onsdag förmiddag. Hur får du in onsdag och torsdag?

Fel av mig, ursäkta.
Citera
2020-01-27, 11:10
Medlem
Citat:
Å andra sidan är ju det nästan enda förklaringen. Jag tror på ett utdraget förlopp och det skulle vara så att man först sms:at. Sen öppnat facebookappen och sett en ny bild. Tryckt like för att visa att allt är normalt.

Nu börjar det bli lite för långsökt.. de är där för att råna och mörda inte har de tid med att sättas sig in i de sociala bitarna. Men märkligt att hon likade bilden ca 1100!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in