2020-01-26, 13:58
Medlem
notknapparens avatar
Det är ju väldigt bra att det finns ett vittne till när Chevan lämnade (inklusive troligen parets bil).

Då har man åtminstone en bil och en tidpunkt att förhålla sig till.
Citera
2020-01-26, 14:05
Medlem
5549s avatar
Männen i cykeltunneln var ett av de tidigaste vittnesuppgifterna tror jag. Chevyn var ny info.

Lämnar två bilar så tyder det på fler än två GM, med tanke på de två cyklarna. Inte särskilt troligt att någon av dem lämnar under pågående rån och hämtar en bil.

Två rånare + en chaufför?
Citera
2020-01-26, 14:09
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Männen i cykeltunneln var ett av de tidigaste vittnesuppgifterna tror jag. Chevyn var ny info.

Lämnar två bilar så tyder det på fler än två GM, med tanke på de två cyklarna. Inte särskilt troligt att någon av dem lämnar under pågående rån och hämtar en bil.

Två rånare + en chaufför?

Det var dock otydligt när männen cyklarna iaktagits förut vill jag påstå.

Exakt minst tre då.

Jag är lite nyfiken på varför grannarna tror på öatstatsspåret.
Citera
2020-01-26, 14:15
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Om det är BO som ringt banken och tagit bort spärrarna måste dom levt till på måndag då en väninna pratade med kvinnan fredag kväll och då va allt som vanligt, eller går det ringa banken på helg och göra detta?
Undrar när mördarna kom, kväll/natt/morgon?
Här väl inte framkommit att det är ett inbrott, tex uppbruten dörr/ trasigt fönster ?

Känns som ett vidrigt och utdraget brott med mycket våld inblandat, måtte polisen lösa detta.

Går nog att ringa lördag, vad jag vet så är det pinkoden till telefonbanken som ska låsa upp. Så det räcker med vanlig kundtjänst.

Går att bryta sig in i ett gammalt hus utan mycket åverkan. Eller så har man ringt på.

Min teori är att GM kom på natten mot lördagen. Och åkte senat 19.00 ungefär. Men jag har låst mig lite vid paldiski färjan vid 22.00.
Citera
2020-01-26, 15:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup

Exakt minst tre då.

Jo, naturligtvis är det oklart när cyklarna kommit dit. De kan ju antingen ha dumpats för länge sedan, och ingen har sett det om man inte varit dust där av någon anledning.
Eller de kan också ha dumpats där i samband med att man rekat i området tidigare.

Men det är inte så troligt om man tittar på hur cyklarna, särskilt den ena, verkar ha dumpats så att de inte ska synas. Den ena ligger i det närmaste kastad i en lite skreva.

Om någon har stulit cyklar, för bara transport, brukar de oftast bara vara lämnade, t ex vid ett staket eller i ett dike. Man gör sig inte besväret att gömma undan cykeln. Detta är dessutom två cyklar, ingen har hört av sig (som det verkar) om att det är de som slängt cyklarna där.

Jag tror absolut att cyklarna är viktiga i detta. Och att någon har agerat som chaufför.

Frågan är dock varför man valde att ta parets bil också.
Senast redigerad av notknapparen 2020-01-26 kl. 15:14.
Citera
2020-01-26, 15:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Går nog att ringa lördag, vad jag vet så är det pinkoden till telefonbanken som ska låsa upp. Så det räcker med vanlig kundtjänst.

Går att bryta sig in i ett gammalt hus utan mycket åverkan. Eller så har man ringt på.

Min teori är att GM kom på natten mot lördagen. Och åkte senat 19.00 ungefär. Men jag har låst mig lite vid paldiski färjan vid 22.00.

Visserligen kan de ha varit fräcka och ätit i parets hus, men någon gång måste förrådet fyllas på.
Var har de ätit?

Har de stannat på vägen någonstans, ätit, tankat, gått på toa, kan de finnas på övervakningsfilm.

Men idag raderas ofta filmerna efter en tid, så med det försprång de har haft, kan man ha otur.
Citera
2020-01-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fråga är dock varför man valde att ta parets bil också.

Kan vara så enkelt som att man ville fördröja upptäckten av kropparna så länge som möjligt. Står bilen där och ingen öppnar/svarar i telefon är det ju mer suspekt än om de verkar vara bortresta.
Citera
2020-01-26, 15:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Så helt förfärligt i så fall!

Men jag är säker på tiden för under onsdagsnatten när vi fortfarande inte visste vad som hänt, men att nåt allvarligt hade skett, så kollade jag tiden för den där liken för att se när vi senast hade haft kontakt.

Hur går det?
Har du kontaktat polisen?
Citera
2020-01-26, 15:34
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur går det?
Har du kontaktat polisen?
Jo, men det blev bara jättekonstigt. Hon som tog emot samtalet visste inte vilket ärende jag pratade om. Men nu har jag i alla fall sagt det där, så nu är det upp till dem att avgöra om det har betydelse eller inte.
Citera
2020-01-26, 15:57
Medlem
Citat:

Exakt minst tre då.

Kanske tror en del grannar på öststatsspåret, pga att dom väl vet om Vargmötet??!
Och undrans, om samma Cheva har varit vid Vargmötet litet före rånmordena??
Citera
2020-01-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Kanske tror en del grannar på öststatsspåret, pga att dom väl vet om Vargmötet??!
Och undrans, om samma Cheva har varit vid Vargmötet litet före rånmordena??
Har missat eller glömt "Vargmötet". Vad är det?
Citera
2020-01-26, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Har missat eller glömt "Vargmötet". Vad är det?
Vargmötesvägen. Någon km öster om sursta.
Hyser bl a Ryssar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in