Citat:
Ursprungligen postat av
Silltunna
När jag växte upp på 80-talet var det en välsignelse att få äta chips. Fanns inte så många smaker, men de som fanns var förbannat goda.
Idag är de inte alls lika goda längre, varken Estrella eller OLW.
De har väl ersatt vissa smakämnen med mer ”nyttiga” förmodligen. Men skitsamma! Var hittar jag chips med samma goda smak som förr?
Skiter högaktningsfullt i nyttighetsgraden för övrigt.
Visst kan förändringar i produkternas recept gjort att de nu smakar annorlunda. Men det troligaste är ålder, din alltså. Vårt smaksinne och luktsinne försämras med ålder, lukt och smak hänger ihop och med ålder så förändras våra slemhinnor. De producerar en mindre mängd slem och antalet smaklökar minskar. Hur mycket det förändras är helt individuellt som det mesta med oss, men det stämmer på gruppnivå.