2020-01-25, 21:04
Medlem
Varför lämnade polisen Pernilla? Blev han trött på kändisskapet, Emilio eller varför?
Citera
2020-01-25, 21:21
Moderator
Siegfrids avatar
Märklig hantering av det här med metoo, trakasserier och våld mot kvinnor.
Dufvenius hängde upp sig mycket på hennes konflikt med Örjan Ramberg. Förstår att det var jobbigt att ha honom strykande runt i kulisserna, speciellt som han var ökänd för sin våldsamhet.
Sen får Björn Kjellman berätta om Josefin Nilsson och sörja henne. Så hade vi klarat av Ramberg kapitel två.
Men sen kommer Pernilla Wahlgren , som på riktigt fått stryk i en våldsam relation med Emilio Ingrosso så slätas det över och då går Wahlgren inte in på några detaljer alls, och ingen annan nämner metoo eller våld mot kvinnor. Har en viss förståelse för att inte Wahlgren vill dra upp tråkkig historia men nu verkar det vara så att den kvinna som verkligen får stryk går man förbi medan andra som Dufvenius och Kjellman kan posera som att de verkligen står upp mot våldet.
Den dubbelmoralen.
Citera
2020-01-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Märklig hantering av det här med metoo, trakasserier och våld mot kvinnor.
Dufvenius hängde upp sig mycket på hennes konflikt med Örjan Ramberg. Förstår att det var jobbigt att ha honom strykande runt i kulisserna, speciellt som han var ökänd för sin våldsamhet.
Sen får Björn Kjellman berätta om Josefin Nilsson och sörja henne. Så hade vi klarat av Ramberg kapitel två.
Men sen kommer Pernilla Wahlgren , som på riktigt fått stryk i en våldsam relation med Emilio Ingrosso så slätas det över och då går Wahlgren inte in på några detaljer alls, och ingen annan nämner metoo eller våld mot kvinnor. Har en viss förståelse för att inte Wahlgren vill dra upp tråkkig historia men nu verkar det vara så att den kvinna som verkligen får stryk går man förbi medan andra som Dufvenius och Kjellman kan posera som att de verkligen står upp mot våldet.
Den dubbelmoralen.
Pernilla behöver inte vara/spela offer för att vara någon. Det räcker att berätta om sitt liv så har hon ett CV som få ens kommer i närheten av.

Men visst önskade man veta mera exakt vad han egentligen gjorde med henne. Inte för att våldet i sig intresserar mig utan mer som ett varnande exempel för andra tjejer vem de ger sig i lag med. Det är skillnad rent generellt på svenska och många andra killar.
Citera
2020-01-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Julia fortsätter med sin feminism, är det de enda som intresserar henne?

Hon vill bli anlitad av SVT framöver i andra program. Att prata klimat, feminism och jämställdhet = flitigt anlitad av SVT.
Citera
2020-01-25, 23:17
Medlem
snillet_1s avatar
Vilken kalaspingla Pernilla var som ung.
Citera
2020-01-25, 23:19
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilken kalaspingla Pernilla var som ung.
Japp! Men hon knaprade piller. Fast det är väl inte så konstigt nuförtiden?
Citera
2020-01-26, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
Håller med! Detta avsnitt är bäst hittills.
Mycket gripande om sonen...

Tack...

Annars så:

Jag tyckte även att avsnittet om Pernilla var bra och mot alla odds givande att titta på. Men jag har förstått att jag är motvals här på flashback, så säkert var det ett skitprogram.

Typ, jag tappat intresset för flashback, men det är ju ingens sorg så dåliga åsikter som jag hade...

Dock, rätt intressant. Så jag kanske envisas med att kika in då och då, bara för att kolla av jämfört med verkligheten
Citera
2020-01-26, 16:19
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Varför lämnade polisen Pernilla? Blev han trött på kändisskapet, Emilio eller varför?

Dels har du Emilio som dödshotade Pernilla, Joachim och även hennes familj och vänner.
Det finns inspelat på band, han har även erkänt detta samt dömts för olaga hot.
Här finns lite utdrag från hans hot:
https://www.expressen.se/noje/emilios-hot---ord-for-ord/

Sen har du barnen som tog Emilios parti emot sin mamma.
Bianca har i Wahlgrens värld berättat om hur hon och Benjamin ogillade förhållandet och aktivt gick in för att sabba för sin mamma, eftersom all uppmärksamhet inte gick till dem längre.
Egoisterna sabbade på det sättet även för sin halvbror som bara var ett år när föräldrarna separerade.

Att Emilio och barnen höll på som de gjorde var väl anledningen till att Joachim drevs i armarna på en annan kvinna och var otrogen. Hade de inte hållit på som de gjorde så kanske det inte hade slutat på samma sätt.
Citera
2020-01-27, 07:49
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:

Gissar att hon är ganska jobbig/tosig att leva med till vardags.
Citera
2020-01-27, 14:13
Medlem
Tur att fröken Dufvenius nu i alla fall minst två ggr sagt att hennes största dröm är att få vara med i svt:s julkalendern..
Citera
2020-02-01, 18:42
Medlem
SVT ville så gärna ha en invandrare med men hittade bara en kriminell bankrånare.
Märks ju att övriga deltagare inte vill ha med juggen att göra och han verkar fortfarande tycka våld, kriminalitet är tufft.
Citera
2020-02-17, 20:31
Medlem
Till nästa säsong skulle jag vilja se dessa:

Rolf Lassgård
Agnes Carlsson
Sanna Nielsen
Tomas Ledin
Gina Dirawi

Vilka skulle ni vilja se
Senast redigerad av erikpwb 2020-02-17 kl. 20:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in