2020-01-25, 20:37
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Hon arbetade i Vallentuna sedan flera år tillbaka. När hon träffade sin väninna på akademiska sjukhuset, både bodde och arbetade hon i Uppsala. Det var på 90-talet.

Hon träffade sin sambo genom väninnan som i sin tur hade vänner i Vallentuna.

Ingen förtjänar en sådan bestialisk död men hon minst av alla.

Hon var min vän i 30 år.

Beklagat verkligen sorgen.

Ja självklart ska GM hittas och straffas. Och gärna mer därtill: Att våra politiker har kurage att täppa till de outtömliga möjligheter som kriminella just nu har för att utsätta vanliga människor för brott. Om det så är sprängningar och skjutningar i tätbefolkade området eller grymma överfall i ensliga hus.

Det verkar ju ändå som flera av mina teorier stämmer.

Däremot antar jag att de bägge bodde permanent i Vallentuna.

Vet ni om hon hyrde ut lägenheten i Uppsala?

Stämmer det att folk i området upplevde extra mycket trafik innan morden hände?
Citera
2020-01-25, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Jag har läst de artiklarna i tråden och det tyder på att den mördade kvinnan arbetade på ett vårdhem i Uppsala. Eftersom det berättas att hon åkte in med patienter till Sjukhuset i Uppsala där väninnan arbetade. Man åker väl inte med patienter från Vallentuna till Uppsala, det är rätt långt, då är det väl Danderyds sjukhus som gäller? Alltså bör hon inte arbetat i Vallentuna om hon inte bytt arbetsplats senare.

Det kan ju också ha varit genom väninnan som bevisligen har pendlat från Vallentuna till Uppsala som kvinnan lärde känna folk i Vallentuna. Väninnorna bodde ju ihop i BO lägenhet i Uppsala, vilket måste ha varit naturligt om de båda arbetade i Uppsala

Det tyder ju på att BO arbetspendlat (ganska) långt. Eller att paret bott en hel del i Uppsala. Kanske var det därför det hände under en helg. GM visste ju att paret skulle vara i Vallentuna, enligt spelschemat i tenniscupen som någon publicerat här.

Jag tror att det var välplanerat och att de var ute efter mannen. Om min teori stämmer så har ju huset stått obevakat under långa tider då ett ”vanligt” inbrott kunde ha genomförts.

Här kan ju också cyklarna komma in. Man har cyklat och gömt sig på en plats nära huset för att vänta in BOs ankomst. En bil hade i detta fall väckt uppmärksamhet.
Intressant teori. Varför skulle man vara ute efter mannen?
Citera
2020-01-25, 20:46
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Intressant teori. Varför skulle man vara ute efter mannen?

Har skrivit det tidigare i tråden. 14 miljoner, banköverföringar. Välplanerat brott av andra än GM.
Citera
2020-01-25, 20:48
Medlem
Citat:
Har skrivit det tidigare i tråden. 14 miljoner, banköverföringar. Välplanerat brott av andra än GM.
KAN man ens föra över 14 miljoner utan förvarning till banken? Jag tänker på penningtvättspärrar och sånt.
Citera
2020-01-25, 20:55
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Beklagat verkligen sorgen.

Ja självklart ska GM hittas och straffas. Och gärna mer därtill: Att våra politiker har kurage att täppa till de outtömliga möjligheter som kriminella just nu har för att utsätta vanliga människor för brott. Om det så är sprängningar och skjutningar i tätbefolkade området eller grymma överfall i ensliga hus.

Det verkar ju ändå som flera av mina teorier stämmer.

Däremot antar jag att de bägge bodde permanent i Vallentuna.

Vet ni om hon hyrde ut lägenheten i Uppsala?

Stämmer det att folk i området upplevde extra mycket trafik innan morden hände?

Ja, de bodde permanent i Vallentuna. Att hon fortfarande var folkbokförd i Uppsala tror jag mest berodde på att hon inte kom sig för att ändra. När hon först flyttade till honom så visste de ju inte om det skulle hålla och så gick bara åren. Och det höll. Hon hade fått det så himla bra, ett lyckligt och aktivt liv med en snäll och omtänksam man.

Hon stod inte som innehavare av hyreskontraktet. Det gjorde väninnan som fortfarande bor i lägenheten. Den har aldrig hyrts ut i andra hand.
Citera
2020-01-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
KAN man ens föra över 14 miljoner utan förvarning till banken? Jag tänker på penningtvättspärrar och sånt.
Nej glöm det.
Citera
2020-01-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ja, de bodde permanent i Vallentuna. Att hon fortfarande var folkbokförd i Uppsala tror jag mest berodde på att hon inte kom sig för att ändra. När hon först flyttade till honom så visste de ju inte om det skulle hålla och så gick bara åren. Och det höll. Hon hade fått det så himla bra, ett lyckligt och aktivt liv med en snäll och omtänksam man.

Hon stod inte som innehavare av hyreskontraktet. Det gjorde väninnan som fortfarande bor i lägenheten. Den har aldrig hyrts ut i andra hand.
Stort tack för den informationen. Det har varit lite märkligt med bostaden i Uppsala. Väldigt ledsen för din skull. Det är svårt när gamla vänner går bort. Framförallt när det inte är naturligt, utan mord. Och i blomman av sin ålder. Vidrigt.
Citera
2020-01-25, 21:05
Medlem
Citat:
Har svårt att tro på det. Morden kan ha med pengarna att göra men då på något annat sätt.
Citera
2020-01-25, 21:27
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:

Vi vet ju inte om det fanns flera konton. Men i varje fall kan man ta bort spärrar via telefonsamtal och telefonkoden till banken. Företagskonton har andra beloppstak. Att det går att föra ut ansenliga belopp behöver vi inte ifrågasätta.
Citera
2020-01-25, 21:35
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Vi vet ju inte om det fanns flera konton. Men i varje fall kan man ta bort spärrar via telefonsamtal och telefonkoden till banken. Företagskonton har andra beloppstak. Att det går att föra ut ansenliga belopp behöver vi inte ifrågasätta.

Tack för det, jag föredrar inlägg som bringar klarhet och bidrar till tråden, framför de som bara ifrågasätter andras inlägg...
Citera
2020-01-25, 21:52
Medlem
Citat:
Hon arbetade i Vallentuna sedan flera år tillbaka. När hon träffade sin väninna på akademiska sjukhuset, både bodde och arbetade hon i Uppsala. Det var på 90-talet.

Hon träffade sin sambo genom väninnan som i sin tur hade vänner i Vallentuna.

Ingen förtjänar en sådan bestialisk död men hon minst av alla.

Hon var min vän i 30 år.

Beklagar djupt den stora förlusten av din goda vän och hennes sambo.

Det är fruktansvärt att läsa på vilket sätt hon blivit mördad, och den
oerhörda ångest och dödsskräck som de bägge två måste ha känt.
Att den ena av paret kanske tvingats att se när dennes älskade kanske
blivit misshandlad och torterad, för att den kan ha avkrävts uppgifter om
kontonummer, koder på bankdosor och liknande.

Man finner knappt ord för detta meningslösa, brutala och grymma våld mot
två oskyldiga personer. Det enda hopp man känner är att de som utfört detta
skall gripas, ställas in för rätta och dömas till ett långt fängelsestraff.
Citera
2020-01-25, 22:03
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Stort tack för den informationen. Det har varit lite märkligt med bostaden i Uppsala. Väldigt ledsen för din skull. Det är svårt när gamla vänner går bort. Framförallt när det inte är naturligt, utan mord. Och i blomman av sin ålder. Vidrigt.
Ja, jag har sett att lägenheten har varit på tal i tråden men har inte orkat kommentera tidigare. Jag är helt förkrossad av det som har hänt, liksom flera andra av hennes vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Beklagar djupt den stora förlusten av din goda vän och hennes sambo.

Det är fruktansvärt att läsa på vilket sätt hon blivit mördad, och den
oerhörda ångest och dödsskräck som de bägge två måste ha känt.
Att den ena av paret kanske tvingats att se när dennes älskade kanske
blivit misshandlad och torterad, för att den kan ha avkrävts uppgifter om
kontonummer, koder på bankdosor och liknande.

Man finner knappt ord för detta meningslösa, brutala och grymma våld mot
två oskyldiga personer. Det enda hopp man känner är att de som utfört detta
skall gripas, ställas in för rätta och dömas till ett långt fängelsestraff.
Ja, det är ohyggligt. Så fruktansvärt att min hjärna ibland säger till mig att det inte har hänt. Fast jag vet att det har hänt så drabbas jag ändå av känslor av overklighet som om allt bara var en ond dröm. Kvällarna och nätterna är värst.
Ja, måtte de få fast dem! Det är det enda vi har att hoppas på, även om utsikterna är små. De hade ju många dygn på sig att försvinna ur landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in