Citat:
Ursprungligen postat av
Stilichio
Jag har läst de artiklarna i tråden och det tyder på att den mördade kvinnan arbetade på ett vårdhem i Uppsala. Eftersom det berättas att hon åkte in med patienter till Sjukhuset i Uppsala där väninnan arbetade. Man åker väl inte med patienter från Vallentuna till Uppsala, det är rätt långt, då är det väl Danderyds sjukhus som gäller? Alltså bör hon inte arbetat i Vallentuna om hon inte bytt arbetsplats senare.
Det kan ju också ha varit genom väninnan som bevisligen har pendlat från Vallentuna till Uppsala som kvinnan lärde känna folk i Vallentuna. Väninnorna bodde ju ihop i BO lägenhet i Uppsala, vilket måste ha varit naturligt om de båda arbetade i Uppsala
Det tyder ju på att BO arbetspendlat (ganska) långt. Eller att paret bott en hel del i Uppsala. Kanske var det därför det hände under en helg. GM visste ju att paret skulle vara i Vallentuna, enligt spelschemat i tenniscupen som någon publicerat här.
Jag tror att det var välplanerat och att de var ute efter mannen. Om min teori stämmer så har ju huset stått obevakat under långa tider då ett ”vanligt” inbrott kunde ha genomförts.
Här kan ju också cyklarna komma in. Man har cyklat och gömt sig på en plats nära huset för att vänta in BOs ankomst. En bil hade i detta fall väckt uppmärksamhet.
Det låter troligt att hon jobbat i Uppsala, och kanske därför hon har haft kar sin lgh där? Om hon arbetat skift, kan det ha betytt att hon övernattade där om hon hade kvällspass och därefter tidigt morgonpass.
Någon i tråden skrev att det vara avspärrat runt ängen nedanför huset och kanske har man spärrat av stora områden runt om huset för att säkra spår från gm som har kanske inte bara spant utan som du säger väntat in paret. De kan ju ha väntat i timmar...
Sedan om de vetat om tenniscupen är kanske oklart. Känns som att det kräver ganska mycket spaningsarbete för att ta reda på sådant.
Jag hoppas att det finns spår som kan leda till gripande snart.
Måste vara olustigt för boende i området, även om det naturligtvis är så gott som uteslutet att det hände där igen. Tvärtom.
Men om man har barn, eller bor ensam, kan ens egna tillvaro plötsligt kännas mer känslig.
Även om man har gjort en förtjänst på en försäljning, så är nog detta brott sista man tänker på man kan råka ut för när man lever ett ganska vanligt liv utan spenderbyxorna på.
Eller så var det tvärtom?
Att någon hört att paret var sparsamma och inte satte sprätt på pengarna?