2020-01-25, 17:59
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Om det nu skulle vara ett biokemiskt vapen så blir det ju intressant att veta om det var ett misstag eller gjort av en inhemsk terrorist t.ex. Om man nu ska leka med tanken att det handlar om det du beskriver.

Joo leker man med tanken så kan det nog vara antingen kinesiska myndigheter som gjort ett stort jävla misstag genom att släppa ut den ( någon utav forskarna i Wuhan laboratoriet som gjort detta) eller så är det någon terrorist som släppt ut denna för att döda ett x antal miljoner i världen. -

Vi får se, jag tror Kina håller locket på, ordentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av R-G-B
Vore det inte ansvarsfullt att ta det säkra före det osäkra och omedelbart stoppa alla passagerarplan och passagerarfartyg ut ur Kina i exempelvis åtminstone en vecka tills man vet lite mer om utvecklingen?

Lite så jag tänker också, hade jag varit statsminister hade jag stängt av alla flyg till Kina, eller kommande från kina... Aldrig i hela helvetet att jag hade släppt in, för RIKETS SÄKERHET.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Men folk säger att det inte är något allvarligt samtidigt som Kina har 56 miljoner i karantän som dom bara ökar och ökar samtidigt som man bara hör att runt 40 har dött? Du tycker inte det låter skumt? Visst bättre att vara på säkra sidan men hur var reaktionen när SARS var och härjade som var ännu värre. Satte dom hela landet i karantän då eller?

Fan värst var det väl när svininfluensan härjade. Det var panik när ett plan landade i Oslo och en på planet trodde man var smittad. Det var på nyheterna en stor jävla karta om hur det spred sig. Hände fan inget. Samma sak här. Man skrämmer upp folk bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Små barn är ju allmänt känsliga, det gäller inte bara coronaviruset. Jag tycker absolut inte att det är överdrivet, för vi vet inte om viruset kommer att mutera sig eller inte. Vi vet inte särskilt mkt alls om det eftersom att det är så nytt. Om kina sätter hela städer i karantän för att förhindra spridning, då är det ochså logiskt att vidta andra åtgärder eftersom att det sprids så fort. Varför i hela världen riskera att ta det till sverige? Ska vi ta hit det och sätta oss själva i karantän tycker du?

Med allt resande i världen idag så är det konstigt om detta inte blir en världsvid pandemi. Med den trängsel som nu är normal på svenska akutmottagningar så borde såklart åtgärder vidtas medan det fortfarande går att göra detta. Alltså försöka förebygga för att linda skada.
Citera
2020-01-25, 18:01
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Nej, vi är fler. Eller bra och bra, jag tycker att det är naturligt, och Moder Jords sätt att reglera att en art har förökat sig för mycket.

Världen blir en bättre plats när vi är 700 miljoner istf 7 miljarder.

Beror på hur materialiatiskt lagd man är. En världsekonomi växer exponentiellt med antalet deltagare. Glöm dagens levnadsstandard om en tiondel blir kvar.
Citera
2020-01-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Joo leker man med tanken så kan det nog vara antingen kinesiska myndigheter som gjort ett stort jävla misstag genom att släppa ut den ( någon utav forskarna i Wuhan laboratoriet som gjort detta) eller så är det någon terrorist som släppt ut denna för att döda ett x antal miljoner i världen. -

Vi får se, jag tror Kina håller locket på, ordentligt.

Lite så jag tänker också, hade jag varit statsminister hade jag stängt av alla flyg till Kina, eller kommande från kina... Aldrig i hela helvetet att jag hade släppt in, för RIKETS SÄKERHET.

Hoppas någon på regeringskansliet läser FB och kan få Löfven att agera. Med tanke på hur riket styrs är oddsen för en reaktion i tid nog en på miljonen.
Citera
2020-01-25, 18:09
Medlem
På med foliehatten nu,
Såg detta på reddit, sammanträffande?

https://redd.it/etpl6h

Citera
2020-01-25, 18:10
Medlem
blobben!!!s avatar
Jösses vilket spektakel. Det här är väl mest Kinas regering som vill visa folket att de har allt under kontroll om saker och ting går illa. Med Hong Kong som skapat besvär, en stagnerande ekonomi och problem med USA så är det väl behövt för kommunistregimen att utropa nödläge och rädda dagen.

Själva sjukdomen är ju inte ens dödlig för en frisk och sund människa.

Hysteri.
Citera
2020-01-25, 18:12
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Vad registrerar de för dödsorsak då, om de inte uppger att det är från viruset? Och hur har din fru fått tag på denna inside-information? OM det skulle stämma ligger det väl i deras intresse att sådant här inte läcker ut som löst skvaller...

Misstror inte din fru, men är tveksam till sådant som består enbart av hörsägen.
Här finns lite info, om du har problem med trovärdigheten med länken tar du det med dem, inte med mig. Jag är här för upplysning, inte övertalning.

Relatives Wonder Why Pneumonia Deaths Not in Coronavirus Tally

https://www.wsj.com/articles/relatives-wonder-whether-pneumonia-deaths-were-tied-to-coronavirus-11579915630
Citera
2020-01-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Beror på hur materialiatiskt lagd man är. En världsekonomi växer exponentiellt med antalet deltagare. Glöm dagens levnadsstandard om en tiondel blir kvar.

Varför skulle levnadsstandarden sjunka genom att befolkningen minskar? På vilka sätt?
Citera
2020-01-25, 18:15
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det kan också blir så att de är 700 miljoner och att du inte är inkluderad i vi. Men om du säger att världen blir en bättre plats så får det stå för dig.
Naturligtvis är jag dödlig. Jag försöker se den stora bilden, utan subjektivt tänkande. En global dödlig
pandemi kommer förr eller senare.
Citera
2020-01-25, 18:15
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Varför skulle levnadsstandarden sjunka genom att befolkningen minskar? På vilka sätt?
Man får börja arbeta för sitt levebröd på riktigt igen istället för att hantera livet via appar. Servicen du är van vid torde ryka först när en stor andel av alla slavjobbare plötsligt försvinner.
Citera
2020-01-25, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fifa20sugerballe
Jag har sett två personer i Stockholm (ej asiater) med munskydd. En ung kvinna med en kille i en pizzarestaurang i Sveavägen och en lite äldre fet kvinna i Stockholm city pendeltågsstation som turligt nog inte hann in i mitt tåg när dörren stängdes. Vad innebär detta?

Att du stött på två hypokondriker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in