2020-01-25, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Äh det är lugnt, kineserna drar till städerna och smittar ner er.
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Japp för vi kommer antagligen klara oss ändå

Vi får väl se. Om vi lever.

(Jag såg en ny dokumentärserie vid namn Pandemi på Netflix som menade att landsbygd och småorter kommer att få hjälp sist vid en pandemi. Hjälpen kommer att gå till de stora städerna.)

Jag tyckte bara att det var lite kul för folk från småorter brukar ofta kaxa upp sig.
Senast redigerad av Lanternlight 2020-01-25 kl. 16:41.
Citera
2020-01-25, 16:38
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Maträtt som serverades på marknaden där viruset bröt ut.

https://www.liveleak.com/view?t=9Gwyd_1579811039&fbclid=IwAR2XXddtahk8UKg4p 2GiSCeANPphsVDo14ycvK-1e4kvx-X6NtX_SMwOoCU

Kineserna har minst sagt en sjuk matkultur.
Jag gillar kinamat, fladdermus har inte riktigt slagit igenom i Sverige än. Sen är väl 10% av den frityrolja dom använder rännstensolja. Dom är fiffiga dom där kineserna och återanvänder det som går.
Citera
2020-01-25, 16:39
Medlem
kravodlat68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det ska vara klart den 2 eller den 3 februari, jag kommer inte ihåg exakt, och byggnaden ska inhysa 1000 bäddar.

De jobbar:
https://img12.ntm.eu/om/public/img/6476831/0124125001/i-wuhan-haller-man-pa-att-fa-k?w=640&h=360&mode=crop&scale=both&anchor=topcente r
Helvete vad maskiner! Går ju några liter diesel där, vore nåt för SkitGreta och åka på studiebesök till!
Citera
2020-01-25, 16:40
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:

(Jag såg en ny dokumentärserie vid namn Pandemi på Netflix som menade att landsbygd och småorter kommer att få hjälp sist vid en pandemi. Hjälpen kommer att gå till de stora städerna.)
Jo men det är för vi landsbygdsbor inte trycker ihop oss i ett tåg eller buss och hostar varandra i ansiktet. Man håller ett stabilt avstånd på minst 10 meter, känns riktigt tryggt.
Citera
2020-01-25, 16:41
Medlem
AB
Citat:
Kina stoppar alla gruppresor

Kina stoppar alla gruppresor från och med måndag. Det uppger Reuters, och hänvisar till den statskontrollerade tv-kanalen CCTV.

Beslutet innebär att alla tjänster som rör utländska gruppresor, inklusive plan-, hotell - och biljettbokningar från kinesiska resebyråer kommer att ställas in, enligt tv-kanalen.
Man kan ju göra som regeringen och en del andra i det här landet och tro att Kina överdriver och med glädje tar på sig enorma förluster för att skrämma väst. Annars kan man ju börja med att kontrollera resande och se över samhällskyddet. Även om det inte skulle vara någon fara är det en bra övning för dårarna som står och glor. Är man förbered så kan man under några månader skona många fram till dess ett vaccin finns. Vi kommer inte undan viruset hur vi än gör om det får fäste utanför Kina men vi kan köpa oss tid.

Å andra kanske dom anser att detta är lösningen på problemen inom åldringsvården och utbetalningar av pensioner. Ygeman och gänget är mer orolig över eventuell anti-5G propaganda från ryssland än ett virusutbrott här.

Lite intresse önskas, bara lite och man behöver inte dra på och skapa panik. Visa att man är förberedd.
Citera
2020-01-25, 16:42
Medlem
Citat:

Jag tyckte bara att det var lite kul för folk från småorter brukar ofta kaxa upp sig.
Mindre risk att smittas ju färre man är eller?
Citera
2020-01-25, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Jo men det är för vi landsbygdsbor inte trycker ihop oss i ett tåg eller buss och hostar varandra i ansiktet. Man håller ett stabilt avstånd på minst 10 meter, känns riktigt tryggt.

Du behöver bara en gubbe som har kontakt utåt så ha ni det i samhället och sedan kanske ingen hjälp alls. Men risken att smittas är nog lägre. Positivt och negativt.
Citera
2020-01-25, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Maträtt som serverades på marknaden där viruset bröt ut.

https://www.liveleak.com/view?t=9Gwyd_1579811039&fbclid=IwAR2XXddtahk8UKg4p 2GiSCeANPphsVDo14ycvK-1e4kvx-X6NtX_SMwOoCU

Kineserna har minst sagt en sjuk matkultur.

jo men det roliga e ju alla västerlänningar som drar dit och tycker att allt e skitkul med vidriga matförhallanden
Citera
2020-01-25, 16:46
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hex30
Hahaha varför i hela friden antar du det?
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Tveksamt om de har några lediga flygplan, de är väl fortfarande upptagna med att påbörja hämtningen av svenskarna som drabbades av tsunamin i Thailand.
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Undrar hur den svenske hockeytränaren i wuhan känner sig.

Han är säkert en liberal öppen människa och skiter i smittan och tycker att Trump e odemokratisk som plockar hem sina medborgare
Ja, det var mest menat som ett dåligt skämt från min sida att Sverige skulle kunna hämta svenskar från Wuhan.

Men nu ska även Frankrike evakuera sina medborgare från Wuhan: https://www.france24.com/en/20200125-france-china-wuhan-coronavirus-french-evacuation-chinese-city-citizens-virus-lockdown-fligh t-cancel, idag
Senast redigerad av Madagascar 2020-01-25 kl. 16:48.
Citera
2020-01-25, 16:46
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det är därför det finns så gott om kinarestauranger här i Sverige..?
Ja. Tråkigt bara att så många godbitar aldrig slår igenom här. Jag skulle så gärna vilja prova flamberad koala med fladdermussoppa till förrätt.
Citera
2020-01-25, 16:47
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag tittade på min historik och den kan följas hela vägen men dock står avsändarens ort på kinesiska.
Har 2 st levererade paket i brevlådan, vet inte hur jag skall tackla detta

Såg att flygplatsen som angavs är ett riktigt nav i Kina. Levererar till hela världen. Kolla kartan på sidan 5.

https://www.icao.int/Meetings/AirCargoDevelopmentForum-2014/Documents/Zhengzhou-Introduction_en.pdf

Ska man lägga grejerna i karrantän i frysboxen i dubbla påsar kanske? Knepigt
Citera
2020-01-25, 16:48
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Såg att flygplatsen som angavs är ett riktigt nav i Kina. Levererar till hela världen. Kolla kartan på sidan 5.

https://www.icao.int/Meetings/AirCargoDevelopmentForum-2014/Documents/Zhengzhou-Introduction_en.pdf

Ska man lägga grejerna i karrantän i frysboxen i dubbla påsar kanske? Knepigt
Micra, koka, ugnen... :-D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in