2020-01-25, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Imorgon söndag kl 16.30 landar flight CA911 på Arlanda, ett direktflyg från Peking.
Vad finns det för beredskap för att hantera det?
Sådant som till exempel:
  • Screena passagerare före, under eller efter flight.
  • Ta reda på identitet, varifrån i Kina de rest, vilka resplaner de har i Sverige.
  • Hantera och sanera avfall och disk från planet på ett säkert sätt och skydda städare, mekaniker m fl
Hur smittspårar vi alla passagerare, och alla de träffat i Sverige, om vi får reda på i efterhand att någon smittad rest med planet?
vafan vi har ju släppt in 800.000 människor utan identitetshandl8ng i landet. Tror du regeringen bryr sig om ett flygplan med ca 200 pers som landar här?
Citera
2020-01-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Enkelt - det finns ingen beredskap. Löfven kommer väl köra med hans sedvanliga floskel - "Vi har varit naiva".

Socialdemokrater vid makten, o deras reaktionstid på nationella händelser har de väl bevisat gång på gång... Lägger man då till Fylle-näsan som kapten på skutan blir det garanterat fiasko av gigantiska mått.
Citera
2020-01-25, 13:52
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Ligger du inlagd så kan du skrivas ut på en lördag .Något mer du vill veta.

Ja varför skriver du ”på samma plan mitt emot” när det är på entréplan och inte finns något mittemot. Och man är inte inlagd på lungavdelningen.
Citera
Medlem
Citat:
Imorgon söndag kl 16.30 landar flight CA911 på Arlanda, ett direktflyg från Peking.
Sådant som till exempel:
  • Ta reda på identitet, varifrån i Kina de rest, vilka resplaner de har i Sverige.
  • Hantera och sanera avfall och disk från planet på ett säkert sätt och skydda städare, mekaniker m fl
Hur smittspårar vi alla passagerare, och alla de träffat i Sverige, om vi får reda på i efterhand att någon smittad rest med planet?

Man hade ju tyckt att minst 24h karantän hade varit rimligt.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag läste idag att Kina snabbt ska bygga två nya sjukhus i Wuhan området. Är de två utöver det som redan byggs?
Två totalt enligt BNO Newsroom.

Varning för twitterlänk.

https://twitter.com/BNODesk/status/1221007905467633665
Citera
2020-01-25, 13:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
omni citat;

Jag är desperat, jag vet inte vad klockan är eller vilken dag det är. Jag vet inte om vi kommer att få uppleva det nya året, säger en 36-årig kvinna som förgäves försökt få sin febersjuke man undersökt.

Nu känner vi ju inte till detaljerna, men så här ser det ut även i Sverige, feber --> akuten, oavsett behov av sjukhusvård, man vill bara bli undersökt.

Det tar enormt med resurser ifrån en redan hårt belastad vårdorganisation.

Trängseln på sjukhusen som vi ser på bild och film kan sannolikt handla mer om oroliga personer som vill bli hälsoundersökta än reellt vårdbehövande.

Jo skulle det ju se ut även i Sverige. Folk med lite snuva bara som söker upp akuten för de är rädda för att ha den är dödssmittan. Där måste man ju prioritera, sedan att folk ska ta det lilla lugna också och inte söka upp vården i onödan. Förhoppningsvis om en kris som detta skulle drabba Sverige så skulle svenskar just ta det lilla lugna. Men omöjligt att veta i förhand. Skulle kanske se ut som här. Folk i panik söker upp vården och sedan faller systemet ihop.
Senast redigerad av Zaedrews 2020-01-25 kl. 13:55.
Citera
2020-01-25, 13:54
Medlem
USA planerar att börja evakuera sina medborgare från Wuhan området.

"U.S. Plans to Evacuate Citizens From Epidemic-Stricken Chinese City
The U.S. government is said to be arranging a charter flight to evacuate Americans from Wuhan."

https://www.wsj.com/articles/u-s-plans-to-evacuate-citizens-from-epidemic-stricken-chinese-city-11579951256?mod=breakingnews
Citera
2020-01-25, 13:54
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Kineser är som oss. Jag har aldrig sett en Kines skita på gatan. 1995 Kina var fattigt men de uppförde sig väl.
Ett exempel. 24 timmars McDonalds stänger halva butiken under natten, där får uteliggarna sova.

Jag sa inte att kineserna skiter på gatan, titta på hur dom behandlar djur t.ex. , det är ett okultiverat folkslag och som sagt innan så hoppas jag att så många som möjligt stryker med.
Citera
2020-01-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Ligger du inlagd så kan du skrivas ut på en lördag .Något mer du vill veta.

Det spelar ingen roll. Sjukhus har speciella karatänavdelningar. Man kommer inte i närheten av dessa för "simpla" lungproblem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
försiktig med sådana defiaistiska uttalanden, jag tror inte det passar medias och klimataktivisternas agenda

För visst kommer denna lilla trippade influensa vävas in i det generella "den vite mannen förintar vår planet" på något sätt...
Annars kan man passa på att återuppliva begreppet Gula faran.
Citera
Medlem
Läste att en expert sa att det är inget att oroa sig om, det är ju bara äldre och sjuka som kommer att stryka med, inga åtgärder behövs göras, stabilt!
Citera
2020-01-25, 13:56
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Sådant som till exempel:

Har någon symptom kör man x till sjukhuset för att testas. Har x viruset måste man lokalisera alla passagerare och alla som x har varit kontakt med. Detta verkar man ha gjort i USA och AUS. Förmodligen kommer det vara samma i SWE.

Problemet är att viruset kan ligga i organismen upp till 14 dagar innan symptomen börjar. Man vet inte riktigt om man kan sprida viruset innan symptom. Kan man det blir det svårare att stoppa spridningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in