Citat:
Ursprungligen postat av
Natasss
Finns det någon känsla där för vad de uppskattar för siffror över insjuknade eller döda? Vad känner de vanliga människorna som bor där? Och känner de rädsla eller trygghet av de oproportionerligt stora åtgärderna partiet tar?
Det är ju så få rapporter från vanliga människor. Vad säger partiet officiellt och litar invånarna på det där?
Kineser säger. Bergen är höga och kejsaren är långt borta. Mao de litar inte på media, de är cyniker.
Mina vänner är välutbildade Kineser, kanske inte rika. De lever som moderna Svenskar. Yoga eller gym, blommor, rent.
Min bästa vän, idag sprang han 10km,hade lunch och en kurs i att skriva vackert. På kvällen fest med familjen.
Skriva vackert är en del av den kampanjen.
Miljön blev så dålig i Kina se Wang film Peking omringad av avfall från 2010, jag och mina vänner grät när vi såg filmen. Luften i Peking blev värre. I
Omkring var trycket så mycket att Xi JP la om kursen. Kina skulle bli som under Song. Vara hövlig, är nyttigt, motionera, källsortera, SKRIVA vackert blev en del av detta.
Xi JP vill avskaffa illegal djur på våt marknader men det är inte lätt att ändra en minoritets kultur och levnadsvanor. Hur mycket kan staten tvinga människor att ändra sig.
Länk till ett av Wangs tal, mycket kritisk till vår konsumtion samhälle. Filmen är laglig i Kina.Talet från 2016
https://youtu.be/905jWbfmDnU