2020-01-25, 12:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Varifrån har du fått den informationen? Står ingenting om det i G.T

(läste nu att det stått på någon Facebook om det stämmer?)

Citat:
Man anhållen misstänkt för mord i Visby

En man är anhållen som misstänkt för ett mord som skedde i Visby den 23 januari.

En man påträffades avliden i en bostad i Visby den 23 januari och omständigheter på platsen gjorde att en förundersökning om mord inleddes.

På morgonen lördag den 25 januari kunde en man gripas som misstänkt för brottet. Han är nu anhållen som skäligen misstänkt. Den anhållne mannen är i 30-årsåldern.

Den gripne har varit anhållen i sin frånvaro sedan kvällen den 24 januari och kunde på morgonen den 25 januari gripas under odramatiska former.

Förhör och teknisk undersökning kommer att fortsätta under dagen.

Polisen är fortsatt intresserad av information i ärendet och tipsen kan lämnas till 010-56 496 81.

Polis är på plats i Gråbo för att öka tryggheten i området och för att ta emot information från den som har sådan att lämna. 
Nyhet från

Polisen Gotland
Publicerad 25 januari 2020 11:43

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2020/januari/man-anhallen-misstankt-for-mord-i-visby/
Citera
2020-01-25, 12:47
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2020/januari/man-anhallen-misstankt-for-mord-i-visby/
Lyssnade nu på radio Gotland och det verkar vara hemliga klubben. Inte en knyst eller svar på någon fråga i intervjun av polisen. Inte konstigt om rykten uppstår att huvudet är borta och annat påhitt. Jag avskyr ordet förtegen vilket är kutym numera och speciellt på ön.
Citera
2020-01-25, 12:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Lyssnade nu på radio Gotland och det verkar vara hemliga klubben. Inte en knyst eller svar på någon fråga i intervjun av polisen. Inte konstigt om rykten uppstår att huvudet är borta och annat påhitt. Jag avskyr ordet förtegen vilket är kutym numera och speciellt på ön.
Ja, "skäligen misstänkt" (den lägre graden) så vi får se om misstankarna skärps eller avskrivs kommande dygn...
Citera
2020-01-25, 12:51
Medlem
Zoom008s avatar
Jag tror det är lägenhetsinnehavaren som är offret om åldern 30 på den anhållne stämmer. Håk*n är väl 33. Att det tar sån tid att identifiera tror jag beror på att han var illa tilltygad.
Senast redigerad av Zoom008 2020-01-25 kl. 12:54.
Citera
2020-01-25, 13:09
Medlem
Känns helt plötsligt som att Håkan kan vara vid liv och någon annan mördad? Dvs ev Håkan anhållen? (Enbart spekulationer)
Citera
2020-01-25, 13:24
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Jag tror det är lägenhetsinnehavaren som är offret om åldern 30 på den anhållne stämmer. Håk*n är väl 33. Att det tar sån tid att identifiera tror jag beror på att han var illa tilltygad.

33 år skulle lika gärna benämnas som 30år i media.
Sen tycker jag att illa tilltygad samt ryktet om att huvudet var separerat ifrån kroppen rimmar illa med alternativt dråp. Men såklart att man kanske vill lämna öppningar inför framtiden.
Citera
2020-01-25, 13:37
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
33 år skulle lika gärna benämnas som 30år i media.
Sen tycker jag att illa tilltygad samt ryktet om att huvudet var separerat ifrån kroppen rimmar illa med alternativt dråp. Men såklart att man kanske vill lämna öppningar inför framtiden.
Det står bestämt 30-årig man och inte "man i 30-årsåldern" vilket vore mer korrekt annars. Dom har en arbetshypotes om vem det kan vara enligt polisen och om det är lägenhetsinnehavaren känns det extra konstigt att det ska dra ut på tiden. Då borde han vara tilltygad i ansikte för annars syns det väl vem det är och någon form av identitetsbevis borde finnas i någons hem. Att ingen från Gråbo gått in i tråden är också underligt då det borde finnas flertalet medlemmar från det området.
Citera
2020-01-25, 13:41
Medlem
Citat:
Det står bestämt 30-årig man och inte "man i 30-årsåldern" vilket vore mer korrekt annars. Dom har en arbetshypotes om vem det kan vara enligt polisen och om det är lägenhetsinnehavaren känns det extra konstigt att det ska dra ut på tiden. Då borde han vara tilltygad i ansikte för annars syns det väl vem det är och någon form av identitetsbevis borde finnas i någons hem. Att ingen från Gråbo gått in i tråden är också underligt då det borde finnas flertalet medlemmar från det området.

Det står exakt såhär: "den anhållne mannen är i 30-års åldern"
Citera
2020-01-25, 13:45
Medlem
1335991s avatar
På P4 nyheterna har dom sagt att en
man i 30-års åldern är anhållen för mord.

Ibland när tidningar skriver enbart
30 år,kan det lika gärna vara mellan 30-40 år,
eller tom 25-35 år.
MKT sällan de skriver rätt ålder.
Citera
2020-01-25, 13:47
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayIV
Känns helt plötsligt som att Håkan kan vara vid liv och någon annan mördad? Dvs ev Håkan anhållen? (Enbart spekulationer)
Kan ju även förklara varför polisen bröt sig in i mammans lägenhet
Citera
2020-01-25, 13:48
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsplatsgotland
Det står exakt såhär: "den anhållne mannen är i 30-års åldern"
Nu står det 30-årig man och jag vet inte var du läser på för sidor. Tänker inte fortsätta tjata mer om detta. Nån gång kommer det väl fram eventuellt?
Senast redigerad av Zoom008 2020-01-25 kl. 13:55.
Citera
2020-01-25, 13:52
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
På P4 nyheterna har dom sagt att en
man i 30-års åldern är anhållen för mord.

Ibland när tidningar skriver enbart
30 år,kan det lika gärna vara mellan 30-40 år,
eller tom 25-35 år.
MKT sällan de skriver rätt ålder.
HelaGotland samt P4 Gotlands radio påstår bestämt 30-årig man. Tycker nog att dom brukar ange rätt ålder ganska ofta i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in