Citat:
Ursprungligen postat av
Cianneli
Insändaren stod det om i Aftonbladet 25 juni -86 o den borde varit före det i ngn lokal tidning. Klart folk sett Svarten där om nu ryktet var sant. Konstigt är det iaf.
Kom över vapnet måste han ju ha gjort mordkvällen i Stockholm men det behöver inte va så. Jag har tänkt att han var i Stockholm för att få tag på just ett vapen. O när jag sen sett brevet till Lisbeth Palme om var mördaren kom ifrån så kändes det som att just Oxen som jag trott innan stämmer.
Så Svartenbrandt ska ha kommit över ett vapen på Oxen, mördat Palme, åkt till sin älskarinna och dumpat vapnet i en sjö i närheten av Mockfjärd?
En EXTREM slump att han på Oxen skaffat sig ett vapen som råkar ha använts vid ett postrån i Mockfjärd 1983. Och att han sen dumpar vapnet i just Mockfjärd för att hans älskarinna bor i området.
Det mest sannolika är så klart att Mockfjärdsrevolvern användes vid postrånet i Mockfjärd 1983 då en postkund sköts. Att rånarna sedan dumpade vapnet i sjön inom några dagar, för att de inte ville åka fast för att ha skjutit en människa. Sen hittas vapnet efter tips till Expressen 2006.
Stöd för sannolikaste teorin att vapnet slängdes i sjön redan dagarna efter mordet: tipsaren som berättade var vapnet dumpats, berättade också att vapnet dumpades i sjön oktober 1983.
Sluta störa PU med skitsnack.