2007-05-02, 13:40
Medlem
yonnys avatar
Moderatorerna ber alltid flashbackmedlemmar rapportera trådar och inlägg som inte hör hemma på forumet. För att lägga fram lite av en morot och få fler att spana efter suspekta inlägg så kanske man skulle kunna starta en tråd där moderatorer tackar användare för reports, istället för att de ska behöva skicka PM.

Då får användarna med sitt namn i tråden och andra personer får dessutom veta vilka det är som hjälper till.

Jag rapporterar f.ö. endast inlägg för att göra forumet bättre. Detta är bara en idé som kanske lockar fler att rapportera och kanske t.om. tävla om vem som får flest tack.
2007-05-02, 13:45
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Moderatorerna ber alltid flashbackmedlemmar rapportera trådar och inlägg som inte hör hemma på forumet. För att lägga fram lite av en morot och få fler att spana efter suspekta inlägg så kanske man skulle kunna starta en tråd där moderatorer tackar användare för reports, istället för att de ska behöva skicka PM.

Då får användarna med sitt namn i tråden och andra personer får dessutom veta vilka det är som hjälper till.

Jag rapporterar f.ö. endast inlägg för att göra forumet bättre. Detta är bara en idé som kanske lockar fler att rapportera och kanske t.om. tävla om vem som får flest tack.

Tack men nej tack. Tycker att systemet att tacka över PM funkar fint idag. Ser bara merarbete i det hela utan att forumet tjänar på det. Jag tycker (sett till mina agna forum) att RP:ande sköt mycket bra och tror inte att en sådan lösning skulle ge ett bättre resultat utan enbart dra till sig människor som söker någon form av bekräftelse och RP:ar på allt och inget.
2007-05-02, 13:51
Medlem
Squalos avatar
Det fungerar väl bra som det är?

Risken att det bara blir en listtråd och att användaren som skickade RP inte ens läser tråden är mer än överhängande...
2007-05-02, 14:34
Medlem
ChristianXs avatar
Nej, vilka som RP:ar är ointressant för de andra tycker jag. Man ska kunna RP:a någon/något utan att bli uthängd här.
2007-05-02, 14:36
Medlem
micaeles avatar
Med sådan uppmärksamhet skulle många medlemmar frekvent använda RP:n för mycket, endast i mening att få synas.
Det skapar merjobb för moderatorer, dom flesta tar sig ändå idag tid att skriva PM tillbaka om man är först i rapporteringskön. Det räcker gott.

Dessutom, skulle man bli 'uthängd' när man rapporterar kan man av många andra klassas som tjallare och baklapare. Då måste det finnas något sätt att avtacka sig rätten till offentligt tack, vilket medför ännu mer arbete och kontroll från moderatorers sida.
2007-05-02, 15:12
Medlem
Naturvetarens avatar
Jag skickar cirka 1-2 RP i veckan och Jag har aldrig någonsin blivit tackad Är det brukligt? Tackar verkligen många moderatorer för RP? Det ligger väl i allas intresse att hålla forumet rent och snyggt, moderatorerna har den mest ansträngande rollen i det arbetet så varför ska de tacka andra? Vi borde tacka dem!
2007-05-02, 15:40
Medlem
Memnoks avatar
Jag skulle vilja passa på att tacka för alla rp:s jag får i "mina" forum, det uppskattas oerhört mycket och förenklar livet för mig. Så stort tack till alla som skickar rp.
2007-05-02, 16:39
Moderator
evilhoneys avatar
Jag har nog fått ett "tack" eller "jag ska kika på det" i minst 90% av mina rps. Det tackar jag för =)
2007-05-02, 18:04
Bannlyst
Jag RP:ar mycket. Oftast får man ett tack, ibland inte. Vissa moderatorer anser nog att jag kan vara lite jobbig med mina RP:s. Men det får de leva med!

Angående trådstarten kan man väl citera reglerna: "Anonymiteten garanteras på Flashback."

Att få sitt namn publicerat i sådan tråd skulle nog inte alla som RP:ar uppskatta. Man vill kanske inte bli sedd som en "tjallare". Inte heller tror jag att det är ett klokt med RP-tävlingar, då de antagligen leder till obalans och en massa onödiga RP:s.

Nä, jag tycker att systemet fungerar väl i dagsläget. Om fler moderatorer skulle kunna tacka för RP:s vore det t.o.m. ännu bättre!
2007-05-02, 18:57
Moderator
tobess avatar
Tror inte alls på idén, för det första är det nog bättre om man tackar via PM. För det andra ska du inte glömma bort regel 0.6 vilket delvis skulle vara aktuell vid en sån tråd, och för det tredje är det knappast alla som vill ha sitt namn i trådarna.

Och sist men inte minst, om diskussionerna går heta kan det ibland ramla in massvis med RP - hade du tänkt att man skulle sitta och skriva 30-40 tackinlägg då?
2007-05-02, 19:50
Medlem
miklons avatar
Jag tycker inte heller att det är någon bra idé, pga de skäl som redan tagits upp: vi riskerar ett missbruk av funktionen, det skapar merjobb och det ska gå att RP:a utan att bli uthängd.

Däremot passar jag gärna på att tacka alla de som RP:ar i mitt forum, fortsätt gärna med det och låt inte bli att RP:a för att ni tror att det är onödigt. RP är till mycket stor hjälp för att se sånt som behöver åtgärdas.

Jag försöker att oftast tacka via PM, men ibland är jag stressad och hinner inte med så mycket mer än själva åtgärden och då är det lätt att det glöms bort. Men det innebär inte att jag inte är tacksam för RP:n och jag tror att de flesta moderatorer kan skriva under på det.
2007-05-02, 20:18
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Jag skickar cirka 1-2 RP i veckan och Jag har aldrig någonsin blivit tackad Är det brukligt? Tackar verkligen många moderatorer för RP? Det ligger väl i allas intresse att hålla forumet rent och snyggt, moderatorerna har den mest ansträngande rollen i det arbetet så varför ska de tacka andra? Vi borde tacka dem!

Jag tackar alltid, iaf på de RP jag själv tar action på. Era RP är till stor hjälp för mig och därför tackar jag.

Men svar på trådskaparens fråga: Nej, jag tycker inte en tråd för sånt vore en bra idé. Det känns lite som att det skulle bli en magnet för de här på FB som söker uppmärksamhet och bekräftelse. Plus att man ska ju få vara anonym för övriga medlemmar när man skickar RP.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in