Citat:
Ursprungligen postat av
UndeadNinja
Då kanske du borde föregå med gott exempel och lämna planeten först?
Du har inte lämnat detta samhälle, du sitter ju uppenbarligen med internet och skriver på flashback. Stäng ner internet och släng telefonen och datorn åtminstone.
Lever du endast på jagat kött och egen odlad mat? Syr du dina egna kläder av löv och mossa?
UndeadNinja, jag gör mitt karma på den här planeten, sedan "går" jag "vidare", när bestämmer inte jag. Men skulle det bli jag först så har jag givetvis inget emot det.
Samhälle är en begrepp, citerat från Wiki, "
grupp av människor som förenas av ett nätverk av sociala relationer med viss varaktighet och kontinuitet. Ett samhälle är territoriellt avgränsat och individerna i samhället delar gemensamma institutioner samt, i högre eller lägre grad, en gemensam kultur och tradition."
Det samhället beblandar jag mig enbart med när jag är tvungen. Jag ingår inte längre i några gemensamma institutioner, inte i någon gemensam kultur och tradition, förenas inte i några sociala (irl) nätverk med relationer med kontinuitet.
Jag har lämnat stressiga arbetsplatser, arbete dygnet runt, lyssna på okända eller kända medmänniskors skit som en soptunna på gymmet, vara folks terapeuter på Ica, lyssna på människors stora egon, bara dom hela tiden. Åka äckliga bussar fullproppade med människor som inte drar ner fönstret, trängas i tunnelbanan. Nejnej aldrig mer.
Och nej jag lever inte i ett jägarsamhälle, är dock gammal skytt men fäller inga levande djur, skjuter bara gamla ölburkar och egenbyggda pilfång. Internet är trevligt för spelens skull och kontakt med vänner och bekanta, kika in här lite och se hur världen förfaller.
För övrigt ser jag att viruset invaderar Europa nu, det trodde jag faktiskt inte det skulle göra.