2020-01-25, 01:25
Medlem
Jeg har på følelsen at det skjer store ting (gjennombrudd i saken) nå, og at vi får vite om det fra avisartikler i neste uke.
Citera
2020-01-25, 01:29
Medlem
Citat:
Tilgang til et åsted vil alltid være av interesse i en etterforskning, men vi er mer opptatt av hvem som har vært inne på et åsted enn hvem som har hatt tilgang, sier Brøske.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1n3WjW/tom-hagen-til-politiet-husnoekkel-sporloest-borte
Det høres ut som at politiet vet mye om hvem som har vært der og om hvem som ikke har vært der.
Citera
2020-01-25, 01:32
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
[quote=POlROT|70036820]
Citat:
Tilgang til et åsted vil alltid være av interesse i en etterforskning, men vi er mer opptatt av hvem som har vært inne på et åsted enn hvem som har hatt tilgang, sier Brøske.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1n3WjW/tom-hagen-til-politiet-husnoekkel-sporloest-borte/QUOTE]
Det høres ut som at politiet vet mye om hvem som har vært der og om hvem som ikke har vært der.
Jeg tolket det som at de fokuserer på en de med sikkerhet vet at har vært der.
Citera
2020-01-25, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvis han er skyldig og det nærmer seg arrestasjon, hva kan da være en plan B? Reise utenlands og skjule seg?

Vanskelig å si hva plan B kan være.

Men tror helst det blir 15-20 år i fengsel.

Med mye skriverier til politi og presse, med stadig nye "viktige opplysninger" om de tenkte og ukjente GM som bortførte AEH. Helt til avisene ikke orker å skrive om saken mer.
Citera
2020-01-25, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Jeg tolket det som at de fokuserer på en de med sikkerhet vet at har vært der.

Jeg tror at du tolker bedre enn meg!
Senast redigerad av POlROT 2020-01-25 kl. 01:37.
Citera
2020-01-25, 01:38
Medlem
Citat:
Tänker du da at TH hadde bett GM om att mörda AEH, eller at TH gav nyckeln til GM vid et annat tilfälle?

Det första. Annars hade TH sagt till polisen vem han hade gett den till om han inte var inblandad. Nu säger han att den är spårlöst borta.
Citera
2020-01-25, 01:45
Medlem
Citat:
Men hvordan har GM fått AEH til å forsvinne uten spor av transport og når? Det er så mye her som jeg virkelig håper vi får vite.

Jeg tror han har murt henne inne i kjelleren, eller skjult henne annet sted på tomten eller i nærheten.

Jeg tror plan A var at kidnappingen skulle bli kjent, det skulle etableres kontakt med falske kidnappere, og alle skulle anta at AEH enten forulykket, døde av sykdom eller ble drept, mens hun var i ukjente falske kidnapperes varetekt. Helst i utlandet.
Citera
2020-01-25, 01:46
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Hvis han er skyldig og det nærmer seg arrestasjon, hva kan da være en plan B? Reise utenlands og skjule seg?
Jeg tenker på nytt her.....
Kanskje plan B, om han blir arrestert, er at han har etterlatt så lite bevismateriale for et drap at det ikke holder til tiltale, eller at et kamerat-nettverk sørger for at det ikke blir tatt ut tiltale?
Citera
2020-01-25, 01:46
Medlem
Jeg tror at politiet allerede har lokalisert enten der AEs lik ble skjult eller et ev mellomlagringssted. De hundene som politiet helt sikkert får hjelp fra, er fantastisk gode til å finne det man søker etter.
Citera
2020-01-25, 01:49
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror plan A var at kidnappingen skulle bli kjent, det skulle etableres kontakt med falske kidnappere, og alle skulle anta at AEH enten forulykket, døde av sykdom eller ble drept, mens hun var i ukjente falske kidnapperes varetekt. Helst i utlandet.
Men hvorfor lykkes han ikke i dette da? Var det for oppkonstruert og sært, eller var det timingen.... at "kidnapperne" drøyde altfor lenge med å høre fra seg?
Citera
2020-01-25, 01:51
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Jeg tror at politiet allerede har lokalisert enten der AEs lik ble skjult eller et ev mellomlagringssted. De hundene som politiet helt sikkert får hjelp fra, er fantastisk gode til å finne det man søker etter.
Bare fordi jeg er nysgjerrig: hvorfor tror du det? Har du plukket opp på noe som tyder på dette?
Citera
2020-01-25, 01:56
Medlem
Citat:
Jeg tenker på nytt her.....
Kanskje plan B, om han blir arrestert, er at han har etterlatt så lite bevismateriale for et drap at det ikke holder til tiltale, eller at et kamerat-nettverk sørger for at det ikke blir tatt ut tiltale?
Hvis det er slik, og hvis han har et kameratnettverk som innehar så mye makt, ville ikke disse ev kameratene også kunne ha greid å få stoppet etterforskningen av saken (for lenge siden) på en eller annen måte, før det ev kommer så langt som til arrestasjon?
Det er jo mulighet for at han har etterlatt så lite bevismateriale (hvis det er han). På den annen side, kan det være mye GM ikke har tenkt på i forbindelse med spor (feks hvis politiet har funnet bakterier fra planter, jord, sopp/annet på funnplassen for liket og på GMs klær, i hans bil m.m. og at politiet dermed kan fastslå at han var på funnstedet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in