2020-01-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geir1983
Ja, det ser virkelig ut som det drar seg til.
Husker meg og deg snakket om denne nøkkelen fra flere dager siden, sammen med Poirot
Citat:
Ursprungligen postat av Geir1983
*ikke «denne» nøkkelen, men kontroll på nøkler. Blir feil av meg å skrive denne nøkkelen.
Sorry

Ja! Vi skriver om et tema, og plutselig kommer en nyhetsartikkel med samme tema. Jeg tror nok at mange leser denne diskusjonstråden, inkl journalister m.fl.
Senast redigerad av POlROT 2020-01-24 kl. 23:04.
Citera
2020-01-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei men du fordyper deg så voldsomt i detaljer som neppe har noen betydning for saken.

Om disse tenkte ukjente GM overfalt AEH i hjemmet 31. oktober, så er det eneste interessante spørsmålet hvordan de tok seg til Sloraveien, og hvordan de tok seg ut av området.

Det er ingen spor etter de.

Om tenkte GM tok seg inn via en stige, ved å låse opp døren, eller ved å ringe på og AEH åpnet døren og slapp dem inn.

Disse GM er allikevel bare tenkte.

Tenkte GM etterlater ikke mer spor enn spøkelser. De finnes ikke.
Om det fetade: Du har rett! Og Brøske er også opptatt av hvem som var på åstedet (og er ikke så opptatt av kontroll på antall nøkler).
Jeg tenker ikke kun på ukjente. Hvis ingen ukjente var der og nøkkelen plutselig var forsvunnet, hvorfor var da nøkkelen plutselig forsvunnet? Et tilfeldig sammentreff? Eller noe helt annet?
Senast redigerad av POlROT 2020-01-24 kl. 23:12.
Citera
2020-01-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT

...
Jeg ønsker litt mer detaljer her.

Når oppdaget TH at den husnøkkelen var forsvunnet fra garasjen?
Ble det sjekket hver dag at denne nøkkelen var på plass i garasjen?

Oppdagelsen av at nøkkelen var forsvunnet, ble gjort etter at AE forsvant?
Var den nøkkelen i garasjen dagen før?

Jeg ønsker meg færre detaljer om alternative tenkte måter om hvordan tenkte GM kan ha overfalt AEH.

Men det kan hende du får flere uinteressante og irrelevante detaljer etter hvert, da det ser ut som TH og vennen nå henvender seg til medier med opplysninger fra de minst 8 mailene de har sendt til politiet for å hjelpe til med å oppklare saken.
Citera
2020-01-24, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Om det fetade: Du har rett! Og Brøske er også opptatt av hvem som var på åstedet (og er ikke så opptatt av kontroll på antall nøkler).
Jeg tenker ikke kun på ukjente. Hvis ingen ukjente var der og nøkkelen plutselig var forsvunnet, hvorfor var da nøkkelen plutselig forsvunnet?

Mest sannsynlig fordi den forsvunne nøkkelen er et av de falske sporene TH pøser på med, for å forstyrre og hindre politiets arbeid. Nøkkelen er forsvunnet fordi TH har kvittet seg med den.

Da politiet ikke lar seg forstyrre, får han vennen sin til å gå til VG med feilopplysningen.
Citera
2020-01-24, 23:16
Medlem
Citat:
Jeg ønsker meg færre detaljer om alternative tenkte måter om hvordan tenkte GM kan ha overfalt AEH.

Men det kan hende du får flere uinteressante og irrelevante detaljer etter hvert, da det ser ut som TH og vennen nå henvender seg til medier med opplysninger fra de minst 8 mailene de har sendt til politiet for å hjelpe til med å oppklare saken.
Ok. Jeg tror i hvert fall ikke at GM i en forbrytelse som denne som sannsynligvis hadde vært planlagt i månedsvis, har gått i garasjen for å tuske til seg en husnøkkel (for å ha nøkkel til å låse seg inn i huset med) rett før forbrytelsen fant sted.
Senast redigerad av POlROT 2020-01-24 kl. 23:20.
Citera
2020-01-24, 23:25
Medlem
Når kommer det til å bli utlovet dusør? På mandag? Hvor stort beløp kommer dusøren til å være på?
Jeg gjetter 20 millioner norske kr.
Senast redigerad av POlROT 2020-01-24 kl. 23:28.
Citera
2020-01-24, 23:31
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Enhver som har omsorg for barn og barnebarn. Det ville fristille dem økonomisk, og gjøre det enklere å flytte utenlands, for kort tid, lengre tid eller for alltid. Opp til dem.

Eldste datters mann er fra Australia eller New Zealand (husker ikke eksakt) og de har bodd i hans hjemland tidligere.
Citera
2020-01-24, 23:35
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Mest sannsynlig fordi den forsvunne nøkkelen er et av de falske sporene TH pøser på med, for å forstyrre og hindre politiets arbeid. Nøkkelen er forsvunnet fordi TH har kvittet seg med den.

Da politiet ikke lar seg forstyrre, får han vennen sin til å gå til VG med feilopplysningen.

Spot on, Kornblomst. Politet lar seg ikke forstyrre. De har ikke hastverk heller, fordi de vet hvem GM er.
Citera
2020-01-24, 23:36
Medlem
Kidnappings-narrativet er selvfølgelig laget for å forvirre politiet, for å sette dem ut av spill.
Hvis planen skulle være smart, er det nettopp dette: Forskjellige åsted, forskjellig tid, noe som gjør det vanskelig å finne riktig tidspunkt for vitner, kameraovervåking, biltrafikk osv.
Det er vel ingen ekte kidnappere som stjeler en husnøkkel fra garasjen for å kidnappe...dette er så dumt.
Skulle likt å vite VGs kilder på denne saken....ett år etter...en nøkkel. Ja ja...

Angående utpressingsbrevet, har nok også GM googlet informasjon om avslørende tegnsetting, den var nemlig fraværende. Samtidig virker språket gammeldags, i hvert fall det lille som er avslørt i media. Og når noen bruker flertallsformen VI, er det nok det motsatte som er tilfelle....det er i grunn mye av det motsatte som er virkeligheten i denne saken.

Som Kornblomst sier: Det finnes ingen kidnappere.
Citera
2020-01-24, 23:43
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Kidnappings-narrativet er selvfølgelig laget for å forvirre politiet, for å sette dem ut av spill.
Hvis planen skulle være smart, er det nettopp dette: Forskjellige åsted, forskjellig tid, noe som gjør det vanskelig å finne riktig tidspunkt for vitner, kameraovervåking, biltrafikk osv.
Det er vel ingen ekte kidnappere som stjeler en husnøkkel fra garasjen for å kidnappe...dette er så dumt.
Skulle likt å vite VGs kilder på denne saken....ett år etter...en nøkkel. Ja ja...

Angående utpressingsbrevet, har nok også GM googlet informasjon om avslørende tegnsetting, den var nemlig fraværende. Samtidig virker språket gammeldags, i hvert fall det lille som er avslørt i media. Og når noen bruker flertallsformen VI, er det nok det motsatte som er tilfelle....det er i grunn mye av det motsatte som er virkeligheten i denne saken.

Som Kornblomst sier: Det finnes ingen kidnappere.

Det finnes ingen kidnappere. Sånn er det. Jeg tenkte på det med manglende tegnsetting. Kanskje er det noe brevskriveren har satt seg inn i, men det finnes faktisk mennesker som aldri bruker punktum når de skriver på PC. Jeg hadde en kjæreste en gang som ikke brukte punktum. Irriterte vettet av meg. Hvis MGM er kjent for å ikke bruke punktum, DA!!! ;-)

Tillegg: Hvis google translate er brukt, kan det hende at brevet er skrevet og oversatt setning for setning, eller avsnitt for avsnitt. Selv glemmer jeg å sette punktum etter setninger i google translate. Ofte fordi jeg bare skal se setningsoppbygningen. Men hva om denne personen brukt google translate på denne måten og bare suksessivt limt inn i et Word-dokument?
Senast redigerad av Monsen 2020-01-24 kl. 23:46.
Citera
2020-01-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Spot on, Kornblomst. Politet lar seg ikke forstyrre. De har ikke hastverk heller, fordi de vet hvem GM er.

Enig i dette.
Vi snakket om dette før denne artikkelen i VG, og allerede da snakket vi om at dette var noe TH kunne bruke(at det ikke var oversikt på alle nøkler) som en mulighet for andre GM.
Vi var uansett enige om at dette kun var noe TH kunne prøve å dra ut tiden på etterforsking med, da resten av bevisene i sakene ikke taler for andre GM enn TH.

Virker som det kan komme en siktelse før vi avsluttet Januar.
Citera
2020-01-25, 00:00
Medlem
Det er ihvertfall klart nå at opplysningen om at familien skal ha vært overvåket, stammer fra trusselbrevet.

Det falske trusselbrevet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in