2020-01-24, 15:18
Bannlyst
Tydligen börjar de bränna liken nu
Kan de bränna alla smittade med?
Citera
Medlem
Det som var "bra" med SARS epidemin var att viruset var som mest smittsamt efter tio dagar och då var man redan sängliggande.
Eloge till Kina för att de tar det på sånt allvar ! Synd med deras matvanor !
Smittspårning är avgörande !
Senast redigerad av pollarn 2020-01-24 kl. 15:29.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Så den här tråden väger tyngre än WHO?

Har jag påstått det? Vad säger WHO? Inte mycket.
Citera
2020-01-24, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Så kyckling, gris och fisk räknas inte som djur, eller hur menade du?

Jag kan nog hålla med om att kineser inte äter djur i den omfattning man tror. Dessa värdelösa undermänniskor är kända för att fejka allt, varför skulle inte även deras mat vara fejk? Många djur tackar nog för kinesens girighet.

10 FAKE Chinese Foods That May KILL You
https://www.youtube.com/watch?v=5cgSIH8uuV8

Vad kommer detta hat ifrån? Det jag menar är att deras kost är mer vegetarisk än vår, och att det kött man äter i stort kommer från samma djur som är populära att äta här.
Citera
2020-01-24, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Småbönder? Fladdermöss, hundar, katter, igelkottar, ormar, råttor, insekter och fan vet allt de tuggar i sig.

Kineserna är ett hot mot hälsan på hela jordklotet på grund av matvanor, hygien och distributionssätt.

Det räcker uppenbarligen med en enda matmarknad för att släppa lös ett virus som drabbar hela mänskligheten.

Fladdermöss, igelkottar m.m är inte normal kinesisk kost. Normalt är typ ris, kål, tofu och någon form av kött från samma djur som du hittar på ICA. Att det bland en miljard finns en liten andel som ibland äter konstigheter får man leva med.
Citera
2020-01-24, 15:31
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Vad kommer detta hat ifrån? Det jag menar är att deras kost är mer vegetarisk än vår, och att det kött man äter i stort kommer från samma djur som är populära att äta här.
Du försöker ju inte ens sätta dig in i vad som diskuteras. Mig veterligen startar inte vegetarisk kost epidemier så ofta, alltså har det inget med problemet att göra. Om du inte sett de svinaktiga förhållanden som kinesiska matmarknader innebär, med slaktavfall överallt och total nonchalans gällande allt vad hygien heter, får du väl leva vidare i din bubbla. Även om kineserna äter mycket av det som finns här, äter de även sådant som här kallas ”skadedjur”, t ex råttor och insekter.

Det största problemet är HANTERINGEN av maten, inte att de har friterad kyckling ”precis som i Sverige”. Jag kunde inte bry mig mindre om gulingen älskar kackerlackor, var och en går igång på sitt men du behöver skärpa dig om du vill bli tagen på allvar.
Citera
2020-01-24, 15:32
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Vi är rätt äckliga vi västerlänningar också.... äter tarmar (såkallat ”korvskinn”), tuggar i oss löss (färgningsmedel E120) etcetera....djur som djur....
Fast vi skapar inte pandemier med vår ”äckliga” mat. Gå vidare.
Citera
2020-01-24, 15:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Vi är rätt äckliga vi västerlänningar också.... äter tarmar (såkallat ”korvskinn”), tuggar i oss löss (färgningsmedel E120) etcetera....djur som djur....

Mm, ur kinesernas perspektiv är det kanske så, dock är deras hygienstandard på sina håll avskyvärt snuskig oavsett vad du tycker om korvskinn och löss.
Citera
2020-01-24, 15:34
Medlem
Filippinos som varit fullständigt hysteriska över en 5-årig gosse från Wuhan kan nu andas ut. Han hade inte coronavirus.

Samples taken from a 5-year-old boy admitted in a Cebu hospital yielded negative results for the novel coronavirus, the Department of Health said on Friday.

The confirmatory tests were conducted at Victorian Infectious Disease Reference Laboratory in Melbourne.

https://news.abs-cbn.com/news/01/24/20/doh-child-hospitalized-in-cebu-negative-for-novel-coronavirus
Citera
2020-01-24, 15:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Fladdermöss, igelkottar m.m är inte normal kinesisk kost. Normalt är typ ris, kål, tofu och någon form av kött från samma djur som du hittar på ICA. Att det bland en miljard finns en liten andel som ibland äter konstigheter får man leva med.

Totalt ointressant vad de flesta äter, i Kina äts det på sina håll allt som lever och det distribueras och saluförs under mycket riskabla former, det är vad som är intressant och relevant.

Viruset påstås ha smittat människor på en matmarknad där det råder brister ur ett livdmedelshygienisk perspektiv, det är vad vi har att förhålla oss till oavsett vad du kverrulerar om.
Citera
2020-01-24, 15:43
Medlem
Nu har de satt spadarna i marken för det stora coronavirussjukhuset i Wuhan. Film från Sky News.

https://news.sky.com/story/coronavirus-outbreak-hospital-to-be-built-in-five-days-as-death-toll-rises-in-china-11916211
Citera
2020-01-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Du försöker ju inte ens sätta dig in i vad som diskuteras. Mig veterligen startar inte vegetarisk kost epidemier så ofta, alltså har det inget med problemet att göra. Om du inte sett de svinaktiga förhållanden som kinesiska matmarknader innebär, med slaktavfall överallt och total nonchalans gällande allt vad hygien heter, får du väl leva vidare i din bubbla. Även om kineserna äter mycket av det som finns här, äter de även sådant som här kallas ”skadedjur”, t ex råttor och insekter.

Det största problemet är HANTERINGEN av maten, inte att de har friterad kyckling ”precis som i Sverige”. Jag kunde inte bry mig mindre om gulingen älskar kackerlackor, var och en går igång på sitt men du behöver skärpa dig om du vill bli tagen på allvar.
Om du går tillbaka och läser så ser du att jag anser att hanteringen måste förbättras. Du klarar inte ens av att läsa ett enkelt inlägg.
Gillar du asätande kräftor fulla med sjukdomar som slår ut svenska kräftor? Känner någon som äter dylikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in