2020-01-24, 14:51
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ok, det visste jag inte. Men kan du definiera dålig hygien? Vad jämför vi med? Våran egen kultur, med dusch varje dag och närmast steril hantering av livsmedel? Hur kass är den, helt enkelt?
Den kan t ex se ut så här. Allt handlar om att göra sig en hacka utan att bry sig om sina medmänniskor. Jag vill inte ens veta den fulla omfattningen av sanitära olägenheter i Asien, det skulle göra mig helt omöjlig i min relation till vänner och bekanta som tycker Asien är ”toppenresmål”... Kinasvinen på två ben har dragit på sig sina farsoter på helt egen hand.

The Making Of 'Gutter Oil
https://youtu.be/zrv78nG9R04
Citera
2020-01-24, 14:54
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Fel.

I nuläget är dock CFR på mellan 42 - 47% (med den information vi har att tillgå just nu). Inte 3%. Man kan inte dela antalet döda med antalet smittade.

Så den här tråden väger tyngre än WHO?
Citera
2020-01-24, 14:56
Medlem
Arktizs avatar
Nu är jag hypokondriker av rang och börjar fan bli lite orolig. Gore-sidan YNC.com la precis upp det här klippet https://theync.com/chinese-people-fall-dead-in-street-from-corona-virus.htm

Uppmanar er som är blödiga att inte gå in på sidan då den även lägger upp avrättningar, mord och allt möjligt.
Citera
2020-01-24, 15:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arktiz
Nu är jag hypokondriker av rang och börjar fan bli lite orolig. Gore-sidan YNC.com la precis upp det här klippet https://theync.com/chinese-people-fall-dead-in-street-from-corona-virus.htm

Tråkigt nog är klippet fejk. Det är inte samma gubbe eller ens samma kringmiljö som visas mellan det att personen faller och det att ambulansen hämtar.
Citera
2020-01-24, 15:05
Medlem
Arktizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Tråkigt nog är klippet fejk. Det är inte samma gubbe eller ens samma kringmiljö som visas mellan det att personen faller och det att ambulansen hämtar.
Är ju två olika personer?
Citera
2020-01-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är sant. Det är kinesernas vidriga matvanor som är orsaken till att dessa epidemier alltid kommer därifrån. Det verkar vara någon sorts sport att äta äckliga djur. Jag hoppas verkligen att en positiv effekt av denna epidemi blir att reglerna skärps ordentligt när det gäller mat. Om de bryr sig om ryktet i världen så är det också viktigt att få stopp på barbariet.

Den absoluta merparten av kineser äter färre djur än västerlänningar. Standard är kyckling, gris och fisk.

Men visst måste stora förbättringar till på marknaderna. Det måste dock göras på ett sätt så man inte slår undan benen på alla småbönder
Citera
2020-01-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arktiz

Uppmanar er som är blödiga att inte gå in på sidan då den även lägger upp avrättningar, mord och allt möjligt.

Vad är det som ens talar för att det är viruset som det handlar om? Det bor 11 miljoner i Wuhan. Att någon kollapsar säger ingenting.
Citera
2020-01-24, 15:11
Medlem
Pajasmicras avatar
Farliga skiten med detta viruset är att det överlever 48 timmar på handtag , hissknappar osv.
Influensan skördar mer dödsfall men detta kan bli massivt i mängd räknat. Sars var tydligen nära att ställa till det rejält och det är samma ursprung(?).
Citera
2020-01-24, 15:12
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är sant. Det är kinesernas vidriga matvanor som är orsaken till att dessa epidemier alltid kommer därifrån. Det verkar vara någon sorts sport att äta äckliga djur. Jag hoppas verkligen att en positiv effekt av denna epidemi blir att reglerna skärps ordentligt när det gäller mat. Om de bryr sig om ryktet i världen så är det också viktigt att få stopp på barbariet.

Inte bara i Kina, hela Asien. Tyvärr så kommer skiten hit.
Citera
2020-01-24, 15:13
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Vill du även påpeka att ”vatten är vått” och liknande saker som du antar att ingen annan vet om?

Den som aldrig varit i Kina reagerar säkerligen annorlunda på filmklippet
med bråkande kärringar i en mataffär till skillnad från den som varit där och upplevt det så gott som dagligen. Voilà!
Citera
2020-01-24, 15:13
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Den absoluta merparten av kineser äter färre djur än västerlänningar. Standard är kyckling, gris och fisk.

Men visst måste stora förbättringar till på marknaderna. Det måste dock göras på ett sätt så man inte slår undan benen på alla småbönder
Så kyckling, gris och fisk räknas inte som djur, eller hur menade du?

Jag kan nog hålla med om att kineser inte äter djur i den omfattning man tror. Dessa värdelösa undermänniskor är kända för att fejka allt, varför skulle inte även deras mat vara fejk? Många djur tackar nog för kinesens girighet.

10 FAKE Chinese Foods That May KILL You
https://www.youtube.com/watch?v=5cgSIH8uuV8
Citera
2020-01-24, 15:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX

Småbönder? Fladdermöss, hundar, katter, igelkottar, ormar, råttor, insekter och fan vet allt de tuggar i sig.

Kineserna är ett hot mot hälsan på hela jordklotet på grund av matvanor, hygien och distributionssätt.

Det räcker uppenbarligen med en enda matmarknad för att släppa lös ett virus som drabbar hela mänskligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in