2020-01-24, 10:36
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om en person avlider i en korridor på ett sjukhus, stoppar man då verkligen personen i en liksäck där och tar ut den istället för att flytta sängen till ett mer avskilt ställe?

Ifall personen är smittad vill man ha iväg liket och bränna upp det så fort det går, antar jag. Sen vet jag inte hur standard proceduren ser ut i Kina när det kommer till att ta hand om de döda på sjukhusen.
Citera
2020-01-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag hoppas att du inte säger så där till dina patienter och deras anhöriga...

Nä, den yngsta var ju bara 47, och de övriga i 40- och 50-åren. Inte alls särskilt gamla.
Det är väl en realitet för dem som för alla andra?
Citera
2020-01-24, 10:37
Medlem
Citat:
Om en person avlider i en korridor på ett sjukhus, stoppar man då verkligen personen i en liksäck där och tar ut den istället för att flytta sängen till ett mer avskilt ställe?

Nej det är konstigt.
Citera
2020-01-24, 10:38
Medlem
Citat:

Jag har ingen aning. Jag hade 40 graders feber så mycket möjligt att jag minns helt fel. Kan har varit en ambulans som kom in med en avliden person för jag såg även ambulanspersonal hantera säcken. Såg i alla fall en svart gummiliknande säck. Antog att det var en avliden människa i den men jag är som sagt inte säker alls.
Citera
2020-01-24, 10:39
Medlem
det brukar väl vara så att antingen sjukdomar eller/och krig tar hand om överbefolkningen?

det är bra att vi övar (barents? är ryssarna med?)

"Barents Rescue
Övningen Barents Rescue utgör ett led i att, inom ramen för Barentsavtalet, utveckla förmågan till gränsöverskridande samverkan vid hantering av naturkatastrofer, omfattande olyckor och andra nödsituationer i Barentsregionen."

https://www.msb.se/sv/utbildning--ovning/ovning/barents-rescue/
Citera
2020-01-24, 10:39
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Nej det är konstigt.
Har du någon källa? - Edit! - Läste ditt svar fel.

Jag har varit med om avlidna på avdelning ett flertal gånger, och aldrig varit med om det. Men det kanske är annorlunda om de ligger i en korridor?
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Ifall personen är smittad vill man ha iväg liket och bränna upp det så fort det går, antar jag. Sen vet jag inte hur standard proceduren ser ut i Kina när det kommer till att ta hand om de döda på sjukhusen.
Nu antar jag att det var i Sverige upplevelsen förekommit.
Senast redigerad av constant 2020-01-24 kl. 10:42.
Citera
2020-01-24, 10:40
Medlem
https://twitter.com/richardhorton1/status/1220606842449072128

https://twitter.com/hancocktom/status/1220630230131466240

https://twitter.com/hancocktom/status/1220599205581983746
Citera
2020-01-24, 10:48
Medlem
Citat:
Har du någon källa? - Edit! - Läste ditt svar fel.

Jag har varit med om avlidna på avdelning ett flertal gånger, och aldrig varit med om det. Men det kanske är annorlunda om de ligger i en korridor?
Nu antar jag att det var i Sverige upplevelsen förekommit.

Har svarat längre upp. Detaljerna är luddiga eftersom jag hade hög feber men minns tydligt ambulanspersonal och en svart gummiliknande säck.
Citera
2020-01-24, 10:52
Medlem
Oj - vilken upptrappning: Igår var 11 miljoner personer isolerade, utan transporter, Idag 41 miljoner.
13 städer i Hubei-provinsen isolerade.
Citera
2020-01-24, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W-iding
Vad folk oroar sig.. Kan inte vara ett roligt liv att leva om man bara ska gå runt och oroa sig för döden.
Då är man på ett vis redan död...
Fan, bara njuta av livet medans man är i det.. Kommer viruset hit och folk omkring en dör så får man ta det därifrån.

Varför oroa sig för något man inte kan påverka? Snacka om att slösa på energi..
Lev livet och häng med folket man brukar som de vore vilken dag som helst.
Mår ju knappast bra av att gå runt och tänka på att döden kanske kommer snart.

Det är ju lose-lose hur man än gör.
Går du runt och är rädd för viruset och att den ska ha ihjäl dig och den gör det, ja då levde du sista tiden i rädsla.
Går du runt och är rädd för viruset och den inte har ihjäl dig, ja då har du slösat en jäkla massa energi på inget..

Dör vi så dör vi, lever vi så lever vi. 2020 har börjat sjukt hårt iaf - först allt prat om WW3, sedan alla små bombningar lite här och där och nu detta. En nyhetsknarkares bästa månad på länge.

Ja, verkligen. Varför denna hysteri kring något som med största sannolikhet inte kommer att innebära någon större fara för andra än de som tillhör en riskgrupp. Dvs. samma sak som gäller vanlig säsongsinfluensa varje år.

För att ni ska få lite perspektiv på det hela: i Sverige är det ca 5000 pers som dör av blodförgiftning varje år, jämfört med de ca 200 per år som stryker med av efterföljande komplikationer till influensa. Man har också större chans att överleva en hjärtinfarkt än en blodförgiftning.

Jag tycker det verkar som en del dras till katastrofer och dramatik. De älskar att blåsa upp saker och försöka skrämma upp folk. Jag antar att de har tråkiga liv och behöver lite spänning, eller så lider de verkligen av överdriven rädsla och oro för sjukdomar och skulle behöva en dos kognitiv beteendeterapi.
Citera
2020-01-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Oj - vilken upptrappning: Igår var 11 miljoner personer isolerade, utan transporter, Idag 41 miljoner.

Fast det där är ju inte riktigt sant. https://twitter.com/hancocktom/status/1220542208568373249
Citera
2020-01-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo

Har du någon källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in