Citat:
Ursprungligen postat av
Sharm0ta
Den här informationen är en bra början:
”Detta behöver en person för att klara försvarsberedningens enveckas kris”
https://cornucopia.cornubot.se/2018/01/detta-behover-en-person-for-att-klara.html
Personligen brukar jag undvika kollektivtrafik då influensalarmet går. Går, cyklar eller tar bilen istället. Om man är orolig i Sverige nu så ska man undvika flygplatser och allmänna transporter till och från flygplatser nu. För det är sannolikt att smittan kommer den vägen.
Jobbar hemifrån då det går. Arbetsgivaren kan kanske skaffa en option på arbetsmaterial och verktyg som kan skeppas till de anställda om smittan skulle urarta. På så sätt kan man hålla verksamheten igång.
Har sluppit ligga sjuk de flesta åren pga att jag undvikit allmänna kommunikationen i rusningstid och helt i influensatider. Förra gången jag låg däckad var året efter tsunamin. Inte så farligt dock. Och besöker inte läkare för där i väntrummet blir man smittad med all säkerhet om man inte var det innan. Har en privat vårdcentral som gör hembesök. De har inte heller väntrum utan man beställer tid och det sitter inte horder med hostande folk och väntar på sin tur till doktorn.