2020-01-15, 18:50
Medlem
[quote=kentyckyfried|69920171]Föreställ dig ett scenario där:
- Du jobbar med det du älskar (fotboll i detta fall)
- Lyckligt gift med barn
- Kungen i Milano och många andra städer
- Snittar en årsinkomst på runt 80 miljoner svenska kr.

Hade du brytt dig ifall dom reste en staty som blev vandaliserad?
NEJ inte det minsta.

Dem som på största tror att herr Ibrahimovic blir ledsen pg.a dessa sabotage kan inte ha många indianer i kanoten!

Hårt arbetande medbrogare får betala skattepengar till övervakning av en j*vla staty! för att en grupp individer troligen inte har ett arbete att gå till och därmed sysselsätter sig med detta...[/QUOTE]
Jaaa du, om det bara var detta vi tvingades betala till så kanske det skulle kunna passera men, tänk till lite- vad mer behöver vi betala för som inte tillför ett enda dugg till Malmö, eller samhället i stort (mer än ännu större kostnader)...
Nån idé?
Citera
2020-01-17, 01:41
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Tror du att de skatter som läggs i Köpenhamn samt kranskommuner av svenskar boendes i Malmö uppgår till 5 miljarder? Knappast!
Skrev jag det?
Citera
2020-01-17, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Skrev jag det?

Du försökte ju bortförklara anledningen till att Malmö behöver 5 miljarder i stödpengar varje år. Du menade ju att Malmö går miste om skatteintäkter för att människor skattar i Köpenhamn och kranskommuner och då påpekade jag att det inte handlar om 5 miljarder så Malmö är en katastrof ekonomiskt och i de flesta avseenden. Ett varnande exempel på hur man inte ska bygga upp och sköta en stad.
Citera
2020-01-17, 09:33
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Du försökte ju bortförklara anledningen till att Malmö behöver 5 miljarder i stödpengar varje år. Du menade ju att Malmö går miste om skatteintäkter för att människor skattar i Köpenhamn och kranskommuner och då påpekade jag att det inte handlar om 5 miljarder så Malmö är en katastrof ekonomiskt och i de flesta avseenden. Ett varnande exempel på hur man inte ska bygga upp och sköta en stad.
Jag hävdade att ditt påstående inte var sant, utan beroende av flera faktorer. Att det du påstår är mer komplext än vad du vill göra gällande. Jag har vidare inte argumenterat för att Malmö har både sociala och ekonomiska problem. Men du verkar inte kunna, eller vilja, se skogen för alla träd.
Citera
2020-01-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Jag hävdade att ditt påstående inte var sant, utan beroende av flera faktorer. Att det du påstår är mer komplext än vad du vill göra gällande. Jag har vidare inte argumenterat för att Malmö har både sociala och ekonomiska problem. Men du verkar inte kunna, eller vilja, se skogen för alla träd.

Det är mycket som är komplext men vi kan ju titta på grundorsaken, Malmö bär sig inte ekonomiskt och den största anledningen till detta är massinvandringen som underminerat Malmö under lång tid, flera andra kommuner har nu stora ekonomiska problem på grund av just massinvandringen. I förlängningen så blir ju det ohållbart och systemet kommer att krascha, finns det många fler aspekter i detta ja men grundorsaken är klar invandringen kostar enorma summor sen tillkommer enorma sociala problem och kriminalitet. Det är ett undergångsrecept att sköta Sverige så som det gjorts i 20 år nu.
Citera
2020-01-18, 15:17
Medlem
Finns det inte en enda verklig konstvän som begriper det absolut enda självklara att nu bevara statyn och göra det enda rätta med den?

Klart det kommer gå åt en hel del pengar men det skulle å andra sidan bli det största monumentet att minnas nutiden för efterlevande.

Låt statyn ligga nedsågad och glasa in hela skiten eller gör en ordentlig betongbunker där man kan titta in genom mindre pansarglas att betitta eländet genom.

På det viset får statyn vara kvar som både en "hyllning" av Zlatan och ett monument över den invandringspolitik sverige nu bedrivit i över 50 år och är på väg att totalhaverera samhället - inte minst Malmö där den då fortsatt får förbli.

Ett mionument över nutidens Sverige att begrunda för framtiden då kanske verken landet eller folket finns kvar.
Citera
2020-01-23, 14:30
Medlem
Knullkungens avatar
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=7390965

"Skattebetalarnas pris för kaoset kring statyn: 228 700 kronor

Vandaliseringarna kring Zlatanstatyn kostade Malmös skattebetalare nästan en kvarts miljon kronor.

Det uppger fritidsförvaltningens kommunikationschef Malin Tykesson. Det handlar bland annat om klottersanering, bevakning och att montera ned den."
Citera
2020-01-23, 14:55
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=7390965

"Skattebetalarnas pris för kaoset kring statyn: 228 700 kronor

Vandaliseringarna kring Zlatanstatyn kostade Malmös skattebetalare nästan en kvarts miljon kronor.

Det uppger fritidsförvaltningens kommunikationschef Malin Tykesson. Det handlar bland annat om klottersanering, bevakning och att montera ned den."

Det är ju en ansenlig summa pengar men helt klart värt det för att få bort skiten.
Citera
2020-01-24, 06:22
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Det är ju en ansenlig summa pengar men helt klart värt det för att få bort skiten.

Det är ju Stockholm som tar notan eftersom Malmö inte har några egna pengar.
Citera
2020-01-24, 06:26
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Finns det inte en enda verklig konstvän som begriper det absolut enda självklara att nu bevara statyn och göra det enda rätta med den?

Klart det kommer gå åt en hel del pengar men det skulle å andra sidan bli det största monumentet att minnas nutiden för efterlevande.

Låt statyn ligga nedsågad och glasa in hela skiten eller gör en ordentlig betongbunker där man kan titta in genom mindre pansarglas att betitta eländet genom.

På det viset får statyn vara kvar som både en "hyllning" av Zlatan och ett monument över den invandringspolitik sverige nu bedrivit i över 50 år och är på väg att totalhaverera samhället - inte minst Malmö där den då fortsatt får förbli.

Ett mionument över nutidens Sverige att begrunda för framtiden då kanske verken landet eller folket finns kvar.

Zlatan statyn förtjänar ett bättre öde. Zlatan tog sig ut ur Malmö och lämnade förfallet. Jag förstår att Malmö inte klarar när en person gör en så dylik klassresa. Kom till Stockholm eller till Milano. Vi älskar dig.
Citera
2020-01-24, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Zlatan statyn förtjänar ett bättre öde. Zlatan tog sig ut ur Malmö och lämnade förfallet. Jag förstår att Malmö inte klarar när en person gör en så dylik klassresa. Kom till Stockholm eller till Milano. Vi älskar dig.

Det är det bästa och mest hedervärda öde den kan få: Ett monument över invandringspolitiken som drivit Malmö och Sverige allt närmare katastrofens rand.

Man kan väl ändå inte göra monument över sprängningar och skjutningar av småbarnsmammor?

Zlatan var en centralfigur för att visa upp den lyckade integrationspolitiken men visade sig sedan bli ett praktexempel på dess misslyckande. En stor egoist med vassa armbågar som endast tänker på sig själv och sin klan. Dessutom tror jag han privat kommer bli en värdig efterföljare till Nacka Skoglund - jag spår honom elakt en dyster framtid.
Citera
2020-01-24, 08:26
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Det är det bästa och mest hedervärda öde den kan få: Ett monument över invandringspolitiken som drivit Malmö och Sverige allt närmare katastrofens rand.

Man kan väl ändå inte göra monument över sprängningar och skjutningar av småbarnsmammor?

Zlatan var en centralfigur för att visa upp den lyckade integrationspolitiken men visade sig sedan bli ett praktexempel på dess misslyckande. En stor egoist med vassa armbågar som endast tänker på sig själv och sin klan. Dessutom tror jag han privat kommer bli en värdig efterföljare till Nacka Skoglund - jag spår honom elakt en dyster framtid.

Suck it up - Zlatan won Malmö lost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in