2020-01-24, 00:04
Medlem
Andra fallet konstaterat i Japan. Båda hade varit i Wuhan !
Citera
2020-01-24, 00:05
Medlem
Rymddräkt vore nog det bästa.
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Dom här munskydden som dom uppmanas att använda...hur pass effektiva är dom egentligen? Jag inbillar mig att dom är tämligen värdelösa då bakterierna letar sig in i kroppen via ögon och öron istället. Eller är det mina bristande kunskaper om detta som inbillar mig fel? Nån som kan förklara för noob på det här?
Citera
2020-01-24, 00:07
Medlem
MandarinSallads avatar
Jag blir fan förbannad, Kina är ett skitland!! Sanslöst äckliga.
Citera
2020-01-24, 00:11
Avslutad
Två funderingar.

1. Netflix släpper dokumentärserien Pandemic bara dagar (?) efter att viruset börjar spridas som handlar just om arbetet för att förhindra nya influensor.
Så klart bara en lägligt slump då tittarsiffrorna lär gynnas av detta men foliehattar lär väl påstå att Netflix skapat viruset

2. Sverige lär inte drabbas ens i närheten av lika hårt som andra länder vid en pandemi. Storstäderna med dess kollektivtrafik drabbas hårdast. Sverige är extremt glesbefolkat jämfört med andra länder och många färdas endast med egen bil.
Citera
2020-01-24, 00:12
Medlem
Risk att det kommit till Sverige? Massa kinesiska utbytesstudenter, lärare och fan vet vad.

”Borlängelärare var i virusdrabbade Wuhan - stoppas nu från att jobba”

https://www.dt.se/logga-in/borlangelarare-var-i-virusdrabbade-wuhan-stoppas-nu-fran-att-jobba
Citera
2020-01-24, 00:21
Medlem
Nu kan ju inte ens MP. S och v prata bort att det är utlänningarnas fel.
Citera
2020-01-24, 00:28
Medlem
Hoppas det inte kommer till Sverige vi får se up.
Citera
2020-01-24, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vulgarian
Struntar i mig själv faktiskt, tänker mer på min mor och far som båda är över 60 och pappa har astma... Vill inte se dom bli sjuka och stryka med av den här skiten. Oroar mig redan som det är över den dagen dom inte längre finns...
17 pers av 11 miljoner har dött i den kinesiska staden. SÖK psykhjälp!!! du har paranoid schizofreni
Citera
2020-01-24, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Är det nya digerdöden vi ser framför oss?
Virus har aldrig haft bättre förutsättningar än idag.
Vi bor tätt, vi reser mycket, ett virus kan på ett dygn spridas över hela jordklotet.
Kanske så men idag har vi också bättre medel att få stopp på virus. De är ofta snabba med att få fram vaccin och att sätta i karantän etc...och har färdiga planer för att motverka pandemier.
Citera
2020-01-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Du glömmer bort eller är okunnig, vad vet jag . Men betänk att det är väldans många som går på någonform utav behandling. Speciellt för infektionssjukdomar och inflamations dito. Så vi kan vänta oss många döda om det vill sig illa. När spanskan gick fanns ingen pencellin så de som levde då var redan från början starkare än vi som lever nu.
Nej de var de inte. Många VR fattiga och led av svält. De hade inte heller bra sanitära förhållanden vilket gör att viruset sprids snabbare
Citera
2020-01-24, 00:37
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Du är något på spåren, matkravallerna har redan börjat blossa upp i Wuhan. Det börjar alltid med tanter som knuffas i kön.

Coronavirus: Shoppers in Wuhan shop over food shortage fear
https://www.express.co.uk/videos/6125849495001/Coronavirus-Shoppers-in-Wuhan-shop-over-food-shortage-fear

Visst, men så där kan det gå till i Kina varje dag.
Citera
2020-01-24, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
17 pers av 11 miljoner har dött i den kinesiska staden. SÖK psykhjälp!!! du har paranoid schizofreni

Ingen fara alltså OM nu dessa siffror stämmer. Gråtande personal på sjukhusen i Kina, info som läckt ut via sociala medier (om den stämmer), WHO som var delade 50/50 huruvida detta bör anses vara en global hälsokris, stängda miljonstäder osv gör ju att man börjar fundera lite.

Verkar lite märkligt att ovanstående skulle ske på grund av 17 döda... Men hoppas att du har rätt och att det är överdrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in