Citat:
Ursprungligen postat av
Vulgarian
Vad tror ni om alla videoklipp som dyker upp på Twitter? Hur stor risk att det rör sig om faktiska fall från Wuhan osv? Personligen har jag svårt att lita på att klippen inte är fake eller tagna från helt andra sammanhang.
Jag börjar bli riktigt nojig för det här, hur stor är sannolikheten att det kommer bli ett utbrott i Sverige och att många här blir sjuka? Allt jag har tänkt på idag och igår är det här, jag har läst nyhetssidor, den här tråden och GLP vilket är ett stort misstag med tanke på hur många konspiratoriska människor det sitter där.
Dom släppte en bästa eller värsta fall att smittan i olika procent når olika EU länder de närmsta 2 veckorna och i bästa fall är det 1% chans för Sverige i värsta 3%. För andra länder som Tyskland var bästa fall 8% och värsta fall 21%.
Men om vi säger att det kommer hit till Sverige och det sprider sig här, så kommer spridningen antagligen gå på samma sätt som årliga influensan fast med högre dödlighet inom riskgrupperna och med samma riskgrupper, äldre, redan sjuka och svaga ex astmatiker.
Jag själv har astma, borde vara jätte orolig, men jag tar inte ut det i förskott, det får bli om jag blir sjuk, då kan jag oroa mig och ligga sömnlös. Tillhör inte du något av riskgrupperna bör du verkligen inte stirra upp dig, får du det så kommer du förhoppningsvis bara ha en jobbig sjukskrivning.