Citat:
Ursprungligen postat av
hannes.muller
Jag tycker det vore bättre om vissa tog reda på hur saker ligger till på olika myndigheter (tex genom att kontakta dem eller läsa handlingar de har vid beslutsfattande än att sitta här och spekulera "smart". Det vore i topic men att sitta här och spekulera blir i bästa fall smart. När man inte vet och tar reda på hur en myndighet arbetar så är det ju ganska ointressanta spekulationer. Förstår du mig nu? Det är inte för att sätta mig på höga hästar utan för att saker skall bli mer konstruktiva jag skrev detta.
Ska det vara så förbannat svårt att kontakta länsstyrelsen på Gotland och ta reda på hur det går med överklagandena!?!?!?
På Flashback spekulerar man, i avsaknad av officiella klargöranden. Ofta tvingar vi fram sanningen, eftersom så många läser här. Exempelvis medarbetare på Länsstyrelsen, Skatteverket, Miljö- och Byggnämnden, SD på Gotland, Janne Josefsson osv osv osv.
Vi är också många som vet hur myndigheter fungerar. Eller INTE fungerar. Vi, de många, är födda här, har växt upp här, har en lång livserfarenhet som vi kan översätta till dagens situation.
Vi är många som är något på spåret här. Diskussionerna går fram och tillbaka. Men du hänger inte riktigt med.
Tråden har exempelvis diskuterat penningöverföranden och Swedbanks och Advokatsamfundets roll i sammanhanget. Din synpunkt på det? Att svartjobb förekommer på Gotland?