Citat:
Ursprungligen postat av
temadag
Skolmatsal användes fastigheten till tidigare. Så rimligen fanns det stolar och bord där tidigare. Scenen fanns också.
Ljus och ljud som sätts upp i en lokal där det redan finns eller har funnits stolar och bord och en scen, kan det rimligen inte krävas bygglov för.
Sen vill jag dra mig till minnes att Özz Nujen tänkt använda teatern privat. Men där kan jag ha missmint mig. Men hur det än är med det, så förekommer inte några offentliga tillställningar där som teater eller musik. Än så länge i alla fall.
Byggnaden tillhör Nujen Media AB. Det vore en märklig omväg om privatpersonen Özz skulle hyra den för att leka teater "privat". Du minns fel.
Han har sagt i pressen att han vill öppna en teater, "Tingstäde teater" hade han tänkt kalla den. Nu behöver man förvisso inget tillstånd för att prata strunt i massmedia eller lufta diverse drömmar och lösa planer, det är inte samma sak som att faktiskt öppna en teater.
Att byggnaden bjudits ut till uthyrning, dels som lägenhet, dels som större eventlokal, är däremot ett etablerat faktum. Att det står "Rickard" under annonserna ändrar inte saken, det är ytterst Nujen Medias verksamhet och kan inte passera som skattefri privatuthyrning, hur liten än verksamheten i realiteten blir.