2020-01-23, 01:47
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
180 cm är ett genomsnitt av alla vittnesmålen. Jag väljer att tro på Björkman, han hade märkt om GM var längre än sig själv, han var 3 meter bakom GM.

Revolvern, beror på hur PU tolkar de nya kriminaltekniska bevisen på brottsplatsen 😊

Vad heter dagens Vincent Lange ?

"De nya kriminaltekniska bevisen på brottsplatsen" ? Vad är detta? Vad dagens Vincent Lange heter vet jag inte.

Har man sagt A....
Citera
2020-01-23, 03:13
Medlem
Att i stort sett en ensam utredare på Pu CP, nu plötsligt skulle vet vem gärningsmannen är och hur det gick till är underligt. Säger på dalmål som Robert Gustavsson raljerade om Tony Richardsson "Han måste va ooootroooligt begåvad "
Det har gått 34 år och säkert mer 300 poliser har arbetat med mordet. Att då i stort sett en ensam Cp på Pu skulle ha vaskat fram sanningen . Då är det så här att omvärldsläget nu tvingar dem att berätta hur det gick till och man har suttit på info hela tiden i 34 år och väntat till rätt läge att presentera lösningen. Man har antagligen dividerat fram o tillbak hur man ska kunna sälja in det till folket på ett vinnande sätt.

Frågan är om de kommer va 100% ärliga eller kommer de återigen smussla. Jag tycker läget i Sverige inte gått mot ett öppnare samhälle tvärtom. Det finns inget som tyder på att makthavarna vill öppna upp om mordet och göra svenskarna klokare. https://www.youtube.com/watch?v=H_4gYo6yjeE
Senast redigerad av aktapirenelskling 2020-01-23 kl. 03:25.
Citera
2020-01-23, 04:32
Bannlyst
Margot Wallström ska nämnt till en journalist att hon misstänker Israel ligga bakom, kanske därför hon gillar Palestina.
Citera
2020-01-23, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Minst en Paul Englar existerar. Har översatt från danska till engelska.

Länka bakåt då istället om du redan sagt det du har att säga. Sedan fortsätter du därifrån.

Det stod att en Paul Englar jobbat på tv 4 men det hade han inte o vemsom kan skriva in info på nätet. Minns inte nu vad det stod han gjort.
Citera
2020-01-23, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Okej, ja jag ska läsa boken framöver och nu i närtid ska jag se filmen.

Det är tyvärr så mycket rykten och spekulationer i svang så man får naturligtvis ta allting med en jätteskopa salt. Men just det här "konceptet" med en svensk affärsman inblandad fick mig att reagera.

Det fanns ju ett tips till KG Bäck om två svenska affärsmän, sydafrikanska agenter och en anställd vid svenska Säpo.

PW jobbade på Atlas Copco i Sydafrika/Rhodesia på 60-talet och hade generellt svårt att förstå varför Palme skickade pengar till ANC. Ett svenskt företag som hade stora intressen i Sydafrika vid tiden för Palmemordet var annars det gas-, olje- och mineralföretag som ägdes av Adolf H Lundin. Han var delägare i en guldgruva i Sydafrika.

Eftersom Sista kontraktet målar upp ett scenario med en svensk affärsman med kopplingar till någon obskyr "säkerhetstjänst" i USA så finns även tipset till den svenske militärattachén i Washington. Det som Gunnar Wall skrev om i en av sina böcker.

Ja det finns kort sagt massor av trådar och man går lätt vilse i härvan. Ingenting av detta behöver ha någonting med Palmemordet att göra. Jag kollar filmen och återkommer!

Läs boken först o jämför den med Svartenbrandt o hans självbiografi.
Varför skulle Sellin helt plötsligt ge ut såna böcker som Kontraktet?
Citera
2020-01-23, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktapirenelskling
Att i stort sett en ensam utredare på Pu CP, nu plötsligt skulle vet vem gärningsmannen är och hur det gick till är underligt. Säger på dalmål som Robert Gustavsson raljerade om Tony Richardsson "Han måste va ooootroooligt begåvad "
Det har gått 34 år och säkert mer 300 poliser har arbetat med mordet. Att då i stort sett en ensam Cp på Pu skulle ha vaskat fram sanningen . Då är det så här att omvärldsläget nu tvingar dem att berätta hur det gick till och man har suttit på info hela tiden i 34 år och väntat till rätt läge att presentera lösningen. Man har antagligen dividerat fram o tillbak hur man ska kunna sälja in det till folket på ett vinnande sätt.

Frågan är om de kommer va 100% ärliga eller kommer de återigen smussla. Jag tycker läget i Sverige inte gått mot ett öppnare samhälle tvärtom. Det finns inget som tyder på att makthavarna vill öppna upp om mordet och göra svenskarna klokare. https://www.youtube.com/watch?v=H_4gYo6yjeE

Var har du fått det ifrån att där är en ensam utredare i PU? De är 4 som jobbar heltid.
Citera
2020-01-23, 08:22
Medlem
299792458s avatar
Citat:

I 30 år har det faktiskt inte gjorts en noggrann nog analys av brottsplatsen. Det är en ny fördjupad analys av brottsplatsen, som har lett till förståelsen av hur det gick till.
Senast redigerad av 299792458 2020-01-23 kl. 08:26.
Citera
2020-01-23, 09:58
Medlem
Citat:
I 30 år har det faktiskt inte gjorts en noggrann nog analys av brottsplatsen. Det är en ny fördjupad analys av brottsplatsen, som har lett till förståelsen av hur det gick till.

Hur vet du det?
Citera
2020-01-23, 10:20
Medlem
Citat:

Hur vet du det och varför har man inte gjort det kompis. Jag ser att du är inne det lyser grönt på ditt namn väntar på ditt svar kompis
trodde inte du behövde tänka så länge på att svara på detta måste va knepigt för dig
En 4 personers fördjupad halvtidsarbetandes analys från Pu menar du det?
Jag känner mig nyfiken hur de kunnat gå tillväga förklara
Senast redigerad av aktapirenelskling 2020-01-23 kl. 10:52.
Citera
2020-01-23, 10:55
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Hur vet du det och varför har man inte gjort det kompis.
Det ansågs inte nödvändigt, man trodde man visste nog om saker på brottsplatsen. De ofullständiga brottsplats analyserna finns i förundersökningsprotokollet mot CP.
Citera
2020-01-23, 11:02
Medlem
Citat:
Det ansågs inte nödvändigt, man trodde man visste nog om saker på brottsplatsen. De ofullständiga brottsplats analyserna finns i förundersökningsprotokollet mot CP.
Så man har haft en fullständig analys av brottsplatsen hela tiden men censurerade den så att Cp skulle fällas och nu har man tagit fram det man censurerade o tycker det är tillfälle att köra det racet eller?
Citera
2020-01-23, 20:54
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Det enda som i princip skulle vara möjligt att binda till brottet från mordplatsen skulle vara blyrester som med blyisotop-analys kopplas ihop med de upphittade kulorna.
Detta i.s.f. från ett anslagsmärke i en vägg eller pelare.

Men jag tror du bluffar.. likt din killgissning om en levande GM.
Din Fauzzi lever, ja..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in