2020-01-23, 19:43
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det är inte särskilt kul att få narkolepsi av svininfluensa-vaccin heller. Svininfluensan vilket förövrigt var väldigt mild och knappt något värre än en vanlig influensa.

I Sverige kanske. På andra ställen har det varit ganska illa.
Citera
2020-01-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Är du verkligen villig att chansa när det handlar om ett coronavirus? Läser du ens länkarna som postas i tråden? Jag skulle ändra åsikt ganska fort om priset för att ha fel enbart var narkolepsi. ”Inte kul” är inte det första jag kommer att tänka på när jag överväger för- och nackdelar med vaccinering.

Det beror ju helt och hållet på hur detta virus utvecklar sig. I nuläget har det väldigt låg dödlighet, alltså är det i princip riskfritt för en vuxen och frisk individ att dö av det. Givetvis drabbas jag då hellre av viruset och blir sjuk några veckor, istället för att få en livslång sjukdom som är handikappande på många vis.
Citera
2020-01-23, 19:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Så är det alldeles säkert, därför räknas väl bara laboratoriebekräftade fall?

Såg nyss BBC, 5 personer i Skottland testas för coronaviruset, två konstaterade influensafall som nyss kommit från Kina, 3 testas för säkerhets skull.
Citera
2020-01-23, 19:44
Medlem
https://youtu.be/0CAPbiTVibE

Nån som bara kollapsar

https://youtu.be/EogQItG0V38

Rimligt att det ser så här ut på sjukhusen med 600 infekterade...
Citera
2020-01-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
svenska samhället saknar skydd och resurser därför säger svenska sk experter att allt är lugnt.

deras uppgift är att lugna och ej att sprida sanningen om detta fruktansvärda vi star inför !!!

Du är en barockmänniska. Hade du levt för ett gäng hundra år sedan skulle det ha varit du som sprang runt och uppriktigt varnade omgivningen för häxor boende i trakten.
Citera
2020-01-23, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Vanlig influensa brukar smitta 2-5% av befolkningen varje säsong BARA I SVERIGE. Det är lite för tidigt att påstå att smittospridningen är över det normala. Jag ser inget som pekar på att detta virus visar på en bättre spridningsförmåga.

Vad har du för källor på ditt påstående?

Bekräftat av Pasi Penttinen,
Citera
2020-01-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
De där medicinerna måste nog ges intravenöst, vill jag minnas. Dessutom måste man komma tidigt under vård med dessa läkemedel.

Med tanke på den långa inkubationstiden det verkar vara frågan om nu är det där nog inte mycket att hoppas på.

Det kineserna fäller från planen gissar jag är vanligt desinfektionsmedel.

Ja, det är det de sprutar överallt nu. Varifrån kommer medicinpåståendet? Måste något lost in translation. Eller så är källan dum.
Citera
2020-01-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
För övrigt tycker jag att antivaxxare kan ta och läsa denna sida och visa lite respekt för alla normala människor som håller dessa foliehattar vid liv. Det är inte särskilt edgy att dö av egen dumhet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Flockimmunitet
För övrigt kan du läsa i tråden att här diskuteras en specifik virusspridning. Har du belägg för att antivaxxare har något med denna virusspridning att göra? Annars finns det andra trådar för det. Att ta information från en person som inte ens kan skriva sitt inlägg i rätt del av forumet låter inte som en bra ide.
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-01-23 kl. 19:49.
Citera
2020-01-23, 19:47
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det beror ju helt och hållet på hur detta virus utvecklar sig. I nuläget har det väldigt låg dödlighet, alltså är det i princip riskfritt för en vuxen och frisk individ att dö av det. Givetvis drabbas jag då hellre av viruset och blir sjuk några veckor, istället för att få en livslång sjukdom som är handikappande på många vis.
I nuläget är det inte tal om någon massvaccinering överhuvudtaget så vad är poängen med att dra in foliehatteriet i diskussionen?
Citera
2020-01-23, 19:49
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
För övrigt kan du läsa i tråden att hör diskuteras en specifik virusspridning. Har du belägg för att antivaxxare har något med denna virusspridning att göra. Annars finns det andra trådar på det. Att ta information från en person som inte ens kan skriva sitt inlägg i rätt del av forumet låter inte som en bra ide.
Jag har sett antivaxxare börja vädra morgonluft, besvarar en i ett inlägg lite högre upp. Jiddra inte detta med mig, jag är inte intresserad av några jävla konspirationsteorier.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limfx
https://youtu.be/0CAPbiTVibE

Nån som bara kollapsar

https://youtu.be/EogQItG0V38

Rimligt att det ser så här ut på sjukhusen med 600 infekterade...

Vi vet väl inte varför personen kollapsar, kanske full. Och den på trappan kan ju ha snubblat.

Släktingar som ska besöka sina anhöriga, eller fis på tvären, fenomenet känns igen.
Citera
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Bekräftat av Pasi Penttinen,

Du är en foliehatt och ett troll. Sluta sitt här och skjut från höften för att skrämma upp andra.

Fortfarande, jag ser inget avvikande från säsongsinfluensan just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in