2020-01-23, 09:41
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
I hemstaden har han en akademisk bakgrund
Man kan väl anta att Rotebro-Conny dyker upp nu och spammar tråden om hur farliga akademiker är. Det är hans trigger word.

Jag får samma vibbar som av killen från Stockholm, som var på thaiboxningsläger i Göteborg och knivade 3-4 människor. Jag vill minnas att han klättrade upp på en balkong och skar huvudet av en äldre dam. Han blev sedan skjuten av polis.

Så "rasisterna" har väl rätt som vanligt, när det är en svensk så är det, återigen, en pundare med psykiska problem. Jag är däremot förvånad över att media inte lagt upp hans bild och namn ännu, man brukar ju vara ganska snabb med det när gärningsmannen är av nordisk härkomst.
Citera
2020-01-23, 09:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Man försöker måla upp honom som en vanlig kille samtidigt som man beskriver att han har skulder till kronofogden, i stort sett ingen inkomst och åkt dit för ringa narkotika brott.

Det är garanterat ett jävla afa-slödder det handlar om. Inte en "vanlig svensson". Låter som en riktig förlorare.
Ja, och redan skild och bor hemma hos föräldrarna igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Man kan väl anta att Rotebro-Conny dyker upp nu och spammar tråden om hur farliga akademiker är. Det är hans trigger word.

Jag får samma vibbar som av killen från Stockholm, som var på thaiboxningsläger i Göteborg och knivade 3-4 människor. Jag vill minnas att han klättrade upp på en balkong och skar huvudet av en äldre dam. Han blev sedan skjuten av polis.

Så "rasisterna" har väl rätt som vanligt, när det är en svensk så är det, återigen, en pundare med psykiska problem. Jag är däremot förvånad över att media inte lagt upp hans bild och namn ännu, man brukar ju vara ganska snabb med det när gärningsmannen är av nordisk härkomst.

Kan tänka mig att man är lite extra försiktig med uppgifter om man misstänker allvarlig psykisk störning.
Citera
2020-01-23, 09:44
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:

Ja, det kan vara liknande. Det fallet var sjukt, men han hade väl krökat hela natten och fått i sig någon drog.

Läskigt det här med att folk kan gå från icke våldsam historik till att balla ut och döda folk till höger och vänster. Lite samma sak med Skanstullmordet och VD:n där som fick psykos och mördade sin flickvän.
Citera
2020-01-23, 09:45
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillan76
Jag är också nästan 100% säker på vem det är, men jag hoppas att jag har fel! Beskrivningen av honom utseendemässigt, Var han håller till, drogbakgrund osv. Jag kan heller inte säga något, för jag vill inte åka dit för förtal om det inte stämmer. Allt är ju bara så fruktansvärt tragiskt! Jag hoppas att jag har fel, vi får vänta och se. Namnet kommer nog fram ändå så småningom. Om allt stämmer, så är passet stulet på något sätt.

Äsch, denna galning är ju misstänkt för tre mord. Dessutom så kan du ju maska namnet med några ”*”. Snälla, kan vi få namnet nu?
Citera
2020-01-23, 09:47
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Varför är det vansinne bara för att det är en etnisk svensk? Händer det i orten kallas det ju bara babbebeteende.

Jag är inte intresserad av vad Du och Ni i orten kallar en dåres beteende. Kalla det "babbebeteende" om du vill, men för mig luktar detta sinnessjukdom lång väg oavsett etnisk härkomst.
Citera
2020-01-23, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Svenskar har världens sämsta rykte i Sydeuropa.
Knarkare, alkoholister och grisigt beteende.

Tror nog bara britterna är värre.

Så har det varit ända sedan charterflygen började gå söderut. Det var väl någon gång på 60-talet. Kvinnorna bjöd ut sig och männen söp, har jag förstått.
Citera
2020-01-23, 09:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
29 år, skild, Kronofogden och bor hemma hos föräldrarna. Jag tror vi har att göra med en ung man som mått väldigt dåligt, i många år och med djupa depressiva episoder --> diverse mediciner, sömnisar, självmedicinering och "geografisk flykt" --> desorientering, dåligt med käk, dåligt med sömn, droger ---> komplett vanisnne....
Citera
2020-01-23, 09:54
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Äsch, denna galning är ju misstänkt för tre mord. Dessutom så kan du ju maska namnet med några ”*”. Snälla, kan vi få namnet nu?

Killen har ingen aning om vem MGM är, men känner till någon som lite vagt kan passa in på beskrivningen av snubben. Troligtvis är hans gissning helt fel och det vet han också och därför släpper han inte namnet.
Citera
2020-01-23, 09:59
Medlem
eireanns avatar
Citat:

OT: det var i Varberg, inte Göteborg.
Citera
2020-01-23, 10:01
Avslutad
Citat:

...sannolikt avstår de namnpublicering trots att han är vit svensk, då han förmodligen är vänster/AFA/vegan/klimataktivist el liknande och inte bidragit ett skvatt till samhället.
Citera
2020-01-23, 10:02
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Ja, det kan vara liknande. Det fallet var sjukt, men han hade väl krökat hela natten och fått i sig någon drog.

Läskigt det här med att folk kan gå från icke våldsam historik till att balla ut och döda folk till höger och vänster. Lite samma sak med Skanstullmordet och VD:n där som fick psykos och mördade sin flickvän.

Ellet vdn i bålsta som knivmördade sin fru och 8-åriga dotter i en psykos. Finns många tragiska fall.
Citera
2020-01-23, 10:09
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...sannolikt avstår de namnpublicering trots att han är vit svensk, då han förmodligen är vänster/AFA/vegan/klimataktivist el liknande och inte bidragit ett skvatt till samhället.
Det tror jag också. På hans Facebook lär det dyka upp "vi gillar olika", "SD i Riksdagen? Nej tack!" och dylika grupper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in