2020-01-23, 08:44
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Svealand" är märkligt, men det kan ju ha med översättning att göra, som sen hängt kvar. Man brukar ju vanligtvis skriva "mellersta Sverige", "södra Sverige" och så vidare...

På vilket vis skulle det ha med översättning att göra tänker du? Spanska media har ju knappast hänvisat till vilken landsdel i Sverige mannen kommer ifrån. Vill man vara så vag som det bara är möjligt är det väl ypperligt att använda landsdelsbegreppet?
Citera
2020-01-23, 08:45
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
Bara för att han är korrekt och välutbildad ger det inte honom rätten att mörda 3 personer. Vad hade de gjort honom? Han torterade sina offer och lämnar offrens familjer att lida för resten av deras liv. Artikeln du postade kan dra åt helvete.

Oj, vad lite du begriper. Snubben var psykotisk. Du har ingen aning om vad det betyder eller innebär (nej, det räcker inte att googla definitionen). Gå och snyt dig,
Citera
2020-01-23, 08:53
Medlem
Jon.Holmss avatar
Lite märkligt att AB skrev igår att spansk polis behöver hjälp med att identifiera ”svensken”, samtidigt som svenska UD bekräftar att mannen ”hör hemma i Svealand”.

Hur kan UD veta vem mannen är men inte den spanska polisen?
Citera
2020-01-23, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Oj, vad lite du begriper. Snubben var psykotisk. Du har ingen aning om vad det betyder eller innebär (nej, det räcker inte att googla definitionen). Gå och snyt dig,

Jag jobbar och är utbildad inom psykiatrin. Har jobbat inom rättspsykiatrin med.
Bara för att snubben skulle haft en drogutlöst psykos (vilket vi inte vet om) så gör inte brottet mindre hemskare och gärningsmannen till ett offer. Eller mer synd om.
Ps tex Anna Linds mördare sitter inne på rättspsykiatrin med och var psykisk sjuk när han begick mordet. Är det synd om honom? Jobba inom rättspsykiatrin dom som gjort så får du se vilka typer som sitter inlåsta (nej pratar inte om hudfärg för det sitter lika många etniska svenskar som invandrare på rättspsyk)
Citera
2020-01-23, 08:56
Medlem
Är ju inte det minsta konstigt om det är en svensk. Så det brukar se ut vid bestialiska dåd. Psykotisk svensk, tungt missbrukande svensk eller en hel vanlig invandrare.

Luktar psykossvensk lång väg denna gång.
Citera
2020-01-23, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Lite märkligt att AB skrev igår att spansk polis behöver hjälp med att identifiera ”svensken”, samtidigt som svenska UD bekräftar att mannen ”hör hemma i Svealand”.

Hur kan UD veta vem mannen är men inte den spanska polisen?

Det är något man vill dölja. Något som kan störa afförsintressen eller relationer till främmande makt. Han kan vara son till en viktig företagsledare eller så, och det får inte komma ut, så nu snickrar man ihop en story som tål dagsljus.
Citera
2020-01-23, 09:05
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swede84
Jag jobbar och är utbildad inom psykiatrin. Har jobbat inom rättspsykiatrin med.
Bara för att snubben skulle haft en drogutlöst psykos (vilket vi inte vet om) så gör inte brottet mindre hemskare och gärningsmannen till ett offer. Eller mer synd om.
Ps tex Anna Linds mördare sitter inne på rättspsykiatrin med och var psykisk sjuk när han begick mordet. Är det synd om honom? Jobba inom rättspsykiatrin dom som gjort så får du se vilka typer som sitter inlåsta (nej pratar inte om hudfärg för det sitter lika många etniska svenskar som invandrare på rättspsyk)

Helt otroligt att du jobbar inom psyk och kan skriva en sådan sak. Som du själv skriver, vi vet inget om personens psykos. Om det t.ex handlar om en manisk person som är bipolär så pratar vi definitivt om ett offer. Förstår du inte det så jobbar du definitivt i fel yrke.

Jag har också lite erfarenhet av psyk. Närmare bestämt 20 år. Och har erfarenhet från både öppenvård och låsta avdelningars patienter.

Eftersom vi inte vet något om mannens psykos, så har vi också väldigt lite grund att anta något om hans skuld. Att resultatet av brottet är hemskt är väl en självklarhet.
Citera
2020-01-23, 09:22
Medlem
Jag är också nästan 100% säker på vem det är, men jag hoppas att jag har fel! Beskrivningen av honom utseendemässigt, Var han håller till, drogbakgrund osv. Jag kan heller inte säga något, för jag vill inte åka dit för förtal om det inte stämmer. Allt är ju bara så fruktansvärt tragiskt! Jag hoppas att jag har fel, vi får vänta och se. Namnet kommer nog fram ändå så småningom. Om allt stämmer, så är passet stulet på något sätt.
Senast redigerad av pillan76 2020-01-23 kl. 09:24. Anledning: Tillägg
Citera
2020-01-23, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillan76
Jag är också nästan 100% säker på vem det är, men jag hoppas att jag har fel! Beskrivningen av honom utseendemässigt, Var han håller till, drogbakgrund osv. Jag kan heller inte säga något, för jag vill inte åka dit för förtal om det inte stämmer. Allt är ju bara så fruktansvärt tragiskt! Jag hoppas att jag har fel, vi får vänta och se. Namnet kommer nog fram ändå så småningom. Om allt stämmer, så är passet stulet på något sätt.

Förtal har inget med sanning att göra och dessutom du är på Flashback. Hur skulle någon vet vem du är? Seså, fram med namnet då.
Citera
2020-01-23, 09:33
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillan76

Men fram med namnet. Såna inlägg är bara onödiga. Fram med namnet så är du en riktig FB- person
Citera
2020-01-23, 09:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Barcelonamannen har tidigare bott i Uppsala. Han är inte straffad i Spanien enligt polisen där och han har inget långt straffregister i Sverige. Det enda som hittas är ett strafföreläggande från 2013. Han fick då dagsböter efter att han varit påverkad av cannabis när han togs av polis.

[...]

Den senaste noteringen om mannen i en svensk domstol är en skilsmässa för två år sedan. De två makarna ansökte om en gemensam äktenskapsskillnad och eftersom de inte hade några barn tillsammans godkändes den direkt av tingsrätten.

Efter skilsmässan har han varit folkbokförd hemma hos sina föräldrar i ett idylliskt radhusområde i utkanten av den mellansvenska staden där han också vuxit upp. I hemstaden har han en akademisk bakgrund och tidigare spelat fotboll i lägre divisioner.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/han-ar-svensken-som-ar-gripen-i-barcelona/
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2020-01-23 kl. 09:38.
Citera
2020-01-23, 09:41
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.expressen.se/nyheter/krim/han-ar-svensken-som-ar-gripen-i-barcelona/

Man försöker måla upp honom som en vanlig kille samtidigt som man beskriver att han har skulder till kronofogden, i stort sett ingen inkomst och åkt dit för ringa narkotika brott.

Det är garanterat ett jävla afa-slödder det handlar om. Inte en "vanlig svensson". Låter som en riktig förlorare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in