Citat:
Ursprungligen postat av
Perhaps-Probably
Jag bygger faktiskt mina påståenden på den information som är publicerad av WHO, kombinerat till viss del med min yrkesmässiga kunskap inom området. Frågan är om du ens vet vad WHO säger om detta? Du har visat gång på gång i denna tråd att du kommer med påståenden som är väldigt missvisande jämfört med ledande organisationer inom området, så det känns som om du egentligen inte är intresserad av vad den faktiska informationen säger i nuläget.
Planering för en pandemi vidtogs av flera statliga myndigheter vid SARS utbrottet som inte blev något stort problem i slutändan. SARS misstänkts dessutom även att det spreds till Sverige i 5 fall enligt WHO.
Trams! Du håller själv helt utan belägg på och hävdar saker som du omöjligen kan veta nånting om eller menar du på fullaste allvar att du besitter kunskap som WHO saknar? Frågan är om DU har läst vad WHO har sagt? Till att börja med så har WHO igår och ska idag fortsätta diskutera huruvida de ska utlysa en global hälsokris. Dvs att det skulle kunna finnas en risk för global spridning av viruset. Om den risken hade varit så ”extremt liten” som du hävdar så hade de nog redan avfärdat den igår.
Citat:
WHO physicians said they needed more data before declaring a global emergency, but the virus is now spreading through close human contact and in health-care settings, they said.
Kort sagt! Du ska inte anklaga mig för att komma med missvisande påståenden när du själv yrar om hur extremt låg risken för smittspridning är. Du vet inte! Jag vet inte! Och WHO har än så länge inte vågat dra några slutsatser heller.
Lite mer ödmjukhet vore kanske på sin plats! Just nu låter du mest som Bagdad-Bob!
Jag har lite svårt att ha nån respekt för personer som låtsas veta en massa om nåt som inte ens experterna är säkra på än.
Vi får avvakta och se!