Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Ja, Alsén var lite överallt och vidarebefordrade sedan det mesta till PU.
Och som du är inne på så verkar det som att han även vidarebefordrade små (väl valda?) mängder av information till Krantz och Anér som de spann loss på...
Utpekandet av AA är ju ett sådant exempel:
Där en Per A. från gymet pekade ut AA inför Alsén.
....frågan är vilken information Anér sedan fick från detta, men han drog kopplingen att AA
var Dekorimamannen som de finska flickorna såg. (Ett utpekande som han 2017, tog tillbaka efter att ha läst "En oväntad vändning

)
De finska flickorna har aldrig pekat ut de finska flickorna..
Och även om jag inte sett något sådant skrivet av Alsén, så är jag övertygad om att han konfronterade även dom med en bild på AA. Och hade det blivit träff där, så hade vi garanterat fått höra om det.
Vi har inga uppgifter om att de finska flickorna kunnat peka ut någon alls(?)
Och det är otroligt att polisen inte kunnat finna personen med tanke på de utmärkta förutsättningarna kring uppgifterna som finska flickorna lämnade om mannen.
Attackerna mot
Anti Avsan kan vara bland de värsta övertrampen i MOPs kölvatten . Jag frågar mig vad det kan finnas för motiv till sådana anklagelser med vidföljande karaktärsmord.
Olle Alsén gör också anspelningar på att
Olof Palme skulle varit bisexuell och även haft HIV. Han skriver det inte rakt ut, men antyder det. Detta gick vidare till
Lars Krantz som inte var sen att sätta det på pränt i sina båda böcker om MOP.
Det ska sägas här att inget , absolut inget, har framkommit som tyder på att OP hade HIV. Detta kollades vid obduktionen och för mig finns det inte på kartan att
Milan Valverius och andra obducenter skulle tigit om en sådan sak.
Med på obduktionen var också
Elving Gruvedahl ,andre man på tekniska roteln. Om man läser den utmärkta bok han skrivit om MOP blir det otänkbart att se honom i en mörkläggning.