2020-01-21, 21:49
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tycker det är konstigt att ingen utnämnt honom till årets flopp. Stundom bänkad och gjorde hela 1 assist. Att han stundom var bänkad samtidigt som djurgården vann SM-guld visar ju på vilken jävla lagmaskin de var/ är. Astrit jämfördes ju med Kaca och medan sistnämnde kom igång och var avgörande positivt var den andre ej det. Astrit sades ju vara bättre än Kaca också. Givet klubbhistorik och högsta nivå tidigare i karriären (både var ju bänkade året innan) fanns det ju inget fog för att påstå att Astrit var bättre. Förutom att experterna se Astrit dominera i Örebro då medan de ej följt Kaca.

Vad tror ni djurgårdare? Hade Kim o Tolle velat värva Astrit om de fått bestämma?
Astrit är Kim och Thomas gubbe.

Nej han gjorde ingen speciellt bra säsong sett till förväntningarna, men absolut ingen usel säsong som många försöker få det till. Bästa matchen var helt klart guldmatchen, tyvärr var det alldeles för få sådana under säsongen men jag är övertygad om att vi kommer få se mer av det i år. Astrit vet om att det som räddade honom 2019 var just den där sista matchen.
Citera
2020-01-22, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Kära lilla du. Den är på reparation. Ingen vet idag om den kommer tillbaka eller placeras någon annanstans.
Exakt, och vart ska den då bort ifrån om den inte står där?
Citera
2020-01-22, 06:13
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Eh, han värvades när de var tränare, så ja.
Svårt att kalla en vinnare för en flopp.
Vad tror du istället om Pa Konate, Egzon Binaku eller norrmännen i Gnaget?

Han gjorde en grym insats i säsongens sista halvlek, och var därmed oerhört viktig i bärgandet av guldet.
Kommer komma ut starkare till kommande säsong.
Astrit vann även grekiska ligan 2018.

Vänligen.
Han vann ligan från bänken i Grekland. 31 matcher över 2 (3?) år, 54 min i snitt. Nåväl...
Bosse kanske givit dem större inflytande över värvningar än Özcan hade, i don’t know. Varför satt han på bänk, tror du? Om profilvärvningen var deras värvning. Nyfiken bara.
Citera
2020-01-22, 08:46
Medlem
mishimas avatar
Klippet med Ajdarevic missade skott är rätt kul.
https://twitter.com/NyaSoderstadion/status/1191092955681087489
Citera
2020-01-22, 11:16
Medlem
Astrit kanske inte bidrog mest på plan, men han var definitivt viktigast på sidan av. Djurgårdens Djurdjic, förutom att vår backade upp snacket
Citera
2020-01-22, 12:31
Medlem
BestCoast.s avatar
Fortsätter vädret i detta spåret kommer vi få se mycket fina mattor i södra Sverige till premiären.
Citera
2020-01-22, 13:04
Medlem
Ajdarevic säsong var helt enligt (mina)förväntningarna, så flopp? Nej inte direkt.

Kommer för övrigt ihåg hur vi blev hånade när DIF "snodde" honom för att vi antagligen erbjöd honom en "ICA lön". Tar Paka, heck tar en halv säsong med Paka hellre än en hel med Astrit varje dag i veckan.
Citera
2020-01-22, 13:05
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Fortsätter vädret i detta spåret kommer vi få se mycket fina mattor i södra Sverige till premiären.
Med det här vädret så kan vi börja spela vintersäsong...

De senaste dagarna har de varit varmare i Sthlm än i London, för att inte tala om norra Italien
Citera
2020-01-22, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.

Ja, vi har ju inte haft någon vinter överhuvudtaget i år. Inte en enda dag med snö. Brukar ju bli någon vecka iaf.

Idag är det en strålande vårdag, 7-8 plusgrader och strålande solsken, hade kunnat vara typ Mars kanske.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-01-22 kl. 13:11.
Citera
2020-01-22, 14:24
Medlem
Ovcharkas avatar
Ajdarevic bästa match var den mot Norrköping där han dominerade totalt i slutet. Han höll boll och var stark och vi kunde rida ut 2-2.

Sen får man ta i beaktning att frun och tvillingarna bor/bodde i Göteborg och han hade en dålig försäsong, eller snarare ingen alls.

Jag tror han kan ta Karlströms roll. Hoppas Karlis stannar, men om inte så kan Astrit ta den rollen.

Han är ingen poängmaskin, men han är stark och klok och kan både vinna och fördela bollar.
Citera
2020-01-22, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Har tränarna så mycket att säga till angående värvningar i Dif?

Oavsett så måste du väl kunna erkänna att ”en grym insats i säsongens sista halvlek” och 0+1 inte är tillräckligt för en sådan värvning som Astrit? Lite högre krav bör man kunna ställa. Stor flopp.

Ja, alltså, det vore ju hel-krejzy om man inte clearar den stora investeringen med tränarna.
Värvningen av t ex Curtis Edwards var extremt tränardriven.
De uttryckte tidigt en önskan om att värva honom när hans kontrakt skulle gå ut.

Jag hade inte superhöga förväntningar på honom, men helt klart något högre än han presterade på planen poängmässigt sett. Säsongen är väl 2+, typ, om man väger in allt.

Vänder man på det, hade man ju ännu lägre förväntningar på Kujovic 2019, med hans speltid senaste åren, men han hade ju inga problem att leverera dirr.
Citera
2020-01-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Han vann ligan från bänken i Grekland. 31 matcher över 2 (3?) år, 54 min i snitt. Nåväl...
Bosse kanske givit dem större inflytande över värvningar än Özcan hade, i don’t know. Varför satt han på bänk, tror du? Om profilvärvningen var deras värvning. Nyfiken bara.

Ja, speltiden (bristen) gjorde ju att han vände hem till Sverige.

Jag tror att de har större inflytande än Özcan, av många olika skäl. Özcan gnällde ju lite i media om bristen på inflytande. Sedan vet man väl inte hur mycket man ska ta det på allvar. Han var ju van vid att ha 100% inflytande, typ.

Han nötte kvist pga rätt tuff konkurrens.
Ulvestad, Karlström, Walker och Edwards gjorde alla det rätt bra.
”Deras värvning” har jag ej hävdat, bara att han inte värvats över huvudet på dem.
Edwards däremot, det var mycket mer deras värvning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in