2020-01-21, 23:06
Medlem
CottageQueens avatar
Jag tror inte BO är skjuten med det vapnet som hittats i huset.
Jag tror han i tumultet lyckades få tag i sitt gevär, kanske inte inlåst som det skulle, och då var GM snabb med att skjuta honom med sin medhavda pistol.
Kanske hade GM inte tänkt att det skulle ´behöva´ skjutas/mördas i sin ursprungliga plan?

Är det förresten någon som vet om det stämmer att BO (mannen) har arbetet inom kronofogden tidigare?
Citera
2020-01-21, 23:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag tänker att de kan lokalisera ex antal nummer oavsett regg eller inte eftersom de hittat en bil.
Nummer som trianguleras i bilen rutt och med anknytning till mordplats. Från den utgångspunkten kan man vidare se vart rutten går in i nästa fas och med lite tur se om de ev. lämnat landet mm

Jag tror inte att Polisen har tekniska förutsättningar (programvara) för att reda ut en sån pejling. Problemet är att trafikanterna som passerar strax nedanför på Väsbyvägen kommer att pinga mot samma master som dom som befinner sig i fastigheten Sursta 26. Väsbyvägen är dessutom rätt hårt trafikerad.
Citera
2020-01-21, 23:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Visst låter det skumt. Uppfattar också när jag läser att det indikeras på flera olika bilar och människor som gått med ficklampor och fan vet allt.
Det går inte ihop.

Det har dels varit storhelger så det kan varit besökare till människor som bor i grannskapet.
Personer som går med ficklampor, geocachare?
Citera
2020-01-21, 23:38
Moderator
OYs avatar
Hur länge har de bott tillsammans, kan det vara kvinnans X som har gjort det?
Citera
2020-01-21, 23:47
Medlem
Det var kanske inte de som skulle bli avrättade, mördarna tog fel hus....
En tanke bara
Citera
2020-01-21, 23:51
Medlem
Gissar på någon som har en relation med kvinnan. Tror också man har span på någon.
Senast redigerad av Grannen007 2020-01-21 kl. 23:54.
Citera
2020-01-21, 23:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Man kan ju också vilja vara oberoende och ha fasta arrangemang i Uppsala som man inte vill göra avkall på. Ev yrke mm
Vet nån vad hon jobbade med?

Hon ska visst varit jobbat på något boende i V-tuna.
Citera
2020-01-21, 23:55
Medlem
Citat:
Hur kan detta INTE vara ett beställnings mord. Det är inte deras första mord. De är råkalla

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det har dels varit storhelger så det kan varit besökare till människor som bor i grannskapet.
Personer som går med ficklampor, geocachare?

Det finns ingen gatubelysning och det finns inga trottoarer samt att det är inte frekvent med busshållplatser. Det är en ren överlevnadsstrategi att ha ficklampa med sig i mörkret.
Citera
2020-01-22, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tror inte på förstagångsbrott.

Vapnet är förmodligen medtaget.
Kallt att linda in någon i plastfolie. Det kräver antingen två man, eller att du binder fast offret.
Då har du kanske med dig rep, eller något (plastfolie??) annat att surra fast personen med. Hade tejp funnits med hade det väl även använts till munnen? Hade de med sig plasten, eller är det en kallhamrad typ som räknar kallt och lugnt med att det ordnar sig? "Det finns nog plastfolie hemma? Om det inte finns det, då tar jag en plastpåse?"
Om cyklarna använts, känns det också väldigt kallt.
Tänk om man inte skulle hitta nycklarna? Bensintanken nästan tom?

Eller har de back-up?

Låst dörr, sms känns också som att de tär någon som gjort liknande förr, liksom att föra bort bilen till Norrtälje.

Samtidigt fattar jag inte varför man lämnar vapen i bostaden, och inte heller varför man inte gömmer undan bilen mer undanskymt. Bilen borde vara full av DNA.

Kan det vara två bilar involverade?
En som plockar upp mördaren/arna, en som kör bo bil?
Bilen är för att vilseleda/fördröja upptäckt?

Men man måste kunna koppla bilens DNA till brottsplats och morden, Det räcker inte med att du kört bilen.

Om man har begått brott tidigare i Sverige, då kan du finnas i registren. Allvarligare brott, fingeravtryck och DNA?

Tror

Det är alltid riskabelt att köra bil, i synnerhet en stulen bil (även om inte polisen vet det då) man riskerar att hamna i en trafikkontroll, råka ut för en olycka etc. Om det skulle vara planerat så kunde man lämnat den bra mycket tidigare?? Eller??
Citera
2020-01-22, 01:34
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagona
Jag är nybörjare här på Flashback, så ni får ursäkta ev fel 😊

Jag kan inte sluta fundera på det här med bilen.
Hade paret 2 bilar? 2 vita Skodr?

För på Expressens bilder så ser man ju en vit Skoda stå INNANFÖR avspärrningarna....
(Bild 6 och 11).

https://www.expressen.se/nyheter/krim/polisen-utreder-grovt-brott-i-vallentuna/

Tack! Jaa, hur hänger det här ihop? Här är både en hund och en bäver begravd. Skodan står ju parkerad på tomten, innanför avspärrningarna..

Skodan till vänster i bild har jag parkerat där, som jämförelse. ;-)

https://i.imgur.com/Xm0To5n.jpg
Senast redigerad av LeeVan 2020-01-22 kl. 01:46.
Citera
2020-01-22, 01:45
Medlem
NilssonApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tack! Jaa, hur hänger det här ihop? Här är både en hund och en bäver begravd. Skodan står ju parkerad på tomten, innanför avspärrningarna..

Skodan till vänster i bild har jag parkerat där, som jämförelse. ;-)

https://i.imgur.com/nzNITAZ.jpg
Borde hänga ihop på så sätt att uppgifterna om bilen parkerad i Norrtälje är felaktiga.
Det kan också vara så att cyklarna som låg en bit därifrån, stulits från centrala delarna av Vallentuna och använts av öststatarna som bor grannar till dom döda personerna. Inte alls omöjligt att öststatarna snor cyklar lite titt och tätt men lägger dom en bit från huset dom bor i.
Kanske inga utomstående människor är inblandade i dödsfallen. Tänk på att huset var låst.
Citera
2020-01-22, 04:41
Medlem
PeterNosters avatar
Sursta 26 är BP.
På Sursta 22 är 6 personer och ett företag registrerat.

Ge fan i att vilseleda tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in