2020-01-21, 19:44
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Exakt de funderingarna jag sitter med.
Det känns som att dessa personer kan vara några som varit noga med att inte lämna spår heller.

Hur kan detta INTE vara ett beställnings mord. Det är inte deras första mord. De är råkalla
Citera
2020-01-21, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tror de flesta är med men på olika sätt. Just nu minns jag inte mobbens namn men den finns på marknaden och är byggd med ett system som inte går att spåra.
Men bara för att det är en självklarhet för dig behöver detta inte vara så dumt att kolla. Tror du seriöst att en öst eller vad du skrev bryr sig om de har gamla snodda telefoner som de bara droppar efter.
Kan du fallet med Helena Behring, bilkapad av galna litauer för ca 15 år sen?
Bara för att hennes mobil snoddes, sen användes i litauen, kunde mördarna lagföras.

Jag tror/hoppas på något analogt, i detta Surstafall!!
Citera
2020-01-21, 19:46
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Tack. Visste de om mannens pengar på något sätt tro? Eller var det en "slump"?
Ingen slump. Ryktet om stora pengar har spridits till fel personer och kopplingen till GM finns i närheten, dock inte GM själva, det är min teori.
Senast redigerad av 5549 2020-01-21 kl. 19:54.
Citera
2020-01-21, 19:48
Medlem
Citat:
Hur kan detta INTE vara ett beställnings mord. Det är inte deras första mord. De är råkalla

Ja ju mer jag tänker på det desto mer professionellt känns detta!
De har varit kalla, drivande och hänsynslösa.

Ser framför mig män med handskar och maskering - lite Johan Falk stil. De är ute efter något speciellt.

(Låter fantasin flöda fritt ikväll )
Citera
2020-01-21, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedjo88
Jag håller med, eftersom inget inbrott verkar ha skett.
En annan grej jag kom på är att vi kanske tyvärr inte kan utesluta sexuella övergrepp utöver rånet som kan vara känsligt eller oetiskt om det kommer fram, det är enbart en gissning dock. För all form av kvävning verkar som jag förstår det vara ganska vanligt i samband med sexuella övergrepp.

Ja varför inte, ingen dum tanke!
Citera
2020-01-21, 20:23
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Ja varför inte, ingen dum tanke!
Jo, ganska dum tanke. Rånmord är det.
Citera
2020-01-21, 20:24
Medlem
Kan kvinnan haft en relation med en gift man, han vill avsluta, hon "hotar" med att avslöja för frun Han tappar fattningen, tumult uppstår. Hon blir omtöcknad, för att inte riskera att hon vaknar och skriker åker plastfoliet fram. Han får panik. Mannen kommer hem upptäcker vad som hänt och GM kvar. GM skjuter mannen. Låser och flyr med parets bil. Eller omvänt variant kvinnan och GM har ett förhållande och bestämt att röja mannen, han skjuts. Kvinnan och GM är inte överens om nästa steg. GM som utfört det for kalla fötter och inser att det håller på att gå åt helvete, och att det kan sluta med att han förstår att han ligger illa till och måste röja kvinnan också. Dom tillsammans kan iscensatt ett rånmord mot mannen.
Senast redigerad av Grannen007 2020-01-21 kl. 20:27.
Citera
2020-01-21, 20:29
Medlem
Finns mig veterligen inget om att polisen gått ut med och sagt att det är ett rånmord. Det är media som satt den rubriken.
Citera
2020-01-21, 20:32
Medlem
Citat:
Absolut inte sexrelaterat. Låter som tortyr för att få de uppgifter man behöver. Tror allt skedde på plats.
Men då måste man använt sig av banker som Sverige inte har tillgång till.
Om man inte lyft pengar mm måste man nog börja utesluta rånmord.
Då kan man lika gärna kastat in cyklar i bilen och lite annat för att mörka motiven.
Och om de sökt tillgång till bankuppgifter och inte kunnat mörka är de otroligt dumma än dummare

Ok, så om det hade funnits tecken på nåt sexuellt inkluderat i detta rånmord så hade man gått ut med de utan att fråga anhöriga om tillåtelse? Det är mest det jag är tveksam över hur det går till egentligen.
Senast redigerad av svedjo88 2020-01-21 kl. 20:41.
Citera
2020-01-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jo, ganska dum tanke. Rånmord är det.

Sexuella övergrepp är inte alls ovanliga i samband med rånmord menar jag.
Citera
2020-01-21, 20:42
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svedjo88
Sexuella övergrepp är inte alls ovanliga i samband med rånmord menar jag.
Ok, det menar du men det låter konstigt.
Citera
2020-01-21, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja ju mer jag tänker på det desto mer professionellt känns detta!
De har varit kalla, drivande och hänsynslösa.

Ser framför mig män med handskar och maskering - lite Johan Falk stil. De är ute efter något speciellt.

(Låter fantasin flöda fritt ikväll )

Ändå har dom lämnat tydliga spår av utpressning, som att dom ville att det ska synas att det just handlat om rånmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in