2020-01-21, 14:21
Medlem
Många låser sig på öststatare,ingen har reagerat på skumma bilfirman vid gamla caffe't. Kollar man dem och bilarna så är det riktigt skumt med målvakter som står för bilarna!
Citera
2020-01-21, 14:23
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Att man befunnit sig där med registrerat nummer är inte troligt. Om så är ju fallet väldigt enkelt.

Jag tänker att de kan lokalisera ex antal nummer oavsett regg eller inte eftersom de hittat en bil.
Nummer som trianguleras i bilen rutt och med anknytning till mordplats. Från den utgångspunkten kan man vidare se vart rutten går in i nästa fas och med lite tur se om de ev. lämnat landet mm
Citera
2020-01-21, 14:26
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hmm… kan man se vilka mobilnummer som befunnit sig i området? Inte bara om ett visst nummer gjort det? Förstår du vad jag menar? Har man ett känt nummer så kan man pejla mot master - men kan man pejla okända nummer? Då bör man ha hela områdets nummer - inkl besökande i området? Eller hur gör man?

Fast här spelar det ingen roll. Om de kan pejla in ett nummer som befunnit sig i omnejd på brottsplatsen och vid flyktbilens position kan man nog utesluta en hel del nummer och eventuellt se i vilken riktning de sedan tagit sig. Nu har de förmodligen gjort sig av med luren. Men man kan knyta i ihop de första trådarna
Citera
2020-01-21, 14:28
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon är skriven på en hyresrätt i Rickomberga i Uppsala. Oklart varför om såväl partner och fritidsintresset med tennisen var knutet till Vallentuna. Kanske inte förhållandet var så tillförlitligt, eller så tänkte de att innehavstiden ger en bytesrätt som kan vara bra den dagen man inte orkar bo i hus längre?
Edit: hon kanske haft uppdrag som fritidspolitiker på någon nivå som kräver att man är skriven i sin valkrets?

Man kan ju också vilja vara oberoende och ha fasta arrangemang i Uppsala som man inte vill göra avkall på. Ev yrke mm
Vet nån vad hon jobbade med?
Citera
2020-01-21, 14:31
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quickfire
Många låser sig på öststatare,ingen har reagerat på skumma bilfirman vid gamla caffe't. Kollar man dem och bilarna så är det riktigt skumt med målvakter som står för bilarna!

Ja du! Bilmålvakter har blivit en klassiker i Sverige för att slippa x antal avgifter och register. Man låter målvakten ta skiten och de kan stå kvar med sina skitiga kalsonger och gå vidare
Citera
2020-01-21, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eller att bo under hot sa att de kommer att sakna mig. Ska vara på klubben kl 08.30 senast för att värma upp...
De kommer att undra var jag är...
Hon tvingades messa, och sedan kunde hon inte göra något mer.

"En timme innan den första matchen fick hennes medspelare ett kortfattat sms om att hon var magsjuk. Efter det lämnades alla kontaktförsök från tenniskamraterna obesvarade."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/kvinnans-oroande-sms-fore-mordet-/

"En timme innan den första matchen (på lördagen 11/1) fick hennes medspelare ett kortfattat sms om att hon var magsjuk. Efter det lämnades alla kontaktförsök från tenniskamraterna obesvarade."

En synnerligen märklig omständighet???
Kan inte tolka detta på annat rimligt sätt, än någon nära bekant varit inblandad och skickat detta från hennes telefon!
Citera
2020-01-21, 14:45
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
"En timme innan den första matchen (på lördagen 11/1) fick hennes medspelare ett kortfattat sms om att hon var magsjuk. Efter det lämnades alla kontaktförsök från tenniskamraterna obesvarade."

Kan inte tolka detta på annat rimligt sätt, än någon nära bekant varit inblandad och skickat detta från hennes telefon!

Nu när det framkommit att hon kvävdes med plastfolie så tror jag tvärtom. Ingen bekant skulle göra så. Snarare en påtänd rånare.

Undrar vem som mördades först? Kanske kvävdes hon medan mannen utpressades? Och när han gett dem vad de ville ha så sköt de honom?
Citera
2020-01-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nu när det framkommit att hon kvävdes med plastfolie så tror jag tvärtom. Ingen bekant skulle göra så. Snarare en påtänd rånare.

Undrar vem som mördades först? Kanske kvävdes hon medan mannen utpressades? Och när han gett dem vad de ville ha så sköt de honom?
Att man känner igen någon betyder inte nödvändigtvis att man är bekanta....
Citera
2020-01-21, 14:52
Medlem
Citat:

Men frågan är givetvis, -"vilken öststatare eller påtänd knarkare skulle veta att hon hade en tid för att spela tennis"?
Kan aldrig föreställa mig att någon dylik kollar vilka SMS BO har i sin telefon, för att sedan besvara dessa!
Citera
2020-01-21, 14:55
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Men frågan är givetvis, -"vilken öststatare eller påtänd knarkare skulle veta att hon hade en tid för att spela tennis"?
Kan aldrig föreställa mig att någon dylik kollar vilka SMS BO har i sin telefon, för att sedan besvara dessa!

Hon kan i panik ha sagt ”jag har tennismatch om två timmar! De kommer undra var jag är! De kommer leta efter mig”. Kanske hade det varit bättre om hon varit tyst och låtit tennisvännerna komma och leta...

Men ja. Uppenbarligen kan gärningsmannen svenska i alla fall...
Citera
2020-01-21, 14:55
Medlem
5549s avatar
Citat:
Det handlar väl om att hon har fått samtal och sms till sin telefon, folk undrar var hon är, och gärningsmännen tvingar henne då att under pistolhot smsa att hon är sjuk. De flesta smartphones idag kommer du inte in i utan en kod eller ett swipe-mönster.
Citera
2020-01-21, 15:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Citat:

Jag har också svårt att se att någon nära anhörig/bekant skulle kunna göra så. Däremot har det ju förekommit att nära personer/vänner/bekanta har mördat för pengar, och vem vet vem som är kapabel till vad? Titta bara på Arbogakvinnan.

Sms:et tänker jag att någon av brottsoffren kan ha sagt något om att hon skulle spela (att hon skulle saknas) och hon tvingades skicka sms. Eller så kom det sms från hennes medspelare och de tvingade henne (eller skrev själva).

Mycken möda har lagts för att fördröja tidig upptäckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in