2020-01-21, 21:15
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Lisbeth ser ju inget alls från Sari till mpl. Björkman verkar vara fokuserad på de kollegor som ha kommit påå efterkälke. Har IM uttryckligen sagt att det inte går en ensam person norrut?
Jag tror inte han passerade mordplatsen, makarna Palme och Björkman. Samtidigt som jag tror han såg Björkman, före och efter mordet.
Senast redigerad av 299792458 2020-01-21 kl. 21:24.
Citera
2020-01-21, 21:28
Medlem
Finns det några uppgifter på vilka personer Hans Holmer träffade mellan typ 10-12 , 1 mars innan hans presskonferens?

Vill man vara riktigt konspiratorisk så kanske han sov i Solna natten 28 feb -1 mars 1986.

"Nu kommer jag till ett avsnitt i den här historien där jag tyvärr måste be dig lita på mig. För jag vill inte slakta mina källor. De kanske träder fram själv så småningom. Men de har hört sig för inom Stockholmspolisen under en tid och fått veta; att de flesta i Palmegruppen mycket väl visste att Holmér inte var i Borlänge under mordnatten. Han var i Solna, hos sin älskarinna.

”Hela mordutredningen började med en stor jävla lögn.”

Que!!??

”Han var hos sin älskarinna. Det där med Borlänge var en stor jävla lögn”, enligt citat från källa inom f d Palmegruppen."

https://www.jallai.se/2011/12/vad-gjorde-hans-holmer-kvallen-da-palme-mordades/
Citera
2020-01-21, 21:31
Medlem
Bacchus94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ibrahim Djalos utpekande är behäftat med många frågetecken och kan inte i min värld ses som bevisat.

En sak jag tänkte på är att mannen började med att tilltala Djalos på engelska för att sedan övergå till svenska. Signifikativt för Vic Gunnison?
Citera
2020-01-21, 21:40
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
En sak jag tänkte på är att mannen började med att tilltala Djalos på engelska för att sedan övergå till svenska. Signifikativt för Vic Gunnison?

Ibrahim Djalo härstammar från Benin och är fransktalande. Det är ett språk som Viktor Gunnarsson behärskade mycket bra. Hade han varit mannen som ville ha skjuts borde han tilltalat mannen på franska.
Citera
2020-01-21, 21:49
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Finns det några uppgifter på vilka personer Hans Holmer träffade mellan typ 10-12 , 1 mars innan hans presskonferens?

Vill man vara riktigt konspiratorisk så kanske han sov i Solna natten 28 feb -1 mars 1986.

"Nu kommer jag till ett avsnitt i den här historien där jag tyvärr måste be dig lita på mig. För jag vill inte slakta mina källor. De kanske träder fram själv så småningom. Men de har hört sig för inom Stockholmspolisen under en tid och fått veta; att de flesta i Palmegruppen mycket väl visste att Holmér inte var i Borlänge under mordnatten. Han var i Solna, hos sin älskarinna.

”Hela mordutredningen började med en stor jävla lögn.”

Que!!??

”Han var hos sin älskarinna. Det där med Borlänge var en stor jävla lögn”, enligt citat från källa inom f d Palmegruppen."

https://www.jallai.se/2011/12/vad-gjorde-hans-holmer-kvallen-da-palme-mordades/

De som briefade Hans Holmer sägs varit Gösta Welander, Sune Sandström, Rps-intendenten Ulf Waldau och alldeles säkert justitiedepartementets Klas Bergenstrand. Med tanke på HHs lyhördhet mot regeringen är den oundvikligt att han träffade KB. Den sistnämndes död 2007 kom mycket oväntat.

https://www.expressen.se/nyheter/sapochefen-var-i-toppform/

Det finns flera uppgifter som pekar på att HH inte var med Åsa Kylén i Borlänge. Finns en liten artikel i Expressen sjätte mars där det påstås att HH stoppats av en polispatrull mellan Transtrand och Älvdalen natten till lördag. Solna polisklubb som HH tillhörde brukade ladda för Vasaloppet i Sälen där man brukade hyra en stuga.
Senast redigerad av mvagrippa 2020-01-21 kl. 21:56.
Citera
2020-01-21, 22:00
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ah ok, tack!

Tack själv för den intressanta artikeln om Olle Alsens förehavanden. Ännu en gång spär han på rykten med uppgifter som inte verkar bekräftade. Ibland får jag för mig att OA var den som med lämpliga pytsar fakta spädde Lars Krantz tilltagande paranoia.
Citera
2020-01-21, 22:57
Medlem
Citat:
En som saknas är den långe i beige som Lisbeth Palme säger sig se. Om han existerar bör han vara ett förstklassigt vittne till MOP. Samtidigt beskrivs han vara på ett ställe, tjugo meter norrut på Sveavägens östra trottoar, där en ev backup till GM kan befinna sig.
Ja, det är ett lämpligt ställe att befinna sig på om man är backup.
Frågan är hur han obemärkt för AB och hans vänner tagit sig dit.
Det rimligaste vore att han var identisk med Tensonmannen, och man kanske inte ska tillmäta henne absolut trovärdighet när det gäller färgen på jackan.
Mannen kan ha stått i ett konstigt ljus och Lisbeth kan ha sett helt fel på färgen.
Citera
2020-01-21, 23:01
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja, det är ett lämpligt ställe att befinna sig på om man är backup.
Frågan är hur han obemärkt för AB och hans vänner tagit sig dit.
Det rimligaste vore att han var identisk med Tensonmannen, och man kanske inte ska tillmäta henne absolut trovärdighet när det gäller färgen på jackan.
Mannen kan ha stått i ett konstigt ljus och Lisbeth kan ha sett helt fel på färgen.

Det mest logiska vore med bil och sedan korsa Sveavägen från väst till öst. Men också där saknas vittnesmål som bekräftar detta. Färger i mörker är lätt att missta sig på.
Citera
2020-01-21, 23:10
Medlem
Citat:
Det mest logiska vore med bil och sedan korsa Sveavägen från väst till öst. Men också där saknas vittnesmål som bekräftar detta. Färger i mörker är lätt att missta sig på.
Ja, det är en bra tanke, men korsandet borde skett mycket nära inpå mordet, och det var ju viss trafik, men ingen i de kända bilarna har lagt på minnet någon som gått över vägen, men möjligt är det ju förstås.
Att han kommit från en parkerad bil på Sveavägens östra kant är ett annat alternativ.
Citera
2020-01-21, 23:12
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Menar du personen i röd jacka, som Mårten Palme råkar stöta till? GMPs rek skriver att det möjligtvis är Castanedo.
Castanedo och den andra mexaren är mest intressant hittills tycker jag.
Med tanke på vilka som hyrde VG's femrummare.
Har du något förnamn?
Citera
2020-01-22, 00:05
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Castanedo och den andra mexaren är mest intressant hittills tycker jag.
Med tanke på vilka som hyrde VG's femrummare.
Har du något förnamn?

Vilken lägenhet tänker du på nu? Han påstod att Hasan på Orientresor fixat honom en lägenhet, kan varit rena fantasier.
Citera
2020-01-22, 00:08
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja, det är en bra tanke, men korsandet borde skett mycket nära inpå mordet, och det var ju viss trafik, men ingen i de kända bilarna har lagt på minnet någon som gått över vägen, men möjligt är det ju förstås.
Att han kommit från en parkerad bil på Sveavägens östra kant är ett annat alternativ.

Ett annat alternativ är att GM släpps söder om Tunnelgatan och korsar Sveavägen där. Väldigt tunnsått med iakttagelser där överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in