Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Så är det givetvis.
Anledningen till att jag funderar över detta är att det genom åren har varit väldigt stora förväntningar på enskilda vapen. Förväntningarna har varit så stora att vissa vapen till och med har fått egna namn (Mockfjärd, Sucksdorff). Jag har aldrig riktigt känt att dessa förväntningar har motiverats av något särskilt.
Även om jag som sagt tycker att CA känns hetast så tvekar jag ändå. Nu kan jag ha missat något, men det finns egentligen inget som talar för att han är GM förutom att han inte lät polisen provskjuta hans vapen. Ett vapen som, om man funderar över det, inte är mer troligt som mordvapen än något av de papperslösa vapen som rimligen borde ha funnits i Stockholm vid tiden för mordet.
Fanns betydligt färre laglösa vapen då än nu. Hörde att det 1986 bara förekom ett dussin skjutningar i Stockholm. Ett dussin på ett helt år.
Det finns en del indicier mot CA. Men inget påtagligt.
Han sågs på ett konditori med utsikt över mordplatsen på årsdagarna 1995 och 1996. Under åren gick han hundratals gånger på konditoriet, även efter att han flyttat ut i förorten.
Storyn om vapenförsäljning håller inte riktigt.
Han dök inte upp när han blev kallad till polisen.
Han hade en gång dragit av ett skott i sitt vardagsrum.
Han bor i området.
Enligt Åsgård som gjorde gärningsmannaprofilen så stämmer CA skrämmande bra på signalementet av mördaren. Åsgård har CA som sin enda misstänkte.
Han ska ha påstått han hade influensa, men det stämmer inte med anhöriga.