2020-01-21, 19:01
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymjokesman
Här:

https://advrl.com/716/80817/2

Varför lägger du i sponsrade länkar till ett skitföretag i stället för bidra? (klicka ej på länken)
Citera
2020-01-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Ja varför inte, min teori väger ju fortfarande över att det är någon BO vet vem det/känner sedan i vilken omfattning det är en annan sak.

Jag håller med, eftersom inget inbrott verkar ha skett.
En annan grej jag kom på är att vi kanske tyvärr inte kan utesluta sexuella övergrepp utöver rånet som kan vara känsligt eller oetiskt om det kommer fram, det är enbart en gissning dock. För all form av kvävning verkar som jag förstår det vara ganska vanligt i samband med sexuella övergrepp.
Citera
2020-01-21, 19:21
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svedjo88
Jo, känns troligt att dom själva har bjudit in GM in i bostaden på något vis och haft förtroende för GM ganska lång tid före händelsen. GM har spelat teater först så att säga för att sedan gå till angrepp i ett passande läge.
Det tror jag inte alls på. Jag gissar att GM har väntat i buskaget tills dess att hushållet har vaknat och sedan antingen gått in via våld eller när offren var på väg ut till bilen. Middagsbjudning som det talats om är bara att glömma.
Citera
2020-01-21, 19:25
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det tror jag inte alls på. Jag gissar att GM har väntat i buskaget tills dess att hushållet har vaknat och sedan antingen gått in via våld eller när offren var på väg ut till bilen. Middagsbjudning som det talats om är bara att glömma.

Exakt. Att ta sig in i någons hus är en icke-fråga. Folk öppnar vid påringning.
Citera
2020-01-21, 19:26
Medlem
Hetaste topp 3-teorierna enligt er insatta härinne?
Citera
2020-01-21, 19:35
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
1. Öststatsspåret
2. Öststatsspåret
3. Alienspåret
Citera
2020-01-21, 19:35
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Näää. Du är inte med alls.
Men ngn slipad "deckare" i tråden vill kanske spinna vidare på mitt tips?

Tror de flesta är med men på olika sätt. Just nu minns jag inte mobbens namn men den finns på marknaden och är byggd med ett system som inte går att spåra.
Men bara för att det är en självklarhet för dig behöver detta inte vara så dumt att kolla. Tror du seriöst att en öst eller vad du skrev bryr sig om de har gamla snodda telefoner som de bara droppar efter.
Citera
2020-01-21, 19:36
Medlem
notknapparens avatar
Tror inte på förstagångsbrott.

Vapnet är förmodligen medtaget.
Kallt att linda in någon i plastfolie. Det kräver antingen två man, eller att du binder fast offret.
Då har du kanske med dig rep, eller något (plastfolie??) annat att surra fast personen med. Hade tejp funnits med hade det väl även använts till munnen? Hade de med sig plasten, eller är det en kallhamrad typ som räknar kallt och lugnt med att det ordnar sig? "Det finns nog plastfolie hemma? Om det inte finns det, då tar jag en plastpåse?"
Om cyklarna använts, känns det också väldigt kallt.
Tänk om man inte skulle hitta nycklarna? Bensintanken nästan tom?

Eller har de back-up?

Låst dörr, sms känns också som att de tär någon som gjort liknande förr, liksom att föra bort bilen till Norrtälje.

Samtidigt fattar jag inte varför man lämnar vapen i bostaden, och inte heller varför man inte gömmer undan bilen mer undanskymt. Bilen borde vara full av DNA.

Kan det vara två bilar involverade?
En som plockar upp mördaren/arna, en som kör bo bil?
Bilen är för att vilseleda/fördröja upptäckt?

Men man måste kunna koppla bilens DNA till brottsplats och morden, Det räcker inte med att du kört bilen.

Om man har begått brott tidigare i Sverige, då kan du finnas i registren. Allvarligare brott, fingeravtryck och DNA?

Tror
Citera
2020-01-21, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
1. Öststatsspåret
2. Öststatsspåret
3. Alienspåret

Tack. Visste de om mannens pengar på något sätt tro? Eller var det en "slump"?
Citera
2020-01-21, 19:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake

Avseende vad?
Citera
2020-01-21, 19:39
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svedjo88
Jag håller med, eftersom inget inbrott verkar ha skett.
En annan grej jag kom på är att vi kanske tyvärr inte kan utesluta sexuella övergrepp utöver rånet som kan vara känsligt eller oetiskt om det kommer fram, det är enbart en gissning dock. För all form av kvävning verkar som jag förstår det vara ganska vanligt i samband med sexuella övergrepp.

Absolut inte sexrelaterat. Låter som tortyr för att få de uppgifter man behöver. Tror allt skedde på plats.
Men då måste man använt sig av banker som Sverige inte har tillgång till.
Om man inte lyft pengar mm måste man nog börja utesluta rånmord.
Då kan man lika gärna kastat in cyklar i bilen och lite annat för att mörka motiven.
Och om de sökt tillgång till bankuppgifter och inte kunnat mörka är de otroligt dumma än dummare
Citera
2020-01-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tror inte på förstagångsbrott.

Vapnet är förmodligen medtaget.
Kallt att linda in någon i plastfolie. Det kräver antingen två man, eller att du binder fast offret.
Då har du kanske med dig rep, eller något (plastfolie??) annat att surra fast personen med. Hade tejp funnits med hade det väl även använts till munnen? Hade de med sig plasten, eller är det en kallhamrad typ som räknar kallt och lugnt med att det ordnar sig? "Det finns nog plastfolie hemma? Om det inte finns det, då tar jag en plastpåse?"
Om cyklarna använts, känns det också väldigt kallt.
Tänk om man inte skulle hitta nycklarna? Bensintanken nästan tom?

Eller har de back-up?

Låst dörr, sms känns också som att de tär någon som gjort liknande förr, liksom att föra bort bilen till Norrtälje.

Samtidigt fattar jag inte varför man lämnar vapen i bostaden, och inte heller varför man inte gömmer undan bilen mer undanskymt. Bilen borde vara full av DNA.

Kan det vara två bilar involverade?
En som plockar upp mördaren/arna, en som kör bo bil?
Bilen är för att vilseleda/fördröja upptäckt?

Men man måste kunna koppla bilens DNA till brottsplats och morden, Det räcker inte med att du kört bilen.

Om man har begått brott tidigare i Sverige, då kan du finnas i registren. Allvarligare brott, fingeravtryck och DNA?

Tror

Exakt de funderingarna jag sitter med.
Det känns som att dessa personer kan vara några som varit noga med att inte lämna spår heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in