2020-01-21, 15:34
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Med tanke på att det finns hus precis bredvid, på andra sidan lilla trädungen, så känns det smått desperat och onödigt att skjuta. Det hörs rejält. Men folk är väl vana vid smällare, så man kanske inte reagerar.

Kan ju ha haft ljuddämpare. BO kan ha haft bössa med ljuddämpare.

Tänker att vapen behöver dom inte haft med. Såna här kalla människor är nog inte så beroende av vapen, man tar vad som finns.

Att vapnet är kvar tycker jag tyder på att det är BO. Tror inte på maffiagrejer, att mab lämnar vapen osv.
Citera
2020-01-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Går ingen båt på lördag. Däremot söndag kl.08.00

Jo DFDS kapellskär paldiski 22.00
Citera
2020-01-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Kan ju ha haft ljuddämpare. BO kan ha haft bössa med ljuddämpare.

Tänker att vapen behöver dom inte haft med. Såna här kalla människor är nog inte så beroende av vapen, man tar vad som finns.

Att vapnet är kvar tycker jag tyder på att det är BO. Tror inte på maffiagrejer, att mab lämnar vapen osv.
Om det är BOs vapen: Ljuddämpare använder man väl enbart vid vapen som används till brott? Inget man har till jaktvapen (om det är ett sådant). Inte heller vid övningsskjutning på skjutbana. Jag förstår ju att du skriver hypotetiskt. Men ljuddämpare tror jag inte på om det är BOs eget vapen.
Citera
2020-01-21, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sursta 26, det är väl parets adress?

Vilken adress var det som någon skrev om dessa 7 personer?

AB:
"Aftonbladet har pratat med flera personer som bor i närheten av det mördade paret. En person beskriver villaområdet som en idyll som slogs sönder för två år sedan.

– För några år sedan var vi bara fyra–fem familjer på gatan. Då visste man precis vilken familj som hade vilken bil. Men de senaste två åren har det flyttat in folk hela tiden. Jag har tappat räkningen på vilka bilar som rör sig i området, säger han.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3RLaG/uppgifter-kvinnan-hittades-med-plastfolie-runt-huvudet

Samtidigt kommer absolut alla dessa personer som bor nära att kollas noga, och skulle någon av dessa personer saknas nu borde det ha framgått.

Om man inte når framgång i fallet kommer man nog att topsa personer inifrån och ut, så att det skulle vara någon av dessa känns magstarkt.

Men det kan finnas vänner till vänner, rykten.
Och iofs, kan man kväva någon med plastfolie, då kanske man är en mycket iskall person. Så iskall att man mördar på så nära håll och återvänder till sitt hem som ligger i grannskapet?

Bilen är ett villospår?
Cyklarna också?

Om de har stulits tidigare, var har de förvarats? Undangömda?

Men att inget endaste DNA ska finnas på en sådan våldsam brottsplats är svårt att tro.

Även om man har skyddshandskar, så kan saliv, svett, hudavskrap eller hår ha lämnats. Skoavtryck?
Pistolen, var kommer den ifrån? Ingen koppling till andra brott?
Varför ens lämna den på plats?

Sursta 22 är rena hotellet 7 pers enligt Ratsit. Ytterligare en, kvinnan, enligt Mr Koll.

H*l*n Lundv*ll (e,a) 58 år ingen uppgift om när hen flyttade in
T*rvi R*nell (a) 47 år inflyttad -17
Toom*s Rudb*rg (a,e) 46 år, inflyttade-17
Lass* R*inup (e) 41 år, inflyttad ingen uppgift
Vikk* Ostr*t (o,a) 38 ,inflyttad -19
Fr*d And*rsson (e) 32år, inflyttad -19
Jaani* Vää* (s,r) 28 år, inflyttade -19
Taavi* Kurvit* (s,s) 28 är inflyttade -19

Man kan förstå att de äldre grannarna finner det obehagligt och det innebär självklart många fler bilar på gatan. Ganska Estniska namn många av dem.

Närområdet kan vara hetare än vad jag först trodde. Är alla kvar i huset eller har någon dragit sin kos?
Citera
2020-01-21, 15:44
Medlem
Citat:
Jo DFDS kapellskär paldiski 22.00

Ok. Den missade jag. Men är inte det en "lastbåt" den tar väl inga fordon?
Citera
2020-01-21, 15:46
Medlem
Citat:

Det verkar gå att boka bil plus passagerare. Den är en roro färja för lastbilar främst.

Sen är det nog ingen konst att hoppa på en landsmans trailer heller.
Citera
2020-01-21, 15:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Inga uppgifter än dock på att polisen säkrat främmande DNA, fingeravtryck/fotavtryck osv. Måste ju finnas sånt i ett sådant fall om nån gjort intrång och begått mord, oavsett hur försiktiga den/de varit. Alltid är det nåt som borde gått snett i deras planering.

Hur skall det kunna finnas det, med tanke på att det råder förundersökningssekretess?
Citera
2020-01-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om det är BOs vapen: Ljuddämpare använder man väl enbart vid vapen som används till brott? Inget man har till jaktvapen (om det är ett sådant). Inte heller vid övningsskjutning på skjutbana. Jag förstår ju att du skriver hypotetiskt. Men ljuddämpare tror jag inte på om det är BOs eget vapen.

Nja det förekommer ljuddämpare vid jakt. Det knallar ju till rätt rejält.
Citera
2020-01-21, 15:49
Medlem
Citat:
Nja det förekommer ljuddämpare vid jakt. Det knallar ju till rätt rejält.
Ah, ok. Nytt för mig. Trodde de hade öronskydd på sig.
Citera
2020-01-21, 15:51
Medlem
Citat:
Verkar vara passagerarfärja.
https://www.dfds.com/sv-se/passagerarfartyg/batresa/farja-till-baltikum/kapellskar-paldiski
Citera
2020-01-21, 15:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
jag hoppas att polisen kontrollerar mobil ping i området under de dagar de tror att morden begicks.. Alla har ju en mobil telefon och man kan med mobilers ping se vilka som har befunnits sig i området,

Tyvärr tror jag att den/dessa person/er har haft sina mobiler avstängda eller på annan plats.

Har man tänkte ut plastfolie, haft med sig skjutvapen, låsa dörren, komma medelst cykel (?), ta bo bil och dumpa den i Norrtälje, då har man tänkt ut mobiler också.

Tror jag.
Citera
2020-01-21, 15:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jo men tänk på lantbrukarparet som mördades för ett kassaskåp av två polacker.

Vad är det med den låsta dörren? Om man tar bilen så kan man låsa dörren.

Precis- dessutom ger det lite längre försprång. Ifall nu någon bekant eller anhörig skulle dyka upp, på spontanfika på söndagsutflykt tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in