Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
"En timme innan den första matchen (på lördagen 11/1) fick hennes medspelare ett kortfattat sms om att hon var magsjuk. Efter det lämnades alla kontaktförsök från tenniskamraterna obesvarade."
En synnerligen märklig omständighet???
Kan inte tolka detta på annat rimligt sätt, än någon nära bekant varit inblandad och skickat detta från hennes telefon!
Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Nu när det framkommit att hon kvävdes med plastfolie så tror jag tvärtom. Ingen bekant skulle göra så. Snarare en påtänd rånare.
Undrar vem som mördades först? Kanske kvävdes hon medan mannen utpressades? Och när han gett dem vad de ville ha så sköt de honom?
Jag har också svårt att se att någon nära anhörig/bekant skulle kunna göra så. Däremot har det ju förekommit att nära personer/vänner/bekanta har mördat för pengar, och vem vet vem som är kapabel till vad? Titta bara på Arbogakvinnan.
Sms:et tänker jag att någon av brottsoffren kan ha sagt något om att hon skulle spela (att hon skulle saknas) och hon tvingades skicka sms. Eller så kom det sms från hennes medspelare och de tvingade henne (eller skrev själva).
Mycken möda har lagts för att fördröja tidig upptäckt.