2020-01-08, 19:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpa-89
Åtal gällande barnamord dröjer: "Hoppas bli klar i januari"
Det dröjer i alla fall någon vecka till innan åtal kan väckas mot den mordmisstänkta mamman. Kammaråklagare Ann-Christin Claesson berättar att hon fortfarande väntar på analyssvar från NFC, Nationellt forensiskt centrum, innan hon sätter punkt för utredningen.
– Jag hoppas kunna väcka åtal i januari, säger hon.

Står i HP

Vad kan det vara för analyssvar?
Citera
2020-01-08, 19:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
En granne sa, att det lät som om möbler flyttades. I så fall varför ? Eller ville mamman dölja något ?

Hon kanske ville få det till att möbler ramlat på barnet. Ikeamöbler är ju famösa för att skada barn nuförtiden åtminstone i USA.
Citera
2020-01-10, 11:37
Medlem
Ja, det är något med möblerna känns det som..
Man flyttar väl inga möbler på natten ....?
Citera
2020-01-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ja, det är något med möblerna känns det som..
Man flyttar väl inga möbler på natten ....?

Det där med möbelflytt är troligen både falskt och sant.

Dels kommer uppgiften från Aftonbladet och att de medvetet kryddar vad folk säger är rutin för dom. Kvällstidningar är aldrig en källa att lita på. Vad en kvällstidning påstår att grannar ha sagt får man helt enkelt ta med en nypa salt.

Däremot kan nog möbler faktiskt ha flyttats. Antingen samma dag/kväll eller dagarna före. Enligt en bättre källa än kvällstidningarna syntes inte möbler utifrån på det sätt efter dådet som dagarna före dådet. Kan dock inte uteslutas att polis/tekniker flyttat något för att underlätta sitt arbete.

Så visst. Möbelflytt kan vara inblandat på något vis. Kan till och med ha skett en form av olycka i samband med detta. GM kan i förvirrat tillstånd stökat runt med att flytta prylar och anklagat sig själv för att vara orsak till olyckan. Att utredningen tar sån tid kan bero på oklarheter runt hur pojken avled. Huvudspåret är väl att GM tog livet av honom, men andra varianter kan inte uteslutas förrän utredningen är klar och vi får trovärdig information om vad som faktiskt hände.

Obs förresten att dådet skedde på kvällen och inte på natten.
Citera
2020-01-17, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpa-89
Åtal gällande barnamord dröjer: "Hoppas bli klar i januari"
Det dröjer i alla fall någon vecka till innan åtal kan väckas mot den mordmisstänkta mamman. Kammaråklagare Ann-Christin Claesson berättar att hon fortfarande väntar på analyssvar från NFC, Nationellt forensiskt centrum, innan hon sätter punkt för utredningen.
– Jag hoppas kunna väcka åtal i januari, säger hon.

Står i HP
Åtal OCKSÅ emot Socialförvaltningen, Vuxenenheten i Halmstad i så fall !
De bär stor skuld ! De hjälpte inte mamman.
De lämnade henne ensam med barnet !

(Denna Vuxenhet orsakade en kvinnas suicid, en flerbarnsmor, för 5-6år sedan i Oskarström, Valhallavägen, de lämnade henne också ensam )
Har inte med ämnet att göra, men ,det har med Soc. nonchalans mot människor att göra. Nog så viktigt !
Senast redigerad av 1900-talet 2020-01-17 kl. 02:35.
Citera
2020-01-17, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad kan det vara för analyssvar?
Det undrar jag också. Tror inte på den förklaringen.
Citera
2020-01-17, 07:34
Medlem
De förstår att vissa på Socialförvaltningen i Halmstad är indirekt skyldiga. Men Soc. i Hstd skyddas, av någon anledning.
Citera
2020-01-17, 09:43
Medlem
Har man råkat så illa ut att man blivit esamstående mor, är det bäst att barnet får växa upp i en god och snäll kärnfamilj. Mamman kan ändå umgås med sitt barn i alla fall. Det behöver inte vara en adoptivfamilj.
Det finns exempel på lyckade sådana kontakter.
Citera
2020-01-17, 10:07
Medlem
Citat:
Har man råkat så illa ut att man blivit esamstående mor, är det bäst att barnet får växa upp i en god och snäll kärnfamilj. Mamman kan ändå umgås med sitt barn i alla fall. Det behöver inte vara en adoptivfamilj.
Det finns exempel på lyckade sådana kontakter.

Råkat illa ut för man är ensamstående mor? Så allt utom kärnfamiljen är farligt för barn? Vilket skitsnack
Citera
2020-01-17, 10:30
Medlem
Skaffa barn med en fjant, då har man väl råkat illa ut.?
Normala tänker efter innan de skaffar barn.

Jag undanber mig nätförakt av de som inte läser vad man skriver, utan tolkar in sin egen inbillning.
Citera
2020-01-20, 21:21
Medlem
Vad jag menar är ju, det finns förvirrande förälskelse och äkta verklighetsanpassad kärlek. Det förstnämnda varar inte så länge, det andra kan vara livet ut.
Blir man förälskad ska man se upp så man inte blir förälder. Eftersom relationen sällan håller.
Det är ju synd om barnen , de mår ju inte så bra oftast. Det är detta jag menade när jag skrev "fjant"..
Citera
2020-01-21, 14:21
Medlem
Mycket bra gjort av IVO ! Mycket bra .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här