2020-01-17, 12:45
Medlem
Valfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
DDB med ett stark köp, över 20k aktier på 5 minuter.
Det som smyger under radarn är att DDB kan vara mer än bara en kvalité-investerare, utan även Scandions ordförande Peter Høngaard som fortsätter insynsköpa.
Rapport ska släppas den 22:e Februari, vilket innebär att idag är första dagen efter JPM konferensen och sista dagen för insynshandel innan rapporten.

Klistrar in Peters ord från Biostock intervjun

You recently made quite a large investment in Scandion Oncology. What pushed you to make this move?
– A number of things made me look further into Scandion Oncology when I started discussions with the CEO, Nils Brünner back in 2018. First, the technology of Scandion Oncology is quite unique, and the medical need is huge. Furthermore, I have not been able to detect any competition in this area and finally the team just deliver to milestones and a major part of the risks in SCO-101 and the technology has been de-risked by now. Altogether, with the current share price, giving a company evaluation of around 200 million SEK and with the other factors above, I see this as a very, very interesting investment.

Are you willing to invest more in the company going forward?
Definitively, and with the current share price, you can now make a really good deal.

Tror starkt att vi får ett PM om insynshandel nästa vecka, då borde vi leta oss upp till 20kr.
Sen har vi rapport den 22:e och presentation hos aktiespararna den 28:e, där tror jag på lite berättelser från JPM konferensen och uppdateringar kring FAS2 studierna och SOM-001 för att motivera ännu en uppvärdering vidare mot 750mdkr i BV.

Noterade också dessa köp. Men det verkar finnas en hel del aktier till salu. Tycker det har varit ett relativt gott köptryck men nya säljare tenderar att dyka upp. Kanske är mång som vinstsäkrar efter senaste månadens uppgång🤔
Citera
2020-01-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Noterade också dessa köp. Men det verkar finnas en hel del aktier till salu. Tycker det har varit ett relativt gott köptryck men nya säljare tenderar att dyka upp. Kanske är mång som vinstsäkrar efter senaste månadens uppgång🤔

Klart det är lite vinsthämtare, har sket under hela veckan. Nästan 1m aktier omsatta under en kraftigt uppgång där aktierna bara käkades på.
Glöm ej att hela freeloaten består av 3-3,5m aktier, så veckans omsättning är inget att underskatta.

Big Pharma är hungriga, och Scandion har huvudrätten på bordet. Med Pfizers patent som går ur i år, de som köper SCO-101 ska ta över hela chemo-marknaden.

Länkar även en intressant artikel om Eli Lilly, stor spelare inom big pharma, som flexar musklerna inför år 2020 - med mål på minst en större avtal/uppköp per kvartal, fokuserat bla. på oncology, och budget på 1-5 miljarder USD per affär. Blir Scandion tredje kvartalets stjärna?

https://www.reuters.com/article/us-usa-healthcare-jpmorgan-eli-lilly/eli-lilly-targets-quarterly-deals-of-1-billion-5-billion-in-2020-cfo-idUSKBN1ZF2YJ

Tror som sagt på fortsatt uppvärdering kommande veckor, mot 1-1,5mdkr BV, med många fundamenta triggers att motivera.
Senast redigerad av Venturer 2020-01-19 kl. 10:38.
Citera
2020-01-19, 11:21
Medlem
Valfrids avatar
Intressant. Läste också den där och troligtvis lär det väll bli en hel del affärer i branschen under 2020 gissningsvis.

Vad tror du att vi skulle kunna förvänta oss om en affär/ ett partnerskap presenteras? Räknar du med en upfront isf och inom vilket intervall kan den tänkas ligga?

En uppvärdering av bolaget till 1-1,5 miljarder vore ju extremt mot dagens börsvärde men då jag äger aktier i bolaget så vore det inte mig emot. Däremot tycker jag att man bör ha lite realistiska förväntningar men blir det tal om stora affärer så är det klart att stora summor rent teoretiskt kan tänkas bli aktuella. Jag personligen blir rätt nöjd om aktien går upp 50-100%.

Allt blir ju i slutändan spekulationer men jag anser att det finns lite saker som tyder på att detta bolag kan bli en vinnare sett från dagens nivåer. Aktien är ju redan en stor vinnare då en kraftig uppvärdering har sett.
Citera
2020-01-21, 10:29
Medlem
Nyheter från JPM, Scandion har bland annat 2 bolag som är intresserade i SCO-101, med mera!

"It was a great satisfaction to us that the pharma companies acknowledge the view that we are in heavy need of new drugs to combat anti-cancer drug resistance."

"Company xx: This large pharma company told us that they believe in drugs that can improve the effects of current anti-cancer drugs. That SCO-101 is a safe oral drug that can be taken at home prior to chemotherapy would make it very useful since patients and the health care system would save hospital visits. This company already has drugs on the market where a combination with SCO-101 potentially could make a difference.

Scandion Oncology agreed to send additional information to this company and a potential future collaboration will be discussed internally."

Company XX låter mycket som min Pfizer teori.
Känns bra! Får vi en LOI vid initial data till Q2 då?

https://www.spotlightstockmarket.com/en/market-overview/news/news-article/?id=55159&publisher=370
Citera
2020-01-21, 10:32
Medlem
Nyheter från JPM, Scandion har bland annat 2 bolag som är intresserade i SCO-101, med mera!

"It was a great satisfaction to us that the pharma companies acknowledge the view that we are in heavy need of new drugs to combat anti-cancer drug resistance."

"Company xx: This large pharma company told us that they believe in drugs that can improve the effects of current anti-cancer drugs. That SCO-101 is a safe oral drug that can be taken at home prior to chemotherapy would make it very useful since patients and the health care system would save hospital visits. This company already has drugs on the market where a combination with SCO-101 potentially could make a difference.

Scandion Oncology agreed to send additional information to this company and a potential future collaboration will be discussed internally."

https://www.spotlightstockmarket.com/en/market-overview/news/news-article/?id=55159&publisher=370

Citat:
Ursprungligen postat av strepsilmax
Tror du fortfarande att det är värt att köpa in sig?

Är ganska sen på tåget

Inte alls för sent! Allt under 750m i BV är ren rea (kurs 40-50kr)
Får vi en LOI vid första data är det några miljarder vi snackar om här.
Citera
2020-01-21, 11:26
Medlem
strepsilmaxs avatar
Citat:

Fan vad nice! Glädjer mig att jag följde ditt och valfrids råd att kliva in, detta är mitt största innehav.
Citera
2020-01-21, 12:40
Medlem
Valfrids avatar
Trevligt trevligt
Citera
2020-01-21, 19:15
Medlem
280k aktier omsatta rakt uppåt idag, vilken styrka! Dock inte förvånande med Scandions fundamentala som ligger helt rätt

En till punkt som jag funderade på efter dagens PM som kanske gick under radarn:

"That SCO-101 is a safe oral drug that can be taken at home prior to chemotherapy would make it very useful since patients and the health care system would save hospital visits."

Detta sa, bland annat, "company XX" (troligtvis Pfizer) om SCO-101.
De alltså tyckte om att man behöver inte in till sjukhuset för att ha en sjuksköterska eller läkare dosera en med SCO-101, utan tar man tabletten hemma precis som man tar alvedon.

Tror att dem syftar på lättare marknadsföring och högre vinstmarginaler i USA, där är det dyrt att få behandling. Detta tyder, in min uppfattning, att Pfizer redan är a few steps ahead gällande SCO-101 lansering.

Det är en fördel även här i Sverige, till exempel, pga brist på sjukhus personal. Det blir en stor lättnad med en tablet man skriver en gång och patienten tar hemma då.

Tror på uppköp/licensavtal under H2 mer och mer för varje dag...

Ser fram emot resten av veckan!
Citera
2020-01-22, 12:44
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strepsilmax
Fan vad nice! Glädjer mig att jag följde ditt och valfrids råd att kliva in, detta är mitt största innehav.

Hoppade också på baserat på Valfrids intresse. 6 månader tillbaka så har hens rekommendationer gjort underverk i min portfölj!
Citera
2020-01-22, 19:43
Medlem
Även Tobbe, folkets TA-stjärna, kan inte säga emot. "Ger aktien 5a, det är sällan som jag gör det men så är det"

https://www.youtube.com/watch?v=lKQxlA3RK0Y&feature=youtu.be

I övrigt har vi sett ännu mera vinsthämtningar / pressförsök som bara käkades upp med hög omsättning och styrka.
Det tyder, som Tobbe säger, på att vi håller på att konsolidera inför nästa utbrottet.
Citera
2020-01-25, 20:40
Medlem
Citat:
Även Tobbe, folkets TA-stjärna, kan inte säga emot. "Ger aktien 5a, det är sällan som jag gör det men så är det"

https://www.youtube.com/watch?v=lKQxlA3RK0Y&feature=youtu.be

I övrigt har vi sett ännu mera vinsthämtningar / pressförsök som bara käkades upp med hög omsättning och styrka.
Det tyder, som Tobbe säger, på att vi håller på att konsolidera inför nästa utbrottet.

Så enligt dig är det fortfarande läge att gå in i den även om den gått upp ganska mycket under senaste månaden?

Tänkte bara kolla då jag gärna vill gå in i den, vet inte om jag vågar vänta på att den kanske ska gå ner lite för det känns som den bara kommer gå upp och upp.
Citera
2020-01-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Så enligt dig är det fortfarande läge att gå in i den även om den gått upp ganska mycket under senaste månaden?

Tänkte bara kolla då jag gärna vill gå in i den, vet inte om jag vågar vänta på att den kanske ska gå ner lite för det känns som den bara kommer gå upp och upp.

Klart kan det bli en rekyl, frågan är: vågar man öresjaga med dessa fundamentala och triggers som ligger framför oss?
Även TA tyder på att rekylen lär inte komma.

Själv skulle jag köpa utan att jaga öre, det kommer inte spela så stort roll vid lyckade FAS2 resultat och eventuellt uppköp.

Tisdag ska Nils presentera hos aktiespararna, kanske med mer information kring förhandlingarna i JPM2020.
Inom 8 veckor ska vi ha första patienten dom genomgått hela behandlingen under FAS2an.
In-vivo om antibiotikaresistans kandidaten SOM-001 Q1.
Ansökan om den andra FAS2an kommer också snart.

Sen har vi "company xx", troligtvis Pfizer, som sitter med utgående patent och måste lösa det i år. SCO-101 kan vara exakt det som dem behöver, och datan på första patienten kam faktiskt räcka för det.

Länkar en intervjue med Pfizers CEO om M&A som är väldigt relevant
https://endpts.com/what-is-pfizer-going-to-buy-next-albert-bourla-outlines-his-ma-strategy-in-the-post-upjohn-era/

"In a call with analysts on Monday, CEO Albert Bourla put the spotlight on the big pharma’s shift to becoming a
“smaller, more focused, science-based company with a singular focus on innovative pharma”

In the Bourla era, that means a steady flow of new deals, but nothing that tips the big pharma scale.*

Bourla says the BD team continues to scout for “bolt-on opportunities, that would be on early to mid-stage opportunities, where maybe there is higher risk as you know, but the value creation is further greater. And the risk of operational disruption is perhaps lower.”

Den här låter EXAKT som SCO-101.
Är Pfizer "company XX" som Nils syftar på, kan bi få se bud på bolaget rätt då snart.

Så bara fråga dig själv, vad är en biljett till en sån resa värd för dig? Vågar man missa allt för några öre? Det hade inte jag..
Senast redigerad av Venturer 2020-01-26 kl. 00:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in