2020-01-28, 18:30
  #37
Medlem
Riktigt fin dag idag tack vare nya fundamentala nyheter, och Nils som presterade som ett maskin med bull-påstående i presentationen idag.



Den andra FAS2 med SCO-101 slå börjas snart, med en liten ändring: vi kommer inkludera även first line patienter pga hur allvarlig Pancreatic cancer är.
Detta innebär att SCO-101 växer från blockbuster till multi-blockbuster (över 10B$ i prognostiserad årlig försäljning)

"We propose to add SCO-101 to standard chemotherapy already at the first treatment of the patient with an aim to eradicate any preexisting or developing drug resistant cancer cells.
We see this study as a first step to move SCO-101 treatment in combination with chemotherapy to adjuvant treatment, which is the very first systemic cancer treatment to be given to a newly diagnosed cancer patient.
If successful, this could change the market potential of SCO-101 from blockbuster to multi blockbuster potential."
https://www.spotlightstockmarket.com/en/market-overview/news/news-article/?id=55244&publisher=370




Sen rekommenderar jag att kika på hans presentation idag, och hur bestämd han är att skapa värde åt aktieägarna.
Han deltog dessutom i "framtidens av cancer behandling" panelen, där var han så bull som en VD kan vara när han sa:
"Vad händer med scandion Oncology när vi har fas II data? Vi blir uppköpta och försvinner"

https://youtu.be/B-H2SJGN7kA



Aldrig förut har jag sett så starka fundamentala och en VD som är så stark och självsäker med sin påstående om uppköp inom snar framtid.
Jag tror att han har an ace up his sleeve. Tipsar på 40kr inom kort.

Är ni kvar ni som köpt? Ni som inte är det, inte för sen att köpa på er några guldbiljetter
Citera
2020-02-03, 10:07
  #38
Medlem
Köote in mig precis för 2000kr med 131 antal 🙌
Citera
2020-02-03, 16:20
  #39
Medlem
Verkar slut med roliga resan med den här aktien rejäl nedgång idag igen
Citera
2020-02-03, 18:03
  #40
Medlem
Paatiences avatar
Är det så att de som släpper nu tycker att vinsten är tillräcklig och att de möjliga framtida triggers är för långt fram i framtiden?
Citera
2020-02-03, 19:57
  #41
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Är det så att de som släpper nu tycker att vinsten är tillräcklig och att de möjliga framtida triggers är för långt fram i framtiden?

Scandion Oncology är till 100% en långsiktig aktie. Vill man få pengar inom 4-5 månader så har man köpt helt fel aktie.

Orsaken varför det går neråt nu är på grund av alla som inte orkar vänta. De vill ha pengar nu och inte om två år.
Citera
2020-02-03, 20:30
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Scandion Oncology är till 100% en långsiktig aktie. Vill man få pengar inom 4-5 månader så har man köpt helt fel aktie.

Orsaken varför det går neråt nu är på grund av alla som inte orkar vänta. De vill ha pengar nu och inte om två år.


Håller med (fast belöningen kan komma rätt så snart med resultat på FASan redan inom några månader)

Visst finns det dem som sitter på 100%, inte så pålästa och är nöjda att hämta hem vinsten.
Jag är en av dem som har över 100% avkastning redan, dock tänker inte släppa en enda aktie.



Resultat från den första FAS2 kommer till sommaren, och kan räcka för big pharma att komma fram med bud.
Pfizer som sitter i dålig position med deras utgående patent på irinotecan (som SCO-101 kombineras med) kommer säkert bli sugna om vi vissar effekt då.

"In Pfizer’s sights are phase II or phase III-ready assets that will mitigate the company’s next round of painful patent expiries,
which commence in and around 2027.
This apparent hoarding of capital will have many suspecting that the company is planning a larger-than-typical bolt-on deal, though of course these close-to-market projects will not come cheap. "
https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/corporate-strategy/new-pfizer-same-problem

Sa ni en lösning på "painful patent expiries" med bolt-on close-to-market deals, sa ni SCO-101





Läs det jag skrev i tråden och förstå vilken guldägg hittade vi.
Bara att passa på och köpa rean.
__________________
Senast redigerad av Venturer 2020-02-03 kl. 20:33.
Citera
2020-02-05, 10:55
  #43
Medlem
när jag köpte in mig så köpte jag 131 antal när de låg på inköpskurs 15,35 är det ngn skillnad att köpa så? Såg att man kunde höja kursen och köpa 1 antal ist så blir de samma kostnad som att ha 131. Kan ngn förklara lite för en nybörjare?
Citera
2020-02-05, 19:33
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diplom12345
när jag köpte in mig så köpte jag 131 antal när de låg på inköpskurs 15,35 är det ngn skillnad att köpa så? Såg att man kunde höja kursen och köpa 1 antal ist så blir de samma kostnad som att ha 131. Kan ngn förklara lite för en nybörjare?

Rekommenderar att ställa frågan i nybörjaretråden istället
(FB) Nybörjarfrågor
Citera
2020-02-10, 10:59
  #45
Medlem
Scandion Oncology minskar , har det hänt ngt?
Citera
2020-02-10, 11:46
  #46
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diplom12345
Scandion Oncology minskar , har det hänt ngt?

Nej folk får allmän panik bara. Om du kollar småbolag som rekommenderas här på FB så har de gått ned idag.
Citera
2020-02-10, 13:04
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Nej folk får allmän panik bara. Om du kollar småbolag som rekommenderas här på FB så har de gått ned idag.


Ah okej! Bra får hoppas på lite trevligheter i framtiden 🙏
Citera
2020-02-14, 11:59
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diplom12345
Ah okej! Bra får hoppas på lite trevligheter i framtiden 🙏

Här har du några trevligheter. Som ni vet (om ni läste mina inlägg) fick Scandion Oncology EU bidrag för att bla vidare studera SCO-101. Idag har Horizon EU uppdaterat hemsidan med mer info.



Några utvalda citat från Horizon EUs hemsida och det som Scandion gjorde med EUs bidrag.

Förstärkt business case. High likelihood för en avtal, som i dessa steg (FAS2) brukar ge högsta betalning.
Dessutom har Scandion Oncology jobbat på att finslippa eventuell ansökan om "orphan drug" - vilken innebär att med bra interim från FAS2an (Q3 2020), kan EU snabba på godkännandet och möjliggöra försäljning av SCO-101 i den öppna marknaden redan då. Det lär bädda för ett budkrig mellan potentiella BP.

"The study reinforced SCO-101’s business opportunity supported by the unmet medical needs for efficient pancreatic cancer treatment.
...the likelihood to identify an industrial partner for the project pending positive outcome in phase II is considered highly likely, and experience with similar cases showed that deals made at this stage reaches the highest value.

This will be complemented by intensive business development activities to maximize dialogues with potential future acquirers of SCO-101.

Positive Phase II data will enable an attractive licensing deal and secure the further development and commercialization of SCO-101,
allowing SCANDION to gain a market foothold in the cancer market, and supporting the company´s medium term strategic positioning as a unique provider of a new generation of drugs."

"The study allowed also SCANDION to plan the Phase II clinical validation, including engagement with stakeholders,
as well as refining the first target application for the novel drug."




Pusselbitarna faller på plats och caset blir starkare för varje dag.
Nästa vecka blir det årsrapport, och med den hoppas jag att se en stark VD nyhetsbrev med några trevligheter till.
Snart kommer ut resultat från SOM-001 (antibiotikaresistans) studien, första genomgått FAS2 cohort - kanske med effektindikation, mm...

Jag ser fram emot en fin resa! Först mot 1-1,5mdkr BV (60-80kr), sen mot exit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in